facebook kaveriehdotukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eioo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eioo

Vieras
facebook ehdottaa välillä kavereiksi sellaisia henkilöitä joiden kanssa ei a) ole yhteisiä kavereita b) joilla ei ole yhtään kaveria,ei kuvaa jne. onko ne aina stalkkereita vai mistä ihmeestä ne ehdotukset on revitty?

mieheni loi fb:n profiilin saadakseen Spotify tunnukset. Hänen profiilillaan ei siis ole yhtään ystävää eikä esim naimisissaolotietoja. Kuitenkin fb ehdottaa mun miestä mulle kaveriksi?!? En keksi muuta syytä kuin että mies on käynyt katselemassa mun profiilia....

Alkuperäinen kirjoittaja Aaveeläinen;27291300:
mieheni loi fb:n profiilin saadakseen Spotify tunnukset. Hänen profiilillaan ei siis ole yhtään ystävää eikä esim naimisissaolotietoja. Kuitenkin fb ehdottaa mun miestä mulle kaveriksi?!? En keksi muuta syytä kuin että mies on käynyt katselemassa mun profiilia....

Sama ip-osoite?
Katsellut profiilia?
Hakenut henkilöä nimelläsi? Poiminut nimen tutuistaan tai googlesta?

Tässä siis muillekin infoa noista mystisistä ehdotuksista. Face kerää käsittämättömän määrän tietoa ihan kaikesta sivuston käytöstä ja vieläpä hyödyntää niitä. Sama googlella.

Sama ip-osoite?
Katsellut profiilia?
Hakenut henkilöä nimelläsi? Poiminut nimen tutuistaan tai googlesta?

Tässä siis muillekin infoa noista mystisistä ehdotuksista. Face kerää käsittämättömän määrän tietoa ihan kaikesta sivuston käytöstä ja vieläpä hyödyntää niitä. Sama googlella.

Joo, mut se mikä ihmetyttää kun tosiaan kyseessä joku itselle täysin tuntematon tyyppi, joka on nimestä päätelleen toiselta puolelta maailmaa ja ei ole yhtään yhteistä kaveria. Että onko tämä henkilö tosiaan siis käynyt katselemassa mun profiilia? Koska mä en keksi mitään muuta syytä miksi fb ehdottaisi sitä mun kaveriksi.

[QUOTE="vieras";27291366]Joo, mut se mikä ihmetyttää kun tosiaan kyseessä joku itselle täysin tuntematon tyyppi, joka on nimestä päätelleen toiselta puolelta maailmaa ja ei ole yhtään yhteistä kaveria. Että onko tämä henkilö tosiaan siis käynyt katselemassa mun profiilia? Koska mä en keksi mitään muuta syytä miksi fb ehdottaisi sitä mun kaveriksi.[/QUOTE]

Joku mainosprofiili tai hyväksikäyttöyritys - oon amerikkalainen sotilas ja etsin kirjeystävää jne.
Etsinyt googlella suomalaisnaisten nimiä ja käyny katsomassa kuvaa?

Ei ne varmaan ihan tyhjästä ilmesty ne ehdotukset kuitenkaan eli joku logiikka siinä on takana.

Facebookissa kiertää linkki jossa urkitaan sähköisen reissuvihkon eli Wilman käyttäjätunnuksia ja salasanoja.

Facebookissa jaetun linkin viesti lupaa, että menemällä annettuun osoitteeseen opiskelija voi vaihtaa Wilman arvosanoja.

Arvosanojen muuttaminen ei ole mahdollista, vaan linkin tarkoituksena on kerätä käyttäjien antamat tunnukset ja salasanat.

Virasto antoi varoituksen verkkourkinnasta tänään. Viraston verkkosivujen ylläpito muistuttaa, että omia tunnuksiaan ei tule antaa edes kokeilumielessä.

Jos joku on jo tunnuksensa antanut, tulee Wilman salasana vaihtaa välittömästi.

Mua hiukan huolettaa, kun kaveriehdotuksissa on aina yksi tyyppi, jonka kanssa ei tosiaan ole yhteisiä kavereita. Sattumoisin katsoin, että hän on samalta paikkakunnalta - kuitenkaan en ole omaa paikkakuntaani faceen laittanut. Mieti siinä sitten, kyttääkö joku rosvo...

Yhteistyössä