facebookista kysymys eli onko se yksipuolista vai kaksisuuntaista?

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
ihan vaan kuvien vuoksi olen laittanut facebookin ja siinä sitten luen kavereiden sivuja ja välillä kommentoin kun kommentoitavaa on tai muuten sellaista asiaa, joka voi tuota kautta kertoa.
Mutta sitä ihmettelen, että miten ihmiset suhtautuu facebookiin.
Jotkut kertoo kertoo pienin lausein tekemisiään eikä kukaan kommentoi mitään. mutta sitten jos jollekin kommentoi, niin ei sitten tämä vastaakaan. MInusta ainakin olisi kiva jotenkin lukea että oma kommenttini on luettu. ei sitä että joku yksittäinen menee ohi, sitä sattuu mutta jos joku ei millään tapaa noteeraa mitä joku toinen on kirjoittanut.
Eli mikä on facebookin funktio sitten? Yksinpuheluako?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ihan vaan kuvien vuoksi olen laittanut facebookin ja siinä sitten luen kavereiden sivuja ja välillä kommentoin kun kommentoitavaa on tai muuten sellaista asiaa, joka voi tuota kautta kertoa.
Jotkut kertoo kertoo pienin lausein tekemisiään eikä kukaan kommentoi mitään. mutta sitten jos jollekin kommentoi, niin ei sitten tämä vastaakaan. MInusta ainakin olisi kiva jotenkin lukea että oma kommenttini on luettu. ei sitä että joku yksittäinen menee ohi, sitä sattuu mutta jos joku ei millään tapaa noteeraa mitä joku toinen on kirjoittanut.

Tjaa, kyl ite ainaki kommentoin takaisin ja useimmiten mullekin kommentoidaan. Mutta eihän se mikään chattisivusto ole, vaan siellä voi tehdä paljon muutakin kuin höpötellä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

Tjaa, kyl ite ainaki kommentoin takaisin ja useimmiten mullekin kommentoidaan. Mutta eihän se mikään chattisivusto ole, vaan siellä voi tehdä paljon muutakin kuin höpötellä. :)

mitä muuta? no joo..... pelata ja "testata" mutta periaatteessa en noita tee enkä mitään "sovelluksia jotka käyttää tietojani" asenna koneelleni.
mutta oikeasti onko siitä iloa jos kertoo kaikenlaista aamuhampaiden harjauksen ja iltasuukon väliltä ja kukaan ei kommentoi. Tuleeko ajatus että ketään kiinnosta vai onko väliä kiinnostaako ketään.
Minä itse kirjoitan sähköpostia ja haen keskustelua ja joskus vähän nyppii jos kertoo kirjoittaa jostakin omaa itseä kiinnostavasta jutusta ja esittää toiselle kysymyksen ja toinen vaan kertoo omiaan kuin vain päiväkirjaan. ja siksi mietin onko facebook joillekin päiväkirja (tosin typistetyssä muodossa) ja peliareena

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

mitä muuta? no joo..... pelata ja "testata" mutta periaatteessa en noita tee enkä mitään "sovelluksia jotka käyttää tietojani" asenna koneelleni.
mutta oikeasti onko siitä iloa jos kertoo kaikenlaista aamuhampaiden harjauksen ja iltasuukon väliltä ja kukaan ei kommentoi. Tuleeko ajatus että ketään kiinnosta vai onko väliä kiinnostaako ketään.
Minä itse kirjoitan sähköpostia ja haen keskustelua ja joskus vähän nyppii jos kertoo kirjoittaa jostakin omaa itseä kiinnostavasta jutusta ja esittää toiselle kysymyksen ja toinen vaan kertoo omiaan kuin vain päiväkirjaan. ja siksi mietin onko facebook joillekin päiväkirja (tosin typistetyssä muodossa) ja peliareena

Siis ne sovellukset käyttää niitä tietoja, jotta voit esim. testejä suositella ystävillesi.

Ite teen siellä testejä, pelaan, arvostelen elokuvia ja sitten on tuo kavereiden kanssa höpöttely.

Hmm, siis jos joku laittaa vaikkapa "nyt koiran kanssa lenkille", siihen "mitä teet"-kohtaan (tjsp) niin hankala sellaiseen on välttämättä mitään keksiä kommentoitavaa. Saatan klikata että tykkään tai sitten toivotella hauskaa lenkkiä. Mutta pintapuolistahan tuo on kuitenkin.

Noo et sä kyllä niitä koneelles saisikaan asennettua.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:

Noo et sä kyllä niitä koneelles saisikaan asennettua.

kuin niin en? No onhan meillä palomuurissa kaikenlaista estoa ja perheen yhteisiä nettisääntöjä. vai epäiletkö tietoja ja taitojani???

Itse jos ihan kaipaan kontaktia, niin en sitä tilapäivityksillä tee. Mutta kieltämättä on outoa, että kun on tottunut että tilaviesteihin jotain peukkua saa, niin joskus ei tule mitään...

Mutta itse katson sen niin, että useimmilla on yli 50, yli 100 jopa, ystävää, niin johan siinä menisi koko päivä kun tasapuolisesti kaikille kommentoisi.

Itselläni on alle 10 hyväksymääni kaveria, ja tästä omasta näkökulmasta ehtii kyllä kaikille käydä jotain kivaa viikottain laittamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse jos ihan kaipaan kontaktia, niin en sitä tilapäivityksillä tee. Mutta kieltämättä on outoa, että kun on tottunut että tilaviesteihin jotain peukkua saa, niin joskus ei tule mitään...

Mutta itse katson sen niin, että useimmilla on yli 50, yli 100 jopa, ystävää, niin johan siinä menisi koko päivä kun tasapuolisesti kaikille kommentoisi.

Itselläni on alle 10 hyväksymääni kaveria, ja tästä omasta näkökulmasta ehtii kyllä kaikille käydä jotain kivaa viikottain laittamassa.

miksi joku haalimalla haalii "ystäviä" joita ei oikeasti edes kunnolla tunne. Onko se joku mittari, joku jolla itselleen hakee jotakin ....
mutta en minä sitä tarkoittanut että toisille pitäisi käydä kaikki kommentoimassa vaan lähinnä sitä että vastaako itselle laitttuihin kommentteihin. Siinä tulee pian tunne kuin puhua pälättäisi jossakin seurassa ja kukaan ei kuuntelisi, porukat vaan kävelisi vähitellen pois.
sitähän se tällä palstallakin kun jotkut valittaa että heidän viesteihin ei vastata, siinä voi tulla tunne että kirjoitanko niin tyhmää ettei siihen kukaan halua osallistua vai olenko muuten vaan sen verran olematon tai inhottava tyyppi.
mutta eihän virtuaalimaailma ole sama kuin oikea elämä, vaikkakin minulla kaikki ne harvat fb kaverit on sellaisia että heidän kanssaan muutenkin ajatuksia vaihtelen sähköpostitse tms

No en oo kyllä tätä(kään) ole noin syvällisesti ajatellut :whistle: ;)
Mulle Fb on vaan ajankulua ja hupia. Kommentoin siellä muiden tiloja, jos mulla on luppoaikaa ja joku asia kiinnittää huomioni, mutta en kyllä odota, että mun juttujani takaisin aina kommentoitaisiin. Joskus tulee sit kamujen kanssa enemmän heiteltyä läppää, joskus vähemmän... Mut kauheen vakavasti jotkut tuntuvat ottavan tuon foorumin :)

Yhteistyössä