facebookin yksityisyydestä pohdintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Miten on mahdollista, että yksi sukulainen pyysi mut taannoin kaverikseni, nyt hän ei kaverilistallani enään ole (on vissiin poistanu) mutta silti hänen osa päivityksistään, osa farmvillejutuistaan yms. tulee mun seinälle näkyviin, hän pystyy tykkäämään mun tilapäivityksistäni, mutta mä en pääse hänen seinälleen? eli wtf? en saa tietty poistettu kaveria mitenkään, kun hän ei kaverilistallani ole, voinko jotenkin estää hänet? miten hän sitten pääsee mun profiiliin vaikka mulla asetukset on, että vain kaverit näkee ja pystyy kommentoimaan mun profiilia...sekava selitys toivottavasti joku tajuaa

eikö siellä ole joku sellainen toiminto, että on ns. näkymätön. Eli jos tämä sukulainen on laittanu omissa asetuksissaan, että hänen oman profiilinsä näkee vain hän itse, niin hän ei silloin enää näy sun kaverina sulla, vaikka onkin todellisuudessa sun kaveris. Siellä taitaa olla jopa sellainen asetus, että omaa profiilia ei näe itsekään, sen idea ei ole mulle auennu. Ehkä hän on joskus laittanu sellaisen asetuksen, että sä et häntä listallas näe, vaan hän on siellä ns. näkymättömänä

mulla ollut kerran sellainen tilanne, että pyysin kaverikseni yhtä vanhaa tuttua. Hän oli hyväksynyt pyyntöni, jonka jälkeen näkyi kaverilistassani. Kerran aloin laittaa hänelle viestiä, mutta olikin kadonnut listaltani. Hain hänet uudelleen "etsi kavereita" -kautta ja laitoin sieltä viestin, jossa ihmettelin, oliko tämä poistanut minut listaltaan.

Hän ei kuitenkaan ollut missään vaiheessa nähnyt minua ystävälistoillaan ja kun oli yrittänyt pyytää minua kaverikseen, niin minun tiedoista oli kadonnut se kohta. Vastasi siis tähän lähettämääni viestiin. Itse pystyin pyytämään häntä uudestaan kaveriksi, jonka jälkeen on taas näkynyt listoillani ja myös hänen juttunsa ovat näkyneet. En tiedä mistä moinen, mutta tämmöinen kokemus täällä.

mie en käsitä... jos tulee facebookiin ja on jonkun kaveri niin minkä takia pitää sit kaikki jutut salat ja piilotella jne.. eikös facebookin idea olekin, että siellä ihmiset näkee, mitä toisille kuuluu ja mitä ne puuhaa ja missä ne menee. ???

En nyt siis ollenkaan vastannu sun kysymykseen, mutta tätä mie olen ihmetelly jo monet kerrat.
Jos ei halua että ihmiset näkee sut niin ei tarvii tulla facebookiin. plaah, kiitos että sain purnata :ashamed: hormonit hyrrää täällä!

Alkuperäinen kirjoittaja viersa:
eikö siellä ole joku sellainen toiminto, että on ns. näkymätön. Eli jos tämä sukulainen on laittanu omissa asetuksissaan, että hänen oman profiilinsä näkee vain hän itse, niin hän ei silloin enää näy sun kaverina sulla, vaikka onkin todellisuudessa sun kaveris. Siellä taitaa olla jopa sellainen asetus, että omaa profiilia ei näe itsekään, sen idea ei ole mulle auennu. Ehkä hän on joskus laittanu sellaisen asetuksen, että sä et häntä listallas näe, vaan hän on siellä ns. näkymättömänä

no jos näin on, niin onko mulla mitään mahdollisuutta poistaa kyseistä tyyppiä soitten mun kaverilistalta pois? en mä tahdo sellaisen kaverina olla joka käy kyyläämässä mun profiilin, mutta itsestään ei tietoja anna näkyä, eihän siinä ole mitään järkeä

Yhteistyössä