Exä ei anna lasta sovitulle tapaamiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sesse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sesse"

Vieras
Tilanne on siis seuraava. Minulla kuuluisi olla tuleva viikonloppu lapsen tapaamisviikonloppu. Mutta lapsen isä ei lasta minulle anna. Tuumasi vaan viestiin (ei näet vastaa puheluihini) että lapsi menee mummolaan tulevana viikonloppuna.
Tätä edeltäneenä tapaamis viikonloppuna (joka toinen viikonloppu tapaamiset) olin itse kipeänä jolloin en lasta voinut ottaa, viime viikonloppuna exä eväsi myös tapaamisen koska "ei ollut vuoroni". Nyt siis kun olisi virallisesti vuoroni exä taas lasta pihtaa.
Soitin aamulla asiasta lastenvalvojalle joka sanoi olevansa yhteydessä isään SÄHKÖPOSTITSE. Öh.. eikö soittamalla asia selviäisi nopeammin? Onhan huomenna jo perjantai jolloin lapsi kuuluisi minulle tulla.

Onko kellään lähivanhempi tuolleen evännyt lapsen tapaamiset etän kanssa ja onko asiaa miten hoidettu eteenpäin?
Joutuuko tässä lähtemään oikeuden kautta hakemaan tapaamisten täytäntöön panoa? Netissä asiaa googletettuani löysin jopa kohdan jossa lähivanhempi on määrätty uhkasakkoihin mikäli etävanhemman tapaamiset ei toteudu?

Kyllä exän pitää lapsi antaa, mutta miksi ihmeessä et ole ottanut lasta, kun olie kipeä? Kyllähän muutkin ihmiset lapsiaan hoitaa, vaikka ovat kipeitä. Lapsi pettyi varmasti ja ilmeisesti ex närkästyi melkoisesti, kun et lasta ottanut.

[QUOTE="vieras";28322894]Kyllä exän pitää lapsi antaa, mutta miksi ihmeessä et ole ottanut lasta, kun olie kipeä? Kyllähän muutkin ihmiset lapsiaan hoitaa, vaikka ovat kipeitä. Lapsi pettyi varmasti ja ilmeisesti ex närkästyi melkoisesti, kun et lasta ottanut.[/QUOTE]

Haloo! ehkäpä ap ajatteli lapsen parasta. Kuka haluaa huvikseen tartuttaa lapsen ja kellä lapsella on hauskaa sairaan vanhemman kanssa?

[QUOTE="vieras";28322903]Haloo! ehkäpä ap ajatteli lapsen parasta. Kuka haluaa huvikseen tartuttaa lapsen ja kellä lapsella on hauskaa sairaan vanhemman kanssa?[/QUOTE]

Mutta sovittu on sovittu ja lapsi asuu ap:n exän luona, joten eiköhän ex hoida lasta silloin, kun itse on sairaana.

Joillain etävanhemmilla tahtoo kai olla tapana kuoria kermat päältä eli vieteään se laatuviikonloppu lapsen kanssa, kun ehditään ja jaksetaan.

Ja jälleen kerran kiistellään MINUN oikeuksistani - miettikääpä asiaa lapsen kannalta. Mitä hän haluaa? Unohtakaa oma, itsekäs napanne ja koittakaa hypätä lapsen kenkiin.

Tapaamisista on tehty tapaamissopimus jo aikoja sitten. Tämän sopimuksen mukaan minulla olisi nyt tapaamisviikonloppu.
Ja lasta en voinut ottaa sairauteni aikana koska olin osan aikaa sairaalassa tipassa.

[QUOTE="sesse";28323040]Tapaamisista on tehty tapaamissopimus jo aikoja sitten. Tämän sopimuksen mukaan minulla olisi nyt tapaamisviikonloppu.
Ja lasta en voinut ottaa sairauteni aikana koska olin osan aikaa sairaalassa tipassa.[/QUOTE]

Tottakai isän kuuluisi antaa lapsi sinulle. Se on lapsen oikeus tavata sinua. Meillä on monesti vaihdettu viikonloppua myös sen takia, jos joku on sairastellut (miehellä siis lapsia edellisestä avioliitosta). Onko exälläsi joku syy heittäytyä hankalaksi?

[QUOTE="sesse";28323307]Empä ole "kerman noukkija" vaan ihan normaali etävanhempi. Tosin tällä palstalla normaalilla ei ihan samaa tarkoiteta vissiin kuin muualla.[/QUOTE]

Ei ole normaalia että äiti on etävanhempi. Äidin etävanhemmuus liittyy aina mielenterveysongelmiin tai päihteisiin.