Exä ei ota lasta kylään luokseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiituli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiituli"

Vieras
Eli ollaan erottu noin kolme kk sitte, lapsi on 2-vuotias. exä ei suostu ottamaan lasta edes tunniksi itsellen YKSIN. Pärjäisi kyllä jos vaan haluaisi,käypi minun luona lähes joka päivä kattomassa tyttöä mikä on tietysti hienoa. Ois vaan itsellä kiva saada hengähtää edes hetki.
Hänen äitinsä ottaa lapsen silloin tällöin pariksi tunniksi,mikä on kuin taivaan lahja.
Lapsi on huono nukkuja ollut aina ja hyvin tempperamenttinen,olen välillä tosi poikki.

Jos pyydän että alettaisiin yrittää noita tapaamisia sen luona,niin alkaa uhoamaan että minulla on joku mies ja minun käy huonosti jos tapaan sitä jne.. sitten koukuttaa minua kulkemaan hänen sukulaisissa kanssaan lapsen vuoksi.

niin ja mies minut jätti,olen paska vaimo kun koti ei kiiltäny ja en ollu laittanu itseäni aina viimeisen päälle,kun lapsi oli yön valvottanu. Hän ei ole ikinä noussu lapsen takia edes vapailla.
Toki hän lastaan rakastaa ja sen näkee selvästi kun pitää lasta paljon sylissä ja suukottelee,minä vaan olen nurkassa.

no jotain kertoo että et puhu lapsen isästä vaan omasta exästäsi.. kyllä lapsen hoitoon kuuluu ne huonotkin hetket eikä pelkkä sylissä istuminen ja hellittely niinkuin hyvin tiedät. onko heillä kunnollista is-lapsi-suhdetta ollenkaan jos eivät kerta koskaan ole kahdestaan?
jokatapauksessa minusta teidän kannataa mennä lastenvalvojan juttusille ja tehdä kunnollinen tapaamissopimus. miehellä ei ole mitään oikeutta pakottaa sinua tuommoseen.

no jotain kertoo että et puhu lapsen isästä vaan omasta exästäsi.. kyllä lapsen hoitoon kuuluu ne huonotkin hetket eikä pelkkä sylissä istuminen ja hellittely niinkuin hyvin tiedät. onko heillä kunnollista is-lapsi-suhdetta ollenkaan jos eivät kerta koskaan ole kahdestaan?
jokatapauksessa minusta teidän kannataa mennä lastenvalvojan juttusille ja tehdä kunnollinen tapaamissopimus. miehellä ei ole mitään oikeutta pakottaa sinua tuommoseen.

Hyvin,hyvin harvoin ovat ollet kaksin.Joko minä tai äitinsä on aina läsnä..

Tuommosia ne on... :( Kyllä niille kaikki hyvä kelpaa, mutta auta armias, jos jotain heille vastenmielistä joutuu tekemään, niin sillon laitetaankin kapuloita rattaisiin oikeen urakalla tai häivytään kuvioista kokonaan. Miksi miehille on tehty kaikki niin helpoksi? Jos lapsi ei kiinnosta, niin senkus nostaa kytkintä ja lähtee kävelemään, mutta kuinka moni nainen voi tehdä samoin?

Mutta joo, alkuperäiseen sen verran, että ex ei voi pakottaa sua eron jälkeen kulkemaan yhtään missään. SUN pitään laittaa rajat sille ja jos hän ei niihin suostu ja uhkailee, niin sitten asia viranomaisille. Jos haluat sen päästää kotiisi, on se sillon vähän niin kun oma "häpeesi", eikä siinä tietysti mitään, jos homma toimii, mutta jos se on vaan keino pitää sua vallassa, niin sitten astutaan mun mielestä rajan yli. Ettei vaan olis narsistisia piirteitä sinunkin exässä..?

valitettavasti taitaa olla niin että etävanhemmalla on pelkkä tapaamisOIKEUS, ei tapaamisVELVOLLISUUTTA, eli mtienkään et voi pakottaa exää ottamaan lasta luokseen. Tietysti voit kieltäytyä tapaamisista sinun luonasi, ja kieltäytyä sukuloimasta. Lastenvalvojalla käyntiä minäkin suosittelisin. Ihme exä sulla kyllä.

[QUOTE="vieras";23864709]Tuommosia ne on... :( Kyllä niille kaikki hyvä kelpaa, mutta auta armias, jos jotain heille vastenmielistä joutuu tekemään, niin sillon laitetaankin kapuloita rattaisiin oikeen urakalla tai häivytään kuvioista kokonaan. Miksi miehille on tehty kaikki niin helpoksi? Jos lapsi ei kiinnosta, niin senkus nostaa kytkintä ja lähtee kävelemään, mutta kuinka moni nainen voi tehdä samoin?

Mutta joo, alkuperäiseen sen verran, että ex ei voi pakottaa sua eron jälkeen kulkemaan yhtään missään. SUN pitään laittaa rajat sille ja jos hän ei niihin suostu ja uhkailee, niin sitten asia viranomaisille. Jos haluat sen päästää kotiisi, on se sillon vähän niin kun oma "häpeesi", eikä siinä tietysti mitään, jos homma toimii, mutta jos se on vaan keino pitää sua vallassa, niin sitten astutaan mun mielestä rajan yli. Ettei vaan olis narsistisia piirteitä sinunkin exässä..?[/QUOTE]

Haluan päästää kotiini koska haluan säilyttää hyvän isä-lapsi suhteen. Lapsi kuitenki häntä kaipaa ja isistä höpöttää.
En usko että narsisti olisi, vaan hyvin itsekäs ja pilalle hemmoteltu,ei kestä ettei kaikki mene miten hän haluaa.

[QUOTE="puddighinu";23864736]valitettavasti taitaa olla niin että etävanhemmalla on pelkkä tapaamisOIKEUS, ei tapaamisVELVOLLISUUTTA, eli mtienkään et voi pakottaa exää ottamaan lasta luokseen. Tietysti voit kieltäytyä tapaamisista sinun luonasi, ja kieltäytyä sukuloimasta. Lastenvalvojalla käyntiä minäkin suosittelisin. Ihme exä sulla kyllä.[/QUOTE]

Sepä kun en voi pakottaa.. harmittaa vaan vietävästi kun hän vaan omaa etuaan ajattelee,ja lapsi on sivuseikka kunhan minä olen koukutettu häneen.
Olen niin surullinen lapsen vuoksi,suhteessa kestin kaikkea paskaa lapsen vuoksi ja vielä eron jälkeenki olen näin kahleissa.

ja miksi et voi sanoa että tavatkoon lasta sitten esim äitisi luona?

ja jos meis alkaa uhoamaan miehestä, sanot ettei kuulu eksälle vaikka olisikin.

soittasin lv:lle ja sanosin etten jaksa jatkaa noin, jos olisin sinä.

ja miksi et voi sanoa että tavatkoon lasta sitten esim äitisi luona?

ja jos meis alkaa uhoamaan miehestä, sanot ettei kuulu eksälle vaikka olisikin.

soittasin lv:lle ja sanosin etten jaksa jatkaa noin, jos olisin sinä.

Olen yrittäny, luvannu jopa viedä ja hakea aina lapsen. Loukkaan kuulema hänen äitiään kun en jää tuntikausiksi sinne istumaan ja rupattelemaan.. olen joo tosi kiltti ja oma vika kun annan näin kohdella. :(

tosiaankin oma vikasi.
ala käyttäytyä kova kovaa vastaan.

jos loukkaat äitiä, sanot vaan että sori ei oo enää mun anoppi. mitäs annat miehen olla sulle noin sika, itse sen mahdollsitat.

[QUOTE="tiituli";23864761]Sepä kun en voi pakottaa.. harmittaa vaan vietävästi kun hän vaan omaa etuaan ajattelee,ja lapsi on sivuseikka kunhan minä olen koukutettu häneen.
Olen niin surullinen lapsen vuoksi,suhteessa kestin kaikkea paskaa lapsen vuoksi ja vielä eron jälkeenki olen näin kahleissa.
[/QUOTE]

Hei HALOO nainen! Kyllä tuo aika narsistiselta meiningiltä kuulostaa ja SINÄ olet tässä nyt se kohde, eikä lapsi! Eli exäsi käyttää lasta nyt vaan pelinappulana SUN hallinnassa! Nyt hemmetin äkkiä ne rajat, eli lastenvalvojalle sopimaan tapaamiset! Hän sitten joko noudattaa niitä tai ei ja se on sitten valitettavasti huono lapsen kannalta, mutta et sinäkään voi olla kahlittuna mieheen seuraavaa 10vuotta ( vai mikä se raja oli, kun lapsi saa itse päättää meneekö etällensä )! On sullakin oikeus alkaa eron jälkeen elämään omaa elämää. Mä ymmärrän varsin hyvin, että yrität pitää isä-lapsi suhteen kasassa itsestäsi välittämättä, mutta se ei ole ihan oikein sun jaksamisen ja mielenterveyden kannalta. Usko pois, mä tiedän, mitä sä käyt nyt läpi, koska olen itse taistellut näiden asioiden kanssa ja vihdoin tajunnut oman etuni. Mulla tosin vastassa kunnon narsku... 1,5vuotta itsekin jaksoin yrittää ja alistua ja kestää lapsen vuoksi exän oikkuja, mutta nyt asiat on menneet siihen pisteeseen, että mä en enää jaksa tapella sen kanssa ja viranomaiset saa luvan hoitaa asiat ja exälle tulee vielä lähestymiskielto uhkailujensa takia.

Niin kun joku tuossa jo sanoi, se on oikeus etkä sä voi pakottaa exää ottamaan lasta, mutta ei exäsikään voi sinua pakottaa lapsen varjolla olemaan hänelle joku "hätävara" / tai näyttelyesine siltäkin varalta, jos ei satukaan löytämään uutta.

nössö. Lopetat sen exän ramppaamiset teillä. Siinä punnitaan miehen rakkaus lapseen. Jos rakastaa, hän alkaa hakemaan lasta luokseen tai menee lapsen kanssa äitilleen. Nyt se pompottaa sua mennen tullen, kohta mahdollisesti pyytää muutakin.
Lapsikin vaistoaa, että tapaamiset on pakkopullaa sun puoleltas. Mieti asiaa pidemmän päälle. Mitä tuo olisi parin vuoden kuluttua. Entäpä jos seurustelet, niin tykkääkö kumppanisi että ex pyörii jaloissa?
Ota nyt järki käteen hyvä nainen.

[QUOTE="vieras";23864839]Hei HALOO nainen! Kyllä tuo aika narsistiselta meiningiltä kuulostaa ja SINÄ olet tässä nyt se kohde, eikä lapsi! Eli exäsi käyttää lasta nyt vaan pelinappulana SUN hallinnassa! Nyt hemmetin äkkiä ne rajat, eli lastenvalvojalle sopimaan tapaamiset! Hän sitten joko noudattaa niitä tai ei ja se on sitten valitettavasti huono lapsen kannalta, mutta et sinäkään voi olla kahlittuna mieheen seuraavaa 10vuotta ( vai mikä se raja oli, kun lapsi saa itse päättää meneekö etällensä )! On sullakin oikeus alkaa eron jälkeen elämään omaa elämää. Mä ymmärrän varsin hyvin, että yrität pitää isä-lapsi suhteen kasassa itsestäsi välittämättä, mutta se ei ole ihan oikein sun jaksamisen ja mielenterveyden kannalta. Usko pois, mä tiedän, mitä sä käyt nyt läpi, koska olen itse taistellut näiden asioiden kanssa ja vihdoin tajunnut oman etuni. Mulla tosin vastassa kunnon narsku... 1,5vuotta itsekin jaksoin yrittää ja alistua ja kestää lapsen vuoksi exän oikkuja, mutta nyt asiat on menneet siihen pisteeseen, että mä en enää jaksa tapella sen kanssa ja viranomaiset saa luvan hoitaa asiat ja exälle tulee vielä lähestymiskielto uhkailujensa takia.

Niin kun joku tuossa jo sanoi, se on oikeus etkä sä voi pakottaa exää ottamaan lasta, mutta ei exäsikään voi sinua pakottaa lapsen varjolla olemaan hänelle joku "hätävara" / tai näyttelyesine siltäkin varalta, jos ei satukaan löytämään uutta.[/QUOTE]

onko exäsi miten uhkaillu sinua, onko käyttäny koskaan fyysistä väkivaltaa?? Lastenvalvojalle meillä on ens kuussa aika. Mies maksaa omasta tahdostaan 200e elareita, uhkaa että jos heittäydyn hankalaksi lopettaa sen kokonaan ja todella tarvin sen rahan..

niin siis vanhempien oikeuksista välittämättä, tapaamisasioissa se menee niin, että LAPSELLA ON OIKEUS VANHEMPIINSA, ei toisin päin.

No, mutta noin pienen kohdalla se on se ja sama kummin päin tuo pykälä on kirjoitettu, koska hän ei vielä saa / voi päättää haluaako olla etävanhempansa kanssa. Vanhemmat siis nämä asiat päättää, miten tapaamiset hoidetaan. Huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin... Eli vaikka kuinka lapsella olis oikeus tavata vanhempaansa ja sovitaan, että se on vaikka joka toinen viikko, niin jos etä kuitenkaan ei halua, niin ei sen pakko myöskään ole ottaa... Etä voi siis sumeilematta käyttää tätä asiaa hyväkseen, vaikka juuri lähivanhemman kiusaamisessa, jos haluaa.

[QUOTE="tiituli";23864876]onko exäsi miten uhkaillu sinua, onko käyttäny koskaan fyysistä väkivaltaa?? Lastenvalvojalle meillä on ens kuussa aika. Mies maksaa omasta tahdostaan 200e elareita, uhkaa että jos heittäydyn hankalaksi lopettaa sen kokonaan ja todella tarvin sen rahan..[/QUOTE]

Tarkoitat varmaan, että lapsi tarvii sen rahan :-)
Lastenvalvojalla sovitte tapaamisista ja elatuksesta. Siellä katsotaan summa ja jollei mies maksa, niin menee perinnän kautta. Tai kela maksaa ja perii isältä. Laita paperille valmiiksi itsellesi, että miten haluat tapaamiset tapahtuvan ja että haluatko lapsen kasvettua tarkistaa tapaamisia. Ota asioista selvää ja valmistaudu hyvin lastenvalvojalla käyntiin. Voit kertoa siellä myös, että nyr mies käy teillä tapaamisissa, mutta et tahdo sen jatkuvan niin.

[QUOTE="tiituli";23864876]onko exäsi miten uhkaillu sinua, onko käyttäny koskaan fyysistä väkivaltaa?? Lastenvalvojalle meillä on ens kuussa aika. Mies maksaa omasta tahdostaan 200e elareita, uhkaa että jos heittäydyn hankalaksi lopettaa sen kokonaan ja todella tarvin sen rahan..[/QUOTE]

On käyttänyt fyysistä väkivaltaa parisuhteessa ja nyt latelee tappouhkauksia, kun en suostu enää sen venkoiluihin lapsen tapaamisissa ( nykyään saattaa soittaa tunnin päästä siitä kun olen lapsen sinne saanut puhuttua, että ei nyt sit kiinnostakaan, vaikka alunperin erotessa sovittiin koko viikonlopusta ihan kirjallisesti ) jossa pääpaino on lähinnä mun hallitsemisessa ja kiusaamisessa. Mulla on siis omat suunnitelmat menny kerran jos toisenkin pieleen, kun olenkin joutunut lapsen hakemaan kesken kaiken kotiin. Eikä sun tarvi tuosta rahasta välittää. Sä saat joka tapauksessa kelalta sen vajaa 150€ ja kela sitten perii mieheltä jotain kautta sen. Mäkin olen kuullut tuon saman uhkailun tuosta maksujen lopettamisesta, mutta kun hän ei sitä pääse karkuun, vaikka miten paljon uhkailee, joten sekään ei ole syy sostua kynnysmatoksi.

Nyt otat nainen sen oman elämäsi hallintaan ja asetat selkeät rajat exällesi. Ymmärrän tuon, että päästät exän teille katsomaan lasta ja siinä ei todellakaan ole mitään pahaa. Mutta se, että yrittää konroloida ja hallita elämääsi, kun on itse lähtenyt niin se ei sovi. Neuvoisin sinua nätisti puhumaan exällesi asiasta ja näin:

- Kerro hänelle, ettei hänen ole pakko ottaa lastaan luokseen. Saat kyllä järjestettyä itsellesi lapsen vahdin (vaikka maksullisen), mikäli tarvitset kunnon hengähdystauon. Olisi tietenkin kiva, jos lapsi voisi olla isänsä kanssa silloin, mutta ei se välttämätöntä ja pakollista ole. Joten se, että ei ota lastaan luokseen ei tarkoita, ettetkö sinä pääsisi ilman lasta mihinkään. Hän itse isänä ja aikuisena saa sitten valita hoitaako itse lastaan vai hoitaako vieras.

- Hän on lähtenyt suhteesta ja päättänyt elää elämänsä erillään perheestään. Sinä aiot jatkaa elämääsi ja elää sitä erillään ex-miehestäsi. Et ole mikään koriste esine, josta tullaan pölyjä pyyhkimään silloin tällöin ja mies on itse valintansa tehnyt, joten hänen on sitten sen oman valintansa kanssa elettävä.

- Jos hän haluaa sukuloida lapsen kanssa, sukuloikoot. Suku on hänen ja lapsen, ei sinun ja sinulla ei ole velvollisuuksia hänen sukuunsa kohtaan.

Ja ihan viimeiseksi, kakkua ei voi sekä säästää ja syödä, se ei vaan ole mahdollista miteenkään päin.

Alahan elämään sitä omaa elämääsi, niin se sinun ex-puolisosikin tekee (usko pois, oma veljeni teki samaa omalle exälleen, eli eli villiä sinkku elämää ja pyrki kontroloimaan exänsä menoja, eli naisen olisi pitänyt istua kotona odottamassa, milloin veljeni suvaitsee muistaa hänen ja lasten olemassaolon..neuvoin vähän kitkerämpää tekstiä kyllä kälylleni).

Valitettavasti sinä olet ainut joka voi vetää rajan exäsi käytökseen, ex-kumppanisi ei sitä tule itse tekemään. Näin se oli veljenikin kanssa. Kälyn piti itse vetää rajat ja sen mitä hyväksyy ja mitä ei. olihan se aika hullunmyllyä hetken, mutta homma toimii nyt.

Ei muuta kuin tsemppiä :) ja arvosta itseäsi, vasta sitten voit vaatia muita arvostamaan itseäsi :)

Kiitos teille jotka tsemppaatte, ei ex läpeensä ole paha ihminen. Minusta saanu kotoaan vaan niin huonon mallin jota toteuttaa itse omissa suhteissa.
Välillä hän ymmärtää ja sitten taas tulee seinä vastaan, onhan minussaki vikani en voi kaikkea toisen syyksi työntää. Olen raivostunu ja haukkunu takaisin ja jälkeenpäin hävettäny oma kielen käyttö. ei me koskaan lapsen edessä olla riidelty,ainoastaan viestit lennelly puoleen ja toiseen. Ollaan sovittu ettei lapsen edessä riidellä näistä.

Välillä tuntuu että olen henkisesti ihan imetty tyhjiin, pyysin ex-anoppia ottamaan lapsen joskus yökylään että pääsen tyttöjen kans ulos 3vuoteen ensimmäistä kertaa.
Lupasi ottaa,pidän ex-anopista paljon ihmisenä.En halua rikkoa häneen välejä. hän toki poikaansa puolustaa,eihän hän tiedä millainen piru osaa olla.

Eikös se olekaan lapsen isä?
Mietin vaan, kun otsikko on ettei ota lasta KYLÄÄN luokseen?
Jos on isä, niin enpä ihmettele, jos tilanne on, että hän saa lapsensa vain kyläilemään, kuten jonkin vieraan...

Jos mies väittää että äitinsä loukkaantuu, jos et osallistu vierailuihin, voithan soittaa anopille ja kysyä, mitä mieltä hän on, ja kertoa, että tarvitsisit vähän omaa aikaa. Mä kertoisin myös, että mies ei ota lasta koskaan luokseen, en mitenkään katkerasti tilittäen, mutta niin että ex-anopille tulisi selväksi, että et saa ollenkaan "lastenhoitoapua" exältä (tyhmää puhua lapsenhoidosta kun kyseessä on lapsen oma isä...), niin hän saattaisi tarjoutua useammin auttamaan.

Älä anna miehesi hallita sinua. Olen eronnut itsekin ja meillä on hyvät välit emmekä yritä kontrolloida toista. Jos hän ei halua tavata lasta muualla kuin luonasi, niin olkoon tapaamatta. Jos miehesi on todella sellainen että sen jälkeen hylkää lapsesi, niin toivon hänelle ikuista yksinäisyyttä.

Jos ei halua ottaa lasta niin ei halua lasta. Kyllä tuo asia on aika hyvä sinunkin tietää ja myös tajuta. Miksi et muuten sitä itse hoksaa? Mä en edes antaisi lasta tuolle miehelle "kylään".
Lapsi on pelkkä kiristyskeino. Yritä nyt hoitaa homma ihan aikuisesti sen lastenvalvojan kautta, et muutkin on tuosta pelleilystä tietoisia. Seuraava vaihe, kaavan mukaan, tuolla tyypillä on hakea lapsen yksinhuoltajuutta.
Jestas naiset...

Yhteistyössä