Facebook

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Norsuhippiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Norsuhippiäinen

Vieras
Miesystäväni teki eilen Facebook-profiilin minun ollessani kylässä. Hän ei millään suostunut laittamaan tilakseen *parisuhteessa* . Hetken aikaa hän jopa sanoi että tarviiko meidän edes lisätä toisiamme ystäviksi siellä. Keskustelimme asiasta ja lopulta hän suostui pistämään tilakseen parisuhteessa.
Kuitenkin hetken päästä hän päätti poistaa profiilinsa. Mies sanoi ettei halua kaikkien koulukavereidensa tietävän seurustelustaan. Ei kuulemma halua joutua huomion keskipisteeksi seurustelunsa takia. Loukkaannuin asiasta ja nyt epäilen onko hän lainkaan vakavissaan kanssani.

Minulla ei ole fb:ssä mitään ylimääräistä tietoa, ei siis mitään tietoa suhteestani (avioliitossa), ei koulutustietoja, ei työpaikkatietoja, ei syntymävuotta, ei puhelinnumeroita eikä mitään vastaavaa, sähköpostiosoitekin on ns. anonyymiosoite, eikä työosoitteeni. Vaikka profiilini onkin ns. salattu, en halua ottaa riskiä, että joku voisi sitä jollain tavalla väärinkäyttää (älä kysy, että kuka ja millä tavoin, mutta mielestäni nettimaailmassa ei koskaan voi olla liian varovainen).

Kyllä kaikki kaverini joka tapauksessa tietävät nuo tarvittavat faktat minusta ilman fb:täkin.

No mitä muuta kuin teinixxiä on se, että häpeää seurusteluaan ("Mies sanoi ettei halua kaikkien koulukavereidensa tietävän seurustelustaan")? Eikä nuo ole sen iän juttuja, kun tytöt on yäk ja hyi? Hieman eri asia, jos on supervarovainen tietojensa luovuttamisessa kuten esim "No jaa...", mutta ilmeisesti tästä ei ollut kyse.

"Mielessä kävi että jos hän ei tahdo jonkun naisen tietävän seurustelustaan. "

No nimenomaan, mies haluaa säilyttää muiden silmissä sinkkustatuksensa, ja pitää sinua siinä piilossa varalla, kun ei parempaakaan ajakulua (vielä!) ole löytänyt. Toistankin kysymykseni: Miksi haluat olla ihmisen kanssa, joka ei ole ylpeä siitä että seurustelee kanssasi?

Sama kävi mielessä, että hän pitää minua vaan varalla kunnes löytää paremman. Eilisen yhteydenoton jälkeen soitti minulle kuitenkin varmaan 10 kertaa. Pahoitteli jatkuvasti ja pyysi anteeksi. Ihmetteli miksi reagoin niin vahvasti. Kerroin hänelle, että minusta tuntuu siltä, kun minua käytettäisiin hyväksi. Tai ettei hän välittäisi minusta. Mies sanoi että voisi olla vaikka 2kk ilman seksiä, jos kerran minusta tuntuu tuolta. Ihmetteli eikö muka ole osoittanut minulle välittävänsä. Sanoi laittavansa seurustelun statukseensa, jos profiilin tekee.. Huoh, en tiedä mitä ajatella :/ Olen hänen ensimmäinen seurustelukumppaninsa ja sanoi sen olevan arka aihe ja ujostelee kertoa kavereilleen, kuulostaa aika omituiselta.. Kuulemma pääasia että läheisimmät ystävät ja sukulaiset vain tietävät.. Ihmetyttää kaikki tämä.. Mies ei kuitenkaan ole pettävän oloista sorttia, vaan päinvastoin ei käy juuri koskaan baareissa. Olemme myös sopineet, ettemme tapailisi eri sukupuolta olevia suhteen aikana :/

Alkuperäinen kirjoittaja Norsuhippiäinen:
Sama kävi mielessä, että hän pitää minua vaan varalla kunnes löytää paremman. Eilisen yhteydenoton jälkeen soitti minulle kuitenkin varmaan 10 kertaa. Pahoitteli jatkuvasti ja pyysi anteeksi. Ihmetteli miksi reagoin niin vahvasti. Kerroin hänelle, että minusta tuntuu siltä, kun minua käytettäisiin hyväksi. Tai ettei hän välittäisi minusta. Mies sanoi että voisi olla vaikka 2kk ilman seksiä, jos kerran minusta tuntuu tuolta. Ihmetteli eikö muka ole osoittanut minulle välittävänsä. Sanoi laittavansa seurustelun statukseensa, jos profiilin tekee.. Huoh, en tiedä mitä ajatella :/ Olen hänen ensimmäinen seurustelukumppaninsa ja sanoi sen olevan arka aihe ja ujostelee kertoa kavereilleen, kuulostaa aika omituiselta.. Kuulemma pääasia että läheisimmät ystävät ja sukulaiset vain tietävät.. Ihmetyttää kaikki tämä.. Mies ei kuitenkaan ole pettävän oloista sorttia, vaan päinvastoin ei käy juuri koskaan baareissa. Olemme myös sopineet, ettemme tapailisi eri sukupuolta olevia suhteen aikana :/

Vai eka seursutelukumppani... Eli jotain 18-vuotiaita teinixejä olette kuin olettekin. Ja "miehesi" halusi laittaa profiilinsa esille (mutta ilman seurustelustatusta) juuri siksi, että saisi yhteydenottoja kiinnostavilta naisilta / naiselta. Ujokin mies löytää netistä helposti seuraa, jos tahtoo...

Luulisi että miehellekin on vain plussaa jos voi kaveriporukoilleen ilmoittaa omaavansa naisystävän, seurustelevansa...eivätpähän leimaa luuseriksi, toisin sanoen sillä voisi jopa leveillä. Outoa tosiaan. =/

Olen hänen ensimmäinen seurustelukumppaninsa ja sanoi sen olevan arka aihe ja ujostelee kertoa kavereilleen, kuulostaa aika omituiselta.. Kuulemma pääasia että läheisimmät ystävät ja sukulaiset vain tietävät.. Ihmetyttää kaikki tämä.. Mies ei kuitenkaan ole pettävän oloista sorttia, vaan päinvastoin ei käy juuri koskaan baareissa. Olemme myös sopineet, ettemme tapailisi eri sukupuolta olevia suhteen aikana :/

Teidän tilanne on sitten tosiaan eri kuin meidän, minä olen nelissäkymmenissä ja mies viidenkymmenen eli taatusti kaikki tietävät, että olemme naimisisa, emme myöskään hyväksy pettämistä, eikä fb ole minulle keino etsiä muunlaista seuraa kuin vanhoja ystäviä, kätevä keino pitää yhteyttä esim. Italiassa ja Yhdysvalloissa asuvien sukulaisten tai Rovaniemelle muuttaneen entisen naapurin kanssa.

Eli jos mies haluaa panna jonkun seurustelustatuksen ja panee siihen valheellisesti, että sinkku, niin kyllä minäkin sitä pitäisin hassuna, mutta jos seurusteluasia on hänelle arka (miksi? pelkääkö hän, että joku alkaa kiusata häntä tms.?), niin silloinhan hän voisi jättää panematta siihen mitään, eli ei sinkkua, ei monimutkaisessa parisuhteessa, ei parisuhteessa, ei naimisissa - eli jättää koko asian merkitsemättä, eikö se olisi hyvä kompromissiratkais?

Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Luulisi että miehellekin on vain plussaa jos voi kaveriporukoilleen ilmoittaa omaavansa naisystävän, seurustelevansa...eivätpähän leimaa luuseriksi, toisin sanoen sillä voisi jopa leveillä. Outoa tosiaan. =/

Itse olen aikuisikäni suurimmalta osin ollut sinkku. Suhteitakin tietysti on ollut, osa vuosien pituisiakin, mutta myös useita lyhyempiä. Itse en muuttaisi statustani kovin lyhyen ja vielä epävarmankin suhteen takia, koska en haluaisi kaikille tutuilleni suhdetilanteistani tiedottaa. Se aiheuttaisi vain turhia kyselyitä ja uteluita. Mitä henkilökohtaiset suhdeasiani kenellekään kuuluvat? Minulle riittää se, että itse ja kumppanini tiedämme seurustelemmeko, ei sitä tarvitse koko maailmalle julistaa. Joten ymmärrän hyvin ap:n poikaystävän reaktiot.

Ja teini en ole, vaan yli 35 jo.

Mitähän toi ikä tähän vaikuttaa? Teinejä tai ei.. Tarviiko siitä kamala haloo nostaa?
Siten, että ikävä kyllä ikä ( ja/tai aiemmat seurustelukokemukset tai niiden puute) ennustaa aika paljon ihmisen käyttäytymistä. Eli kyseessä ilmeisesti on joko hyvin nuori tai seurusteluasioissa kokematon poika. Tällöin voi ollakin "noloa", kun on tyttöystävä, onhan kyseessä uusi asia josta kaveritkin saattaa mainita...

Jos näin on, on hyvä puoli se, ettei kyseessä siis välttämättä olekaan tilan varmistelu muille naisille. Huonoa taas se, että kokemattoman kanssa seurustellessa tulee helposti muita ongelmia, kun poika ei vielä tiedä "miten suhteessa ollaan", ja kaverien mielipiteet saattavat vaikuttaa häneen vielä hyvinkin voimakkaasti.

Juu, kyllä sillä iällä on merkitystä. Tuet huomaamaan sitten aikasintaan 10 v. päästä... Ehkäpä vähän ikävä tosiasia.

En haluaisi minäkään välttämättä laittaa FB:seen, että seukkaan, jos en olisi varma, että mennään naimisiin. Jos tulee nimittäin ero, niin FB:ssä se menee sitten ikävä kyllä saman tien kaikken tietouteen. Info tollaisista statuksen muutoksista menee siis kaikille. Itse en ainakaan haluaisi sitten kailottaa kaikille, että "Hei, me ollaan nyt sitten erottu!" Kyllä alkaa uteliaia kiinnostamaan aika kovin, että mikä meni pieleen ja kaikki pääsee spekuloimaan. Kiva kiva...

Mihin näitä mesejä, facebookkia ja mitä kaikkea niitä onkaan, tarvitsee aikuinen parisuhteessa elävä? Jännitystä vailla, säpinää, oman markkina-arvon päivitys, katsaus mitä olis tarjolla, pikkutuhmaan flirttiin, itsetunnon nostoon vai mihin?? Siis aikuinen hyvässä parisuhteessa elävä.
Keskustelupalstoja kun riittä muuten ajatustenvaihtoon.

Alkuperäinen kirjoittaja karismaako.:
Mihin näitä mesejä, facebookkia ja mitä kaikkea niitä onkaan, tarvitsee aikuinen parisuhteessa elävä? Jännitystä vailla, säpinää, oman markkina-arvon päivitys, katsaus mitä olis tarjolla, pikkutuhmaan flirttiin, itsetunnon nostoon vai mihin?? Siis aikuinen hyvässä parisuhteessa elävä.
Keskustelupalstoja kun riittä muuten ajatustenvaihtoon.

Kuten sanoin kaveripiirini koostuu pääasiassa ulkomailla asuvista sukulaisista ja ystävistä - tai Suomen toiselle puolelle muuttaneita ystävistä ja sukulaisista. Ei tosiaan tulisi mielenkään alkaa pikkutuhmasti flirttailla Italiassa asuvan siskon tai tämän lasten kanssa esimerkiksi... Netin kautta yhteydenpito on edullisempaa kuin soittelu tai tekstiviestit!

Ihmettelen vielä, että mitä jännitystä, flirttiä, itsetunnon nostoa tai pikkutuhmaa flirttiä nimim. karismaako oikein tarkoittaa? Totta kai se on kiva, että "tapaa" pitkästä aikaa Rovniemelle muuttaneen ala-asteikäisen parhaan kaverin, johon yhteys on vuosien vieriessä katkennut aikoja sitten, mutta ei se nyt kuitenkaan varsinaisesti esimerkiksi itsetuntoa nosta.

Alkuperäinen kirjoittaja No jaa... -nimimerkillä kirjoittanut jatkaa:
Totta kai se on kiva, että "tapaa" pitkästä aikaa Rovniemelle muuttaneen ala-asteikäisen parhaan kaverin, johon yhteys on vuosien vieriessä katkennut aikoja sitten, mutta ei se nyt kuitenkaan varsinaisesti esimerkiksi itsetuntoa nosta.

Minusta tuo taas on asia, minkä takia Facebook ei juurikaan kiinnosta. Tuntuisi aika teennäiseltä ja keinotekoiselta nyt yhtäkkiä kymmenien vuosien hiljaisuuden jälkeen olla yhteyksissä jonkun koulututun kanssa. Minulla ainakaan ei ole heille mitään sanomista, enkä ole yhtään kiinnostunut tietämään, mitä kukakin tekee. Muutamat hyvät ystävät niiltä ajoilta ovat edelleen elämässäni, mutta miksi pitää yhteyksiä yllä ihmisiin, joiden kaveri ei edes tuolloin oikeastaan ollut?

Musta on taas ihan kiva nähdä mihin jotkut vanhat tutut on päätyneet ja mitä nyt on hommailleet. Kellä perhettä ja kellä mitäkin. FB korvaa nykyään melkeinpä mun sähköpostunkin ja kutsut synttäreille, tupareihin, vuosijuhliin ilmestyvät nykyään FB:n kautta, kun sieltä on helpoin tavoittaa kaikki tutut. Huonona puolena taas on se, että en ihan välittäisi, että ihan koko ajan mun elämän vaiheet kuuluu kaikille muille. Onneksi sieltä pääsee välillä poiskin jäädyttämällä tilin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen koko Facebookia:
Alkuperäinen kirjoittaja No jaa... -nimimerkillä kirjoittanut jatkaa:
Totta kai se on kiva, että "tapaa" pitkästä aikaa Rovniemelle muuttaneen ala-asteikäisen parhaan kaverin, johon yhteys on vuosien vieriessä katkennut aikoja sitten, mutta ei se nyt kuitenkaan varsinaisesti esimerkiksi itsetuntoa nosta.

Minusta tuo taas on asia, minkä takia Facebook ei juurikaan kiinnosta. Tuntuisi aika teennäiseltä ja keinotekoiselta nyt yhtäkkiä kymmenien vuosien hiljaisuuden jälkeen olla yhteyksissä jonkun koulututun kanssa. Minulla ainakaan ei ole heille mitään sanomista, enkä ole yhtään kiinnostunut tietämään, mitä kukakin tekee. Muutamat hyvät ystävät niiltä ajoilta ovat edelleen elämässäni, mutta miksi pitää yhteyksiä yllä ihmisiin, joiden kaveri ei edes tuolloin oikeastaan ollut?

Pääasiassa kaverit siis ovat sukulaisia, jotka asuvat kaukana ja joiden kanssa muutenkin pitäisi yhteyttä, mutta siis mukaan sopii sitten muutama ala-asteaikainen ja muutama lukioaikainen kaveri (joista heistäkin osa asuu ulkomailla). Vanhan parhaan lapsuudenystäväni - jonka kanssa olimme parhaita kavereita n. 0 - 10 vuotiaina - kanssa oli oikeasti erittäin mielenkiintoista uudistaa tuttavuus ja olemme päättäneet tavatakin kesälomalla!

Eli näin me olemme erilaisia, minulle fb on nimen omaan ystävien kanssa "juttelemista".

No hyvä. Nyt mullekin selvisi mitä varten facebook on. Siellä siis kaikki juttelee siskojen ja veljiensä ja vanhojen koululukavereiden kanssa. Hieno homma.

En pysty puhumaan kaikkien maailman fb-käyttäjien puolesta, mutta niin minä ja oma tuttavapiiri ainakin!

Alkuperäinen kirjoittaja No jaa... -nimimerkillä kirjoittanut:
No hyvä. Nyt mullekin selvisi mitä varten facebook on. Siellä siis kaikki juttelee siskojen ja veljiensä ja vanhojen koululukavereiden kanssa. Hieno homma.

En pysty puhumaan kaikkien maailman fb-käyttäjien puolesta, mutta niin minä ja oma tuttavapiiri ainakin!

Siksipä kysyinkin- mitä hyvässä parisuhteessa oleva (esim.sinä. oletan sinun olevan), tekee facebookissa? Nyt se selvisi, mulla kun ei ole mokomasta kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja No jaa... -nimimerkillä kirjoittanut "karismaako":lle:
Kyllä vain, avioliittoni on varsin auvoisa ja onnellinen kaikkien näiden vuosienkin jälkeen : )

Mainiota :)

Siis facebookista mulla ei kokemusta, tarkennan. Kirjoittelen miten sattuu.

Olemme myös sopineet, ettemme tapailisi eri sukupuolta olevia suhteen aikana :/

No kyllä menee vaikeaksi elämä, jollei voi toista sukupuolta olevia tavata suhteen aikana. Tai taitaa mennä lyhyeksi koko suhde...

Yhteistyössä