Facebookkaajat! Miksei kaverin seinä näy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on ollut muutama kaveri niin ettei he ole nähneet seinää, saatikka kuvia. ja kyselivät herne nenässä asiasta, tai poistivat mut kokonaan pois listaltaan.
mutta eivät tienneet että mulla on kaveripyynnön hyväksyessä jäänyt muutama ihminen niin ettei ne näe niistä mitään, ihan asetuksista oli kysymys. eli ei mun moka, ei heidänkään. vaan mun asetukset jättää ne ulkopuolelle, ja joudun muokkaamaan kaverilistaa aina niin että laitan heidät listalle.
muuten he eivät näe muuta kuin profiilikuvat, jos ei mulle ole asiasta tajunneet sanoa..

[QUOTE="vieras";22134017]mulla on ollut muutama kaveri niin ettei he ole nähneet seinää, saatikka kuvia. ja kyselivät herne nenässä asiasta, tai poistivat mut kokonaan pois listaltaan.
mutta eivät tienneet että mulla on kaveripyynnön hyväksyessä jäänyt muutama ihminen niin ettei ne näe niistä mitään, ihan asetuksista oli kysymys. eli ei mun moka, ei heidänkään. vaan mun asetukset jättää ne ulkopuolelle, ja joudun muokkaamaan kaverilistaa aina niin että laitan heidät listalle.
muuten he eivät näe muuta kuin profiilikuvat, jos ei mulle ole asiasta tajunneet sanoa..[/QUOTE]

Helpompaa on, jos asetusten oletusarvona on, että kaikki kaverit näkee kaiken ja sitten rajaat osalta oikeuksia.

Minä olen ihan tietoisesti rajannut profiilini siten, että suurimmalle osasta "kavereitani" seinäni ei näy. Sillä tavalla voin päivittää henkilökohtaisempia asioita.

Miks pitää joku ihminen kaverina jos ei halua tämän näkevän omia päivityksiä!? Ite en vaan oo hyväksyny semmosia joiden en halua tietävän sen enempää elämästäni.

Ihmetyttää tuo kaverini, koska on tosiaanki opiskelukaverini... Eli ollaan tekemisissä suht paljon..

Minä olen ihan tietoisesti rajannut profiilini siten, että suurimmalle osasta "kavereitani" seinäni ei näy. Sillä tavalla voin päivittää henkilökohtaisempia asioita.

Facebookin seinällä voi rajata näkyvyyttä myös yksittäisten viestien kohdalta. Ei kaikkea tarvitse kertoa kaikille.

Tosin itse oon pitänyt sellaista sääntöä, että kerron vain asioita, joita kaikki saavat kuulla. Eipähän tarvitse pelätä, jos joku hakkeri murtautuu kaverin Facebookiin.

[QUOTE="vieras";22134017]eli ei mun moka, ei heidänkään. vaan mun asetukset jättää ne ulkopuolelle, ja joudun muokkaamaan kaverilistaa aina niin että laitan heidät listalle.
muuten he eivät näe muuta kuin profiilikuvat, jos ei mulle ole asiasta tajunneet sanoa..[/QUOTE]

...Eli SUN mokahan tuo on. ;)

Mun kaverille oli kerran sattunut niin, että kukaan ei voinut kirjoittaa sen seinälle. Moni laittoi sille päivityksiin viestiä, että korjaa asetuksias ;) Jotain säätöjä teki ja nyt toimii taas :)

Mutta voihan olla, että on laittanut sulta ne piiloon :(

[QUOTE="suski";22134352]Facebookin seinällä voi rajata näkyvyyttä myös yksittäisten viestien kohdalta. Ei kaikkea tarvitse kertoa kaikille.

Tosin itse oon pitänyt sellaista sääntöä, että kerron vain asioita, joita kaikki saavat kuulla. Eipähän tarvitse pelätä, jos joku hakkeri murtautuu kaverin Facebookiin.[/QUOTE]

Tiedän toki tämän. Lähipiiriini kuuluu noin parikymmentä lähintä, he näkevät seinäni ja statukseni. Kaikki muut jäävät sen ulkopuolelle, mutta näkevät toki sellaisia tietoja, joita koko muu maailma ei näe.

Jokaisen henkilökohtainen asiahan se on, miten yksityisyytensä rajat määrittää. :)