Face kirppikset ja ihmisten jopa röyhkeä käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en myy enään ikinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en myy enään ikinä

Vieras
Olin ensin niin onnellinen että löysin facebookista kirppiksen ja olen siellä saanutkin paljon tavaraa myytyä. Nyt viimeaikoina on tuokin meno muuttunut röyhkeämpään suuntaan.

Se että laitan tuotteen myyntiin ja hinnan sanotaan vaikka 10€,
tulee eka kommentti kuinka hän voisi sen heti hakea mutta maksan vain 5€
Vastaan että -Ei, haluan tästä sen pyytämäni 10€
ja tuo ensimmäinen kiinnostonut sitten saattaa jopa vielä vastata että -OK

Sen jälkeen ei mitään kommentteja (kiinnostuneita) vaikkapa viikkoon,
ja sitten..

Tulee toinen kiinnostunut ja suostuu maksamaan sen mitä pyydän eli tämän kuvitellun 10€
Myyn sitten tälle toiselle.

Eipä aikaakaan kun tulee tämä ensimmäinen huutamaan kyseiseen ketjuun että hän oli ensin kiinnostunut ja tuo olisi kuulunut hänelle myydä ja kauheat julkiset haukut päälle :(

Parhaimpien kastiin myös kuuluvat nämä kun kirjoitan myynti ilmoon että ensin varaus kuvan alle ja sitten minulle viestiä,
saattaa joku laittaa vain viestiä ja sen jälkeen onkin joku toinen kommentoinut kuvan alle.
Kiva siinä selitellä että tietty myyn sille joka ensin kuvan alle on kommentoinut.

Ja vielä kolmas versio :laugh:
Haluat tavarasta nopeasti eroon,
laitat hinnan niin ales että varmasti menee tai kirjoitat että lahjoitetaan,
niin eipä aikaakaan kun sinulla on pitkä viestiketju siinä kuinka joku kertoo lähinnä nyyhkytarinaa miksi hänen kuuluisi saada sanotaan vaikka tuo lipasto.
Tarjotaan enemmän kuin on hintapyynti ja siltikään kun myyjä ei myy niin korotellaan hintaa ja suututaan kun ei oltu ensimmäisenä :D :D

Myöskään vaatepaketteina älä myy siellä vaatteita,
sillä vaikka kuvaat kaikki vaatteet erikseen keksii joku alkaa huutelemaan kuinka minä haluan tuon vaikka esim hame laukun kegät ja tuon huivin,
ja vaikka kuinka laitat että laitoin jo myynti ilmotukseni että myyn tämän pakettina niin ei tullaan huutelemaan että kerro hinta kun hinta kuuluu olla esillä.
Hinta on siis esillä kokoajan vaatepaketille.

Ja oma lukunsa sitten nämä kun kyse ns oman paikkakunnan kirppiksestä, mieluiten käteiskaupasta eli ostaja hakee tavaran jne.
Tulee joku järjen jättiläinen tarjoaa vaikka ylihintaakin tavarasta, ihmettelet mutta toki myyt kun kerran haluaa.
Alat kyselemään milloin hän noutaa niin hän vastaa että anna tilinumerosi jotta maksan ne ja lähetä ne tähän osoitteeseen :O
Kun kerron että en kyllä ala postittelemaan niin siitäkin suututaan että miksi et laittanut myynti ilmoitukseen että et postittele :D
Kun kerron että lueppa säännöt ja en ajatellut erikseen mainita pstittelusta kun kyse meidän paikkakunnan kirppiksestä,saat suunnilleen haistattelua.

Ja sitten ylläpito parka, he koettavat muistutella ihmisiä säännöistä. Vaan siitäkin sitten tämä tietty sääntäjen rikkomis ryhmä suuttuu, tämä on kuin mikäkin vankila kokoajan ylläpito huutelee säännöistä, no hemmetti! Noudattakaa sitten niitä sääntöjä, ne kun on kaikille samat ja ei niin vaikeatkaan edes, normaali maalaisjärkikin jos sattuu pelaamaan niin nuo tajuaa jopa lukematta.

Tuollaistahan se on.. kun erilaisia ihmisiä pakkaantuu samaan paikkaan, netissä varsinkin se tyhmyys tiivistyy.
Yritä muistaa jatkossa vastaavien kohdalla, että kaikille ei niitä jyviä ole annettu päänsisälle samaa määrää. Näin sitä voi hymyillä vaan ja ajatella et huh huh.. mut antaa olla. :)

Tuo on niin totta. Ja sitten vielä tämä yksi ryhmä. Eli laitat että NOUTO ja kaupunginosan, joku varaa tuotteen ja ekassa viestissä annetaan osoite 50km:n päähän jonne 2e tuote pitäisi toimittaa. Ja varmastikkaan ei itse olla tulossa hakemaan kun tuota matkaakin on niin paljon.

Eilen juuri mietin, että kylläpä haluaisin elää siinä harhassa että ihmiset on kutakuinkin järkeviä. Onnistuu nyt, kun en ole paljon tekemisissä ihmisten kanssa. Mutta on se totta, että ihmisten typeryys on jopa säälittävyyteen asti totta. On se oma napa niin lähellä ja haukutaan kaikki muut mennen tullen, paitsi se oma piiri pieni.

Itse en nykyisin facebookin kirppareita käytä, juurikin siitä syystä, että siellä se touhu on jotain uskomatonta. Onneksi sekaan mahtuu myös reiluja myyjiä, kuten eräs, jolta ostin sohvan. Ilmoitin ottavani sohvan pyydetyllä hinnalla, minun jälkeeni tuli ihmisiä jonoon ja ilmoittivat, että voivat hakea vaikka heti, vaikka myyjä itse oli ilmoitukseensa laittanut, että sohvan voi noutaa kahden viikon päästä. Kun menin sohvaa hakemaan, niin tämä myyjä kertoi, että hänelle oli tullut yksityisviestejä, joissa oli yritetty ostaa ohi. Yksi oli jopa tarjonnut tuplahintaa sohvasta, mutta tää myyjä ei ollut suostunut. Hänen mielipiteensä oli se, että kaupat oli minun kanssani sovittu, joten hän ei ole niin rahanahne paskiainen, että möisi ohi. Onneksi. :)

Kerran olin itse myymässä vanhaa sänkyä. Hinta oli matala verrattuna esim huutonetin hintoihin samoista sängyistä. Heti joku kyseli, möisinkö puoleen hintaan. Ilmoitin, että en laske hintaa yhtään.
Kohta joku laittoi alustavan varauksen ja yksityisviestin, jossa kyseltiin myös, että voisinko hintaa alentaa. Vastasin, että en alenna. Kolmas varasi sängyn, oli valmis maksamaan täyden hinnan ja sovittiin nouto. Ei mennyt pitkään, kun nämä kaksi ensimmäistä kyselijää alkoivat pommittaa minua yksityisviestein, että miksi olen heidän ohitseen sängyn myynyt. Omasta mielestäni en ohimyynyt, kun kummastakaan ei mitään kuulunut sen jälkeen, kun ilmoitin, että hinta on ja pysyy. Yrittipä toinen vielä pommittaessaan nostaa hintaa, josko suostuisin siltikin sen hänelle myymään. En suostunut.

Mä myin eilen yhden maton 15€ . Laitoin myös että kuvan alle varaus ja ekalle myyn jne. No eipä aikaakaan kun alkaa tulemaan yveenä viestiä, maksan siitä 17€ maksan 20€ myy minulle ja tosiaan tarinaa miksi hänelle kuuluisi ohi jonon myydä.

[QUOTE="vieras";28925065]Oisko linkkiä näihin?[/QUOTE]

Ei se linkki sinua juuri auta jos et ole sen kirpparin jäsen ;)
Ainakin näin meillä.
Tämmöistä menoa on meillä Lahden seudun facebook kirppiksellä.
Minulle on montakertaa laitettu yveenä viestiä että ostan jonon ohi ja maksan niin ja niin paljon jos vaan minulle myyt.

Kuulostaa jotenkin tutulta. Itse kans oli kahdessa jäsenenä, mutta meni meno niin toisten sättimiseksi ja turhiksi varailuiksi, että meni hermot. Varataan tavara ja luvataan ilmoittaa kun tulee hakeen ja sitten ei päiväkausiin kuulu mitään. Lisäksi mulla oli monta sovittua hakua/tuontia, niin sit soitetaan 15 min ennen että ei me otetakaan niitä. Itse on ehtinyt jo poistaa ne sivuilta ym, niin kyllä ottaa päähän.

Minä olen kanssa niin kyllästynyt näihin kirppareihin. Minun murheeni oli pöytäryhmä joka piti saada myytyä ennen muuttoa. Yksi varasi pöydän heti kun ilmoituksen jätin ja alkoi vielä omatoimisesti ilmoittelemaan muille kiinnostuneille ettei pöytä ole enää myytävänä kun hän on sen varannut. Sitten ilmoitti hakevansa pöydän vasta viikon päästä. Annoin periksi ja odotin viikon kunnes ostajasta ei enää kuulunutkaan mitään. Pöytä uudelleen myyntiin ja seuraava ostajaidiootti lupautui hakemaan sen ilmaiseksi. Sanoin että voin tulla vastaan hinnassa 50:stä 30:en, mutta tällä hinnalla pöytäryhmä olisi pitänyt kotiinkuljettaa ostajalle 50 km päähän. Kolmas kiinnostunut ilmoitti hakevansa ryhmän ennen muuttoa, mutta maksavansa vasta kahden viikon päästä. Tällä hetkellä pöytäryhmä on uuden asunnon varastossa enkä varmasti lähde myymään sitä enää missään :(

Yhteistyössä