Facebookissa leviää vakoiluohjelma

Facebookissa leviää vakoiluohjelma
23.2.2009 14:31
A A STT-HS

Facebook-yhteisössä leviää Error Check System -haittaohjelma, Digitoday-verkkolehti kertoo.

Haittaohjelma lähettää käyttäjälle ilmoituksen, jossa kerrotaan jollakin käyttäjän ystävällä olevan ongelmia käyttäjän Facebook-sivun katsomisessa.

Viestin teksti kuuluu: N.N. "has faced some errors when checking your profile. View The Errors Message".

Viestissä on linkki, josta joutuu Error Check System -sovelluksen asennussivulle. Sivulla kehotetaan asentamaan sovellus, jotta Facebook-sivujen ongelmat korjautuvat.

Digitodayn mukaan ohjelmaa ei kuitenkaan kannata asentaa, sillä kyseessä on vakoiluohjelma, joka kerää tietoja käyttäjästä ja tämän ystävistä.

Ohjeet vakoiluohjelman poistamiseen löytyvät Digitodayn sivulta.

Muualla verkossa:
Ohjeet vakoiluohjelman poistoon Digitodayn sivuilla

Osallistu keskusteluun Tulostettava sivu

Minä en ole aukaissut tuollaista linkkiä ja siitä huolimatta olen tietojen mukaan lähetellyt kavereille kyselykutsuja vaikka en olekaan. Että taitaa olla vähän useampikin virus liikenteessä :headwall:

Mä en aukaise edes niitä kavereiden lähettämiä sovelluksia. Mun mielestä ne on ihan turhia. Alkuun kun yritin avata ni kone ei avannut vaan virusohjelma esti avaamasta.

Yhteistyössä