facebook käsitteleekö ihmiset kuviaan?

  • Viestiketjun aloittaja tyhmätaija
  • Ensimmäinen viesti
tyhmätaija
Olen hämmästynyt kun ihmiset on niin eri näköisiä fb kuin minkänäköisenä ne muistan (jotkut joita en ole pitkään aikaan nähnyt) ja miettinyt että onko se nykyään ihan arkipäivää käydä kauneusleikkauksissa (esim. nenät ja poskipäät on erilaisia). Nyt kaveri sanoi, että oon ajastani jäljessä, että ne käsittelee niitä kuvia.

Siis olenko tosiaan ihan pihalla, oon itsestäni laittanut aina käsittelemättömiä kuvia, hyvä jos meikkiäkään on. Käsittelettekö te kuvianne tai teidän kaverit? Tai käyttekö kauneuslaikkauksissa vai miten kaikki on niin eri näköisiä (lue: melkein paremman näköisiä kuin viisitoista vuotta sitten). Lehtiinhän tietysti kaikki kuvat käsitellään, mutta että fb?
 
miäääh
Käsittelen valaistuksen osalta, sekä suotimilla ja sellaisilla säädöillä leikin. Mutta en muuttele mitään poskipäitä tai tällaisia yksityiskohtia. Mutta varmaan näytän ihan eriltä kuin luonnossa, kuvista ei näe kuinka vanha ja elähtänyt akka oikeasti olen. Enkä kyllä todenmukaisia kuvia edes ota käsittelyyn, kyllä sitä työtä on tehty ennen kuvaamistakin...
 
niih
Kaikkihan sen näkee, jos nenä on kuvassa puolet lyhempi tai kapeampi kuin oikeassa elämässä tai leuka kapeampi ja sirompi. Mutta ei siitä enää kai välitetä että kuva ei vastaa kohdettaan.

Yli kolmekymppisistä harvempi käsittelee mutta alle sen aika yleistä kai?
 
"vierailija"
En mä laita nettiin laadultaan huonoja kuvia. Eli näytän kuvassa tuurilla edustavalta ja säädän kontrastit ja valot luonnollisiksi ja edustaviksi. Ihan normaalia.
 
"niin"
Mä en tuntenut yhtä entistä luokkakaveria, kun sillä oli netissä sellainen kuva missä se oli pairkytkiloo laihempi kuin livenä. Tai se oli uusi kuva, mutta se näytti kasvoista hyvin hoikalle vaikka tosiaan oli pullea kasvoista kun näin. Mua jotenkin hävettää itseä laittaa käistelty kuva, mutta ehkä täytyy opetella uusi suhtaumistapa. Tykkään kyllä paljon niistä kuvista missä joku on entisen näköinen ja ilman meikkiäkin. Mutta oon niin itsekriittinen että yritän ottaa mahdollisimman kauniin kuvan.
 
Käsittelen jonkun verran. Säädän valoisuutta, värejä tai sitten muutan kokonaan mustavalkoiseksi.
Yhden kuvan olen käsitellyt vähän isommalla kädellä, mutta en ole julkaissut sitä kaikkien nähtäville, vielä ainakaan.
 
Peyote
Aika moni voi oikeasti olla aikuisena paremman näköisenä kuin jossain yläasteella ollessa. Mä en ainakaan osannut nuorena laittaa mun tukkaa, käytin kamalia vaatteita, en osannut meikata ja olin ihan lapsen näköinen.

Saatan kuvia säätää ihan niitä värejä ja valoisuutta. Varsinainen photoshoppaus olis jo piirteiden muuttamista, ei sitä kovin moni tee. Osaisin kyllä siirtää itselleni vaikka kolmannen silmän, mutta en viitsi kuk kaikki kuitenkin tietää miltä oikeasti näytän.
 
Omia kuviani en esille pistä, kun niihin ei riittäisi mikään määrä säätämistä. Mut lasten kuvia (en tosin puhelimella otettuja) saatan säätää sen verran, että just sävyt ja kirkkaus, kontrasti, terävyys olis kunnossa. Ja oon mä välillä jotain ihottumaa tai suklaatahrojakin poistellut naamoista.
 
#vieras
Omia kuviani en esille pistä, kun niihin ei riittäisi mikään määrä säätämistä. Mut lasten kuvia (en tosin puhelimella otettuja) saatan säätää sen verran, että just sävyt ja kirkkaus, kontrasti, terävyys olis kunnossa. Ja oon mä välillä jotain ihottumaa tai suklaatahrojakin poistellut naamoista.
Siis WTF?! Omia kuvia et nettiin laita, mutta lastesi kuvia laitat? Mikä logiikka tässä on taustalla?

Minä en laita lasten kuvia nettiin. Omia kuviani voin laittaa. Mutta lapsilla on oikeus olla anonyymejä.

Miettisit vähän.
 
Professional Griefer
Omia kuviani en esille pistä, kun niihin ei riittäisi mikään määrä säätämistä. Mut lasten kuvia (en tosin puhelimella otettuja) saatan säätää sen verran, että just sävyt ja kirkkaus, kontrasti, terävyys olis kunnossa. Ja oon mä välillä jotain ihottumaa tai suklaatahrojakin poistellut naamoista.
Omia kuvia et postaa nettiin, mutta lasten kyllä?
 
"Omia kuvia et postaa nettiin, mutta lasten kyllä? "

Jep, facebookiin. Niiden muutaman kaverin ja sukulaisen näkyville, joita saattaa kiinnostaa miten mun lapset kasvaa ja näin... Ja on siellä omakin kuva profiilissa. Miten mä arvasinkin, että tähän takerrutaan.
 

Yhteistyössä