Facebook-kaverista..

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tapasin jokin aika sitten vanhan lapsuuden kaverin, juteltiin niitä näitä ja olin sitten lähdössä eteenpäin, kunnes kaveri vielä huuteli perään, et ootkos muuten facebookissa. No hän kehotti sitten et ilman muuta mun pitää lisätä hänet kaveriksi, pariin kertaankin vielä muistutti että lisääthän varmasti. No lisäsin hänet ja hän hyväksyi pyynnön, mutta kummastelen sitten sitä et jos niin kauheesti haluaa kaveriksi, niin en kuitenkaan nää hänen seinäänsä ollenkaan. Pystyn kirjottamaan ainostaan hänen tekemiin statuksiin tai y-viestinä. Taidan poistaa koko tyypin, jos en pysty sanomaan hälle mitään.. Mietiskelen tässä vaan :D

Lue
Lueppas tuo viestisi uudestaan ja mieti, mieti tuota tilannetta, asennettasi ja omia vaatimuksiasi, odotuksiasi ja sitä ovatko ne millään muotoa realistisia ja asiallisia.

"mie"
mun kaveri ei ollu joskus vaan tajunnu laittaa asetuksista sitä, että hänen seinälleen voi kirjoittaa... kannattaa mainita asiasta, se seinälle kirjoittaminen kun pitää itse sallia sieltä jostain asetuksista :)

öms
Mulla myös yksi tuttava jolla sama juttu, kukaan ei pysty kirjoittamaan hänen seinälleen, kommentoimaan vain statuksiin. Ihmiset on erilaisia, ei hän sillä sulle mtn tarkoita, ei vain halua muiden kirjoittavan HÄNEN seinälleen.

"Sofia"
Itse laitoin asetukset niin, ettei seinälleni voi kirjoittaa kukaan. Jos jollain on minulle asiaa, niin voi laitta yksityisviestiä. Tämä sen takia, ettei minulla ole aikaa päivystää mitä ihmiset sinne seinälle kirjoittavat ja poistaa niitä sitä mukaan, mitä en halua kaikkien näkevän. Toisilta ihmisiltä kun tuntuu puuttuvan se taju, että mitä voi ja mitä taas ei voi kirjoittaa kaikkien nähtäväksi.

ap
Lueppas tuo viestisi uudestaan ja mieti, mieti tuota tilannetta, asennettasi ja omia vaatimuksiasi, odotuksiasi ja sitä ovatko ne millään muotoa realistisia ja asiallisia.
Nyt meni mun ymmärryksen yli tää.. :D
Ihmettelin vaan sitä, kun kaveri niin kovasti toitotti ja muistutteli et lisään hänet facebook-kaveriksi ja en nääkkään hänen seinälle.
Mut voipi olla, et hän on tehnyt juuri niin että kukaan ei voi hänen seinälleen kirjottaa. Mutta ajattelin myös sitä, että jos olen jollain semmosella listalla etten pääse seinälle, et miksi sitten niin kauheasti kinusi kaveriksi..

-.-
Nyt meni mun ymmärryksen yli tää.. :D
Ihmettelin vaan sitä, kun kaveri niin kovasti toitotti ja muistutteli et lisään hänet facebook-kaveriksi ja en nääkkään hänen seinälle.
Mut voipi olla, et hän on tehnyt juuri niin että kukaan ei voi hänen seinälleen kirjottaa. Mutta ajattelin myös sitä, että jos olen jollain semmosella listalla etten pääse seinälle, et miksi sitten niin kauheasti kinusi kaveriksi..
Kyllähän sä näet hänen seinän jos kerta pystyt kommentoimaan statuksia. Sitten voit alkaa ihmettelemään jos näet ainoastann info/tiedot välilehden.

ap
Kyllähän sä näet hänen seinän jos kerta pystyt kommentoimaan statuksia. Sitten voit alkaa ihmettelemään jos näet ainoastann info/tiedot välilehden.
Kun menen hänen sivuilleen, koko seinä välilehteä ei ole ollenkaan. Eli pelkkä tiedot vaan (ja kuvat).
Tässä parin kk:n aikana on yhden statuksen vaan kirjottanut, kun täytti pyöreitä. En voinut siis edes onnitella suoraan seinälle, vaan ainoastaan siihen statukseen.

samanlainen tapaus
Mut liekö vielä pahempi? Nähtiin lapsuudenaikaisen kaverin kans pitkästä aikaan, asutaan edelleen samassa kaupungissa mut yhteyksissä ei olla oltu nuoruusvuosien jälkeen. No kyseli sit, että oonko facebookis ym. että pitää lisätä siellä kaveriks ym. Ihan kiva muuten, mut en löydä kyseistä ihmistä edes haulla eli ilmeisesti hän onkin ESTÄNYT minut kokonaan..?! Mieheni nimittäin hänet haulla löytää.. Outo juttu, miksi sanoa yhtä jos tekee toista ja oonkin niin "iljettävä" että minut pitää estää. Miks edes hän aloittaa mitään tuollaista kysymään, ois jättäny mainitsematta koko naamakirjan jos pelkäs että mut kaverikseen "saisi"::

Kun menen hänen sivuilleen, koko seinä välilehteä ei ole ollenkaan. Eli pelkkä tiedot vaan (ja kuvat).
Tässä parin kk:n aikana on yhden statuksen vaan kirjottanut, kun täytti pyöreitä. En voinut siis edes onnitella suoraan seinälle, vaan ainoastaan siihen statukseen.
Mutta siis silloinhan sun on pakko nähdä tämän henkilön seinä, jos näet statuksen ja pystyt siihen vastaamaan... kaikille ei tosiaan voi kirjoittaa seinälle, jos he eivät ole sitä sallineet.. Jospa tämän henkilön seinällä vaan ei tapahdu muuten mitään :)

ap
Mutta siis silloinhan sun on pakko nähdä tämän henkilön seinä, jos näet statuksen ja pystyt siihen vastaamaan... kaikille ei tosiaan voi kirjoittaa seinälle, jos he eivät ole sitä sallineet.. Jospa tämän henkilön seinällä vaan ei tapahdu muuten mitään :)
Siis mun omalle etusivulle tulee kyllä tilapäivitys,johon voin vastata. Mutta profiilissa ylhäällä missä kaikilla muilla kaverilla lukee Seinä - tiedot - kuvat - laatikot - muistiinpanot (mitä muuta siellä onkaan), niin tältä lapsuuskaverilla ei näy seinä-kohtaa ollenkaan. Kun klikkaan hänen sivulleen, niin tiedot välilehti tulee vaan, kuvia ja muistiinpanoja pystyn kattomaan.

hjfhflhlhfjlhfkja
Siis mun omalle etusivulle tulee kyllä tilapäivitys,johon voin vastata. Mutta profiilissa ylhäällä missä kaikilla muilla kaverilla lukee Seinä - tiedot - kuvat - laatikot - muistiinpanot (mitä muuta siellä onkaan), niin tältä lapsuuskaverilla ei näy seinä-kohtaa ollenkaan. Kun klikkaan hänen sivulleen, niin tiedot välilehti tulee vaan, kuvia ja muistiinpanoja pystyn kattomaan.
Se kaveri on laittanut asetukset niin ettei tilapäivitykset näy sulle ollenkaan. (Paska-) Facebook tekee tällöin sen, että poistaa koko seinä-välilehden näkyvistä. Silti saattaa joskus (vahingossa) näyttää tilapäivityksen rajatunkin kaverin etusivulla. Eli taas kerran Facebookin uudet hienot asetukset kusee pahemman kerran... Jollei siis kaverin seinä näy ollenkaan, tiedät, että sulta on rajattu näkyvyyttä tarkoituksella. Jos vain tilapäivityksiä ei ole, mutta sein-välilehtiä kuitenkin näkyy, ei mitään estoja ole säädetty.

Yhteistyössä