Fanitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aino32v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aino32v

Vieras
Mitä sinä fanitat? Ja millä tasolla tuo fanitus on? Entäs sun lapset ja muu lähipiiri?

Olen aina ihmetellyt fanitusta, joskin nykyään tuota sanaa käytetään aika kevyesti. Teininä melkein kaikki (ainakin tytöt) olivat jonkun henkilön, bändin tai asian faneja. Itse kyllä tykkäsin esim. tietyistä bändeistä, mutta ei se tarkoitanut sitä, että piti olla kaikki levyt tai että olis aina pitänyt keikalle päästä?

Usein sitä tulee otettua joidenkin ihmisten faniuden vähän huumorilla. Joskus nämä fanit ottavat itse kanssa juttunsa huumorilla, mutta jotkut tuntuvat olevan hyvinkin tosissaan. Mikä on aito fani ja onko se edes hyvä asia?

Yleensä nuoret hakee jotain ihailun kohdetta. Ne sitten vaihtuu iän myötä useesti ja jossain vaiheessa loppuu. Sitten jos on enemmän tai vähemmän häiriintynyt, niin homma jatkuu aikuiseksi saakka. Ja en tarkoita, että esim. jonkun bändin diggailu olis häiriintynyttä. Mutta sellainen silmitön fanitus kyllä on. Erikseen on sitten sellainen ns. leikkifanitus, joka on nykyään aika yleistä.

Edelleenkin kolmekymppisenä en tiedä parempaa tapaa viettää vapaa-aikaani kuin käydä jonkun hyvän bändin keikalla. Valitettavan vähäksi tosin kyseinen harrastus jäänyt viime vuosina.

Yhteistyössä