Facebookissa ilmiantaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

........

Vieras
Onko facebookissa mahdollista saada ylläpitoa poistamaan jonkun rasistiset tilapäivitykset? Tiedän ainoastaan sen mahdollisuuden, että viestin voi merkitä roskapostiksi tai pyytää käyttäjää itseään poistamaan viestin.
Minua ahdistaa ja hävettää veljeni rasistiset tilapäivitykset facebookissa. Aiheesta on keskusteltu, mutta sillä ei ole mitään tehoa. Saan osakseni ainoastaan naurua ja vittuilua. Jos pyydän poistamaan viestin, niin silläkään ei ole mitään tehoa. Mitä voin tehdä?

Poistat sen veljen kavereistasi niin ei tarvitse niitä lueskella. Näin itse olen tehnyt kaikille somalit saunan taakse -idiooteille ja kyllä voin sanoa, että eipä ole ikävä!

Olla lukematta veljesi päivityksiä?

Poistaa hänet ystävistäsi?

Veljelläsi saa olla mielipiteitä, jos ne täyttävät rasismin tunnusmerkistön niin tee rikosilmoitus poliisille

Anteeksi ap kun tulen tunkeilemaan, mutta sivuaa samaa aihetta.

Eräs ihminen on päivittänyt kansikuvakseen Breivikin äärioikeistolaistervehdyskuvan... :headwall: Ja joo, en ole yleensä tiukkis mutta tuossa mentiin rajan yli ja tosi lujaa. Voiko siitä tehdä ilmiannon vai voiko sitä pitää kuvana?

Ja kyseessä on alaikäinen sukulaiseni joten poistaminen kavereistakaan ei oikein ole hyvä vaihtoehto.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Anteeksi ap kun tulen tunkeilemaan, mutta sivuaa samaa aihetta.

Eräs ihminen on päivittänyt kansikuvakseen Breivikin äärioikeistolaistervehdyskuvan... :headwall: Ja joo, en ole yleensä tiukkis mutta tuossa mentiin rajan yli ja tosi lujaa. Voiko siitä tehdä ilmiannon vai voiko sitä pitää kuvana?

Ja kyseessä on alaikäinen sukulaiseni joten poistaminen kavereistakaan ei oikein ole hyvä vaihtoehto.

Kaikesta voi tehdä ilmiannon, mutta on eri asia, onko sille todellista perustetta. Jonkun henkilön ihaileminen ei täytä minkään rikoksen tunnusmerkistöä. Enemmän olisin sinuna huolissani siitä, että teini pilaa maineensa tuollaisella. Voithan sanoa asiasta hänelle, eri asia sitten auttaako se mitään.

[QUOTE="mylo";26100403]Kaikesta voi tehdä ilmiannon, mutta on eri asia, onko sille todellista perustetta. Jonkun henkilön ihaileminen ei täytä minkään rikoksen tunnusmerkistöä. Enemmän olisin sinuna huolissani siitä, että teini pilaa maineensa tuollaisella. Voithan sanoa asiasta hänelle, eri asia sitten auttaako se mitään.[/QUOTE]

Jostain teiniangstahan tässä on kyse joo. Teini muutenkin hiljainen atknörtti joten pelkään että saa jonkun kouluampujan maineen tms. No joo, julkinenhan toi kuva on kun on kansikuva, joten voinen luottaa että joku siihen jossain vaiheessa kiinnittää jotain huomiota. Koska tiedän ettei mun sanomisillani ole hänelle väliä.

Jostain teiniangstahan tässä on kyse joo. Teini muutenkin hiljainen atknörtti joten pelkään että saa jonkun kouluampujan maineen tms. No joo, julkinenhan toi kuva on kun on kansikuva, joten voinen luottaa että joku siihen jossain vaiheessa kiinnittää jotain huomiota. Koska tiedän ettei mun sanomisillani ole hänelle väliä.

En tiedä, auttaako sinua, mutta minä yllätyin juuri positiivisesti. Kerroin veljelleni asiallisesti, että hänen kirjoituksensa ahdistavat minua ja tekevät pahaa hänen omalle maineelleen ja pyysin häntä poistamaan päivityksensä, muuten poistaisin hänet kavereista. Alle parissa minuutissa veli poisti päivityksen. Oli ihanaa ja liikuttavaa havaita, että välit siskoon merkitsevät hänelle edes jotakin. :') Luulin, että saisin osakseni vain naurua.

Kokeile sinäkin asiallista pyyntöä. Ei siinä mitään voi hävitä. Ennen kaikkea painota sitä, mitä asia tekee teinin omalle maineelle.

• Tykkää
Reactions: Mylo

Yhteistyössä