Facebook profiilini varastettiin. APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nippu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nippu"

Vieras
Kirjottelin Chatissa kaverini kanssa, yhtäkkiä oma nimimerkkini kirjoitti outoja viestejä. En itse laittanut niitä.
No sitten kuvani poistettiin.
Tajusin että nyt on syytä poistaa profiili. Poistin mutta joku palauttaa sen kokoajan.
Vaihdoin salasanan kahdesti.
Mitä teen :( onko muilla ollut samaa? Miten tää on mahdollista? Onko se joku tästä läheltä joka sen teki, vai voiko joku viedä tiedot kauempaakin?

Facebook-palvelusta on varastettu miljoonan käyttäjän tiedot ja kuvat, kertovat MicroPC- ja Stara-sivustot. 250 000 varastetun profiilin tiedoilla ja kuvilla verkkoon perustettin Lovely Faces -huijaussivusto.

Facebook uhkaa haastaa palvelun oikeuteen.

MikroPC-sivu kertoi asiasta Suomessa ensimmäisenä. Lovely Faces -sivustolle luotiin 250 000 tekaistua käyttäjäprofiilia. Sivuston perustajien tarkoituksena on ollut osoittaa, miten helppoa ihmisten tietoja on varastaa internetaikanana

Profiilit perustettiin Staran mukaan käyttäjien oikeilla nimillä. Profiilien joukossa on runsaasti myös suomalaisten Facebook-käyttäjien tietoja ja kuvia.

Staran mukaan huijaussivusto on iltapäivän aikana kaatunut tai se on suljettu.

Aamulehti

[QUOTE="Nippu";23454466]
Tajusin että nyt on syytä poistaa profiili. Poistin mutta joku palauttaa sen kokoajan.
Vaihdoin salasanan kahdesti.
[/QUOTE]

Vaihdoitko myös sen sähköpostiosoitteesi salasanan joka sulla oli Facebookin tiedoissa?

Kannattaa varmaan vastaisuudessa miettiä vähän tarkemmin nitä linkkejä klikkailee ja mihi apseihin lähtee mukaan.
Mulla on pari vähän yksinkertaisempaa entistä kouliukaveria langennut tohon deittihuijausjuttuun. Tyypeillä reilu tuhat "ystävää" ja mm. farmville sun muita pelejä ja kaikki mahdoliset aplicationit asennettuina, varmaan huolimattomuuttaan jaelleet salasanaansakin joka paikkaan... Poistin ne tyypit omalta kaverilistaltani ihan vaan tietoturvasyistä, sellaiset tyypit on riski paitsi itselleen myös muille.

[QUOTE="aloittaja";23454686]EN! mutta kävin vaihtamassa s-postin salasanan. riittääkö se?[/QUOTE]

Riippuu siitä, mistä tuo sun Facebook-tilin varastaminen alunperin johtui. Onhan sulla koneella joku oikea (maksullinen, ei siis netistä ladattu ilmaisohjelma) tietoturvaohjelma ja tämä ohjelma ajan tasalla? Voisit sillä skannata konettasi.

yritin eräänä päivänä kirjautua facebookiin, mutta salasanani ei olevinaa käynyt. ihmettelin että olisinko muka voinut unohtaa salasanani. en kuitenkaan jäänyt sitä asiaa sinä päivänä sen enempää miettimään koska minulla oli kiireellinen päivä. seuraavana päivänä serkkuni soitti ja kysyi miksi olin vaihtanut nimeni facebookissa. silloin tajusin että joku oli varastanut facebook profiilini. mitä minä teen? en myöskään pääse sähköpostiin.

Uusimmat

Yhteistyössä