Favoptic ja silmälasit

Tilasin toisen kerran sieltä lasit. Lukulasit ja sit normilasit eli mitkä koko ajan päässä.Molemmat tilasin samalla kertaa ja tänään tuli vaan toiset.Lähetetty on molemmat.No, ehkä toiset tulevat vaikka maanantaina.

Mutta noi lukulasit...ne tuntuu niin vahvoilta, että en tiedä voinko mä niitä käyttää :/ Päässä alkaa ikään kuin pyöriä kun ne laittaa...ekaks ei näe mitään ja hetken kuluttua tasaantuu ja vähitellen näkee paremmin, mutta "päässä pyörii".Onkohan tämä vain tottumuskysymys eli vaatiiko vain totuttelua??
Sai ns ikänäön vuoksi lukulasit.

Mulla oli sama ongelma viimeks ku sieltä tilasin lasit. Oli "vanhalla" reseptillä ja silmissä tuntui tosi pahalle + pyörrytti ja pää tuli kipeeks. En pitänyt niitä pitkään aikaan mut sitte pikkuhiljaa opettelin ja nyt voin pitää. Lukulasit on varmaan sellaiset joihin sun täytyy tottua, jos sulla ei aikaisemmin ole sellaisia ollut. Silmät ovat tottuneet siihen ettei ole mitään lukiessa

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Mulla oli sama ongelma viimeks ku sieltä tilasin lasit. Oli "vanhalla" reseptillä ja silmissä tuntui tosi pahalle + pyörrytti ja pää tuli kipeeks. En pitänyt niitä pitkään aikaan mut sitte pikkuhiljaa opettelin ja nyt voin pitää. Lukulasit on varmaan sellaiset joihin sun täytyy tottua, jos sulla ei aikaisemmin ole sellaisia ollut. Silmät ovat tottuneet siihen ettei ole mitään lukiessa
Mulla resepti on ihan uusi.Lululaseja mulla ei ole aiemmin ollut ja itsekin sitä vähän epäilen, että vaatineeko vaan totuttelua ja "kärsimistä"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla menee aina pari päivää tottua uusiin laseihin :) Ehtinet kokeilla sen aikaa, ennen kuin palautusoikeus lakkaa?
Kyllä ehtii kokeilla palautusajan puitteissa....mutta sitä ns sinettiä ei sovi ottaa pois jos joutuukin palauttamaan eli se killuu siinä nenäsangan päällä
:D

Siis onko toi se homma, missä ite merkataan silmälasien linsseihin se piste ja sit lähetetään takas firmaan? Jos on, niin mä en ikinä uskaltais tilata sillain silmälaseja. Vaikka onkin varmasti paljono edullisemmat. Mut mulla on silmiä vain yhdet ja en uskalla niitä riskeerata...

vieras
Ei mullakaan ole kuin yhdet silmät, mutta kolmet lasit favopticilta jo. Enkä kyllä tunne että mitään olisin riskeerannut..? Ja todellakin, ihan murto-osan maksoi verrattuna mihin tahansa muuhun liikkeeseen.

En mä kritisoi muita, ymmärrän kyl sen, että todellakin maksavat vain murto-osan, okulaarit kun on järkyttävän kalliita. Mut onks toi se firma, mis pitää ite merkata se pupillin kohta kotona linssiin, jotta osaavat hioa linssit oikein? Tutustuin firman nettisivuihin äsken ja vaikutti kyl täysin asiallisilta. Mä en vaan rohkenis riskeerata silmiäni, siis koen että mä. EN kritisoi muita!

Alkuperäinen kirjoittaja Mahvia:
Siis onko toi se homma, missä ite merkataan silmälasien linsseihin se piste ja sit lähetetään takas firmaan? Jos on, niin mä en ikinä uskaltais tilata sillain silmälaseja. Vaikka onkin varmasti paljono edullisemmat. Mut mulla on silmiä vain yhdet ja en uskalla niitä riskeerata...

Miten mä muka riskeeraan mun silmät? :eek: Mulla on uus resepti minkä olen sinne lähettänyt.Olen tilannut lukulasit ja sitten lasit jatkuvaan käyttöön.Pupillien kohtaa ei ole tarvinnut näihin merkitä.Moniteholaseihin merkitään pupillien kohta.Vaikka olisin tilannut moniteholasit, niin miten mä riskeeraisin mun silmät?Kerro mulle se.
Mulla on aikasemmat lasit myös sieltä.Ne ovat olleet 2v käytössä, eikä ongelmia ole ollut.
Halpa hinta perustuu siihen, että linssit hiotaan yksilöllisesti.Niitä ei ole varastossa.Ammattitaitoiset ihmiset siellä on töissä.Mä en enää maksa täällä ns ilmaa laseista...sillä täällä noissa lasien hinnoissa liikkeessä on todella ilmaa.

Kuten tuolla ekassa viestissäni sanoin, et jos merkataan ite se pupillien kohta niin en kyl uskaltais tilata! Siis minä!! Mikä ei tarkota, et firma ois paska tai muutakaan!!! Mitä en ole väittänyt!!

vieras
Vinkki: kannattaa näöntarkastuksessa käydessään pyytää optikkoa merkkaamaan siihen reseptiin se pupillien etäisyys toisistaan. Se tarkistetaan nopeasti "katsomalla" siihen "laatikkoon" ja tulee varmasti oikein. En siis itse ole koskaan merkannut pupillien kohtaa niihin näytekehyksiin vaan se lukee valmiina reseptissäni!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vinkki: kannattaa näöntarkastuksessa käydessään pyytää optikkoa merkkaamaan siihen reseptiin se pupillien etäisyys toisistaan. Se tarkistetaan nopeasti "katsomalla" siihen "laatikkoon" ja tulee varmasti oikein. En siis itse ole koskaan merkannut pupillien kohtaa niihin näytekehyksiin vaan se lukee valmiina reseptissäni!

Tää oli muuten hyvä vinkki, ei ois itsellä tullut mieleenkään. Tattista!

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Kuinka nopeasti Favopticilta tulee valmiit lasit? Lähetin reseptin ja kehykset takaisin kaksi viikkoa sitten ja odottelen laseja.
Pitäisi mun kokemuksen mukaan tulla piakkoin. Mäkin olen kahdet lasit sieltä tilannut, ja olen täysin tyytyväinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Kuinka nopeasti Favopticilta tulee valmiit lasit? Lähetin reseptin ja kehykset takaisin kaksi viikkoa sitten ja odottelen laseja.
Pitäisi mun kokemuksen mukaan tulla piakkoin. Mäkin olen kahdet lasit sieltä tilannut, ja olen täysin tyytyväinen :)
Kävin kirjautumassa sinne omille sivuille ja tiedoissa oli, että eilen on lasit lähetetty eli varmaankin huomenna saan ne =)

Mä olen käynyt mittauttamassa pupillien etäisyyden optikolla ja kerran optikko merkkas mulle ne pupillin paikat laseihin. Mulla on ollut hyvät lasit.. kun vaihtaa tilatut lasit, optikolta ostamiin niin ei mun silmät huomaa mitää eroa näössä..

Yhteistyössä