Ex-vaimo ja sen autonrämäke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saaramaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saaramaria

Vieras
Mulla näitä pieniä ongelmia tuntuu riittävän...

Avomieheni on eronnut kaksi vuotta sitten. Me olemme asuneet yhdessä vuoden, mies on kosinut minua ja olen siitä erittäin onnellinen, sillä sovimme toisillemme erittäin hyvin. Olen onnellisempi kuin koskaan.

Yksi pikkujuttu taas tuli harmittamaan. Olen koko ajan tiennyt, että mies on luvannut laittaa ex-vaimonsa wanhan auton kuntoon, mutta ei ole ajan ja energian puutteen vuoksi saanut tehtyä asian hyväksi yhtään mitään. Nyt minusta on alkanut tuntua, että autonromu saisi jäädä laittamatta, sillä en oikein ymmärrä enää, miksi se pitäisi laittaakaan. Sanoin (kun asia tuli puheeksi), että se aika on meiltä pois. "Miten niin? Eikö mulla muka ole ihan omaakin aikaa?", vastasi mies. "No, joo, mutta, miten haluat käyttää oman aikasi? Värkkäämällä eksän autoa?", kommentoin taas minä.

Hänelle on kunnia-asia tehdä se, mitä on luvannut. Höh, hiukan kummalta kuulostaa, sillä onhan hän vihkivalassa luvannut vaikka mitä... Ja ex saa kuulemma raivarin, ellei hän pidä tätä lupaustaan. Ja, mitä siitä sitten muka seuraisi?

Tiedän ihan varmaksi, että tunteita hänellä ei eksää kohtaan ole, mutta jotenkin kuitenkin tunnen loukkaantuvani.

En jaksa näin pienestä asiasta vääntää riitaa, mutta taitaisin kaivat hiukan etäisempiä ajatuksia.

"Tiedän ihan varmaksi, että tunteita hänellä ei eksää kohtaan ole, mutta jotenkin kuitenkin tunnen loukkaantuvani."

Jos avokkisi ei enää tunne tunteita ex-vaimoa kohtaan, niin tunteet voivat olla vielä syvemmät exän autoa kohtaan. Monesti auto ajaa kirkkaasti ohi vaimon tärkeysjärjestyksessä. Auton alla maataan, sitä kiillotetaan, vahataan, remontoidaan.
Sille jopa puhutaan ja lauletaan. Niin minä tein vanhalle Corsalleni. Autossa ei ollut matkaradiota, mutta ei sitä kaivattukaan. Lauloin itse. Rämisevä moottori selvästi hiljeni parhaissa tunnelmapaloissa. Varsinkin Moon River englanninkielisenä versiona oli Corsan mieleen.

Jos joku näkee punaisen Corsan huristavan K:lla alkavilla rekkareilla jossakin Savonmualla, niin antakaa lämmin pusu konepellille puolestani.

No laittais nyt sit nopeesti ja kerralla kuntoon, kun kerran on luvannut. lupaukset on hyvä pitää, myös exälle tehdyt... Ja samalla voi sopia, että jatkossa, kun auto vaatii kunnostusta, sen hoitaa joku muu kuin miehesi tai autokorjaamo.

Jospa sopisitte että exän auton saa korjata, mutta se on tehtävä tiettyyn aikaan mennessä, ja ehdottomasti hyvissä ajoin ennen häitä. Kunhan hän hoitaa sen sovittuna aikana, niin lupaat ettet sano halaistua sanaa koko autosta tai siihen kuluneesta ajasta. Jos mies ei saa ajoissa remonttia aikaiseksi, niin sitten saa jäädä.

Kysy mieheltäsi miltä hänestä tuntuisi jos juoksisit vapaa-aikanasi jatkuvasti oman eksäsi luona pesemässä pyykkiä ja ompelemassa nappeja paitoihin. Kun se ei itse osaa eikä halua viedä maksulliseen pesulaan tai ompelijalle. Eiköhän miehen päässä syty silloin lamppu.

Jos mies on kerran luvannut jotakin, niin hänen on se pidettävä. Eiköhän sinunkin mielestä yksi miehesi hyvistä ominaisuuksista ole se, että hän on luotettava ja että hänen sanaansa voi uskoa. Nythän sinä heti ensimmäisenä olet vaatimassa, että hän pettäisi sanansa.

Oliskohan niin, että olet mustasukkainen exälle ja koska sulla on huono itsetunto, kehittelet turhaan mielessäsi jotakin kolmiodraamaa, vaikkei sellaista ole? Kyllä mullakin ex hoiti luvatut asiat loppuun, vaikka asuttiin jo erillään ja hänellä oli jo uusi suhde menossa. Minä ainakin olisin ollut raivoissani, jos exäni olisi jättänyt ne asiat tekemättä uuden tyttöystävänsä takia, jotka eron yhteydessä oli jo aiemmin sovittu.

Onko heillä lapsia? Eritoten silloin, jos autoa tarvitaan lasten kuljettamiseen haluaa mies varmasti, että auto on kunnossa ja luotettava. Tai onko miehesi - niin kuin joku jo sanoikin - niitä miehiä, joille kelpaa ihan mikä tahansa "tekosyy" päästä korjailemaan ja virittelemään autoja? Jos on, niin se on hänen "intohimonsa" ja harrastuksensa. Kummassakaan tapauksessa ei kannata tuhlata omaa energiaa siihen, että pahoitaa mielensä! Hyviä hääsuunnitelmia vain ja mukavaa jatkoa!

Alkuperäinen kirjoittaja älä tee ongelmaa;8028904:
Tilaa hinauspalvelu ja anna ohje viedä se romu romuttamolle. Saatte muutaman saturaisen kaupanpäälle.

Hinauspalvelut tekevät hyvin usein yhteistyötä paikallisten romuttamoiden kanssa, joten romuauton kanssa voidaan hyvinkin menetellä juuri näin eli hinausautolla auto suoraan romuttamolle ja pieni korvaus omistajalle. Tietenkään oikeasti käyttökelposelle autolle ei kannata tehdä näin.

Kemi - Tornion Hinauspalvelu

Alkuperäinen kirjoittaja älä tee ongelmaa;8028904:
Tilaa hinauspalvelu ja anna ohje viedä se romu romuttamolle. Saatte muutaman saturaisen kaupanpäälle.

Ei tosiaan tule mitään muutamia satasia jos auton hoitaa romulaan, ilmaiseksi ne sen vie, no joskus olen 50,- saanut säälistä kun olen kuskille itkenyt kuinka rakas kulkine mulle oli.

Mitä tulee ap:n tilanteeseen niin aikas vetelältä jäpikältä kuulostaa, ei pitäisi jonkun eksän auronromut enää vaikuttaa millään lailla.

...ap:n miehen exän auto ole, jos asialle ei mitään ole vielä tehty, jo näiden kuluneen lähes kuuden vuoden aikana ruostunut paikoilleen. Tokkopa sitä enää mihinkään edes voi hinata.

Ap:n aviomies on/oli sensorttinen mies että hän tykkäs rassata vanhoja koneita. Sen vuoksi exäkin oli vielä kovasti mieleen. Jos on siitä rotiskosta jotakin aikaan saanut niin eikös katsastusasemalle pidä ilmoittaa etukäteen että tällaista tuodaan ( jos itse ajaa ).

Yhteistyössä