Facebook-mysteeri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Miten tämä voi olla mahdollista?

Facebookissa on henkilö, joka ei ole minun eikä ystäväni kaverilistalla eikä ole kaveripyyntöä lähettänyt kummallekaan. Meillä molemmilla on kuitenkin yhteisiä kavereita tämän henkilön kanssa.

Ystäväni näkee tämän henkilön kuvat kommentteineen ym. juttuja yleisen haun kautta. Minulle tulee sen sijaan ihan normaali hakutulos, eli näen vain ko. henkilön profiilikuvan ja kaverilistan.

Kokeilin huvikseni liittyä tuohon Finland -verkostoon ja sehän se oli syynä. Se näköjään sotkee yksityisasetukset, monikohan ei tajua niitä muuttaa ja jakaa tietämättään seinänsä ja kuvansa muiden kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kokeilin huvikseni liittyä tuohon Finland -verkostoon ja sehän se oli syynä. Se näköjään sotkee yksityisasetukset, monikohan ei tajua niitä muuttaa ja jakaa tietämättään seinänsä ja kuvansa muiden kanssa...

Siinä liittymisvaiheessa kyllä mainitaan asiasta ja kehotetaan tarkistamaan asetukset, Oikeasti, ihmiset heittäytyy jotenkin välillä kamalan avuttomaksi netissä. "Kyllä mä jotain klikkasin kun siinä luki et "Hyväksyn", mut en mä lukenut mitä siinä sanottiin!!! En mä tiennyt!" :D Oma vika, jos menee klikkailemaan ympäriinsä, katsomatta ollenkaan mihin suostuu.