Ex-mies väittää maksaneensa elarit mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
viimeistään olisi tiistaina pitänyt olla rahat tililläni, näin ollaan lastenvalvojan kanssa sovittu että viimeistään 15 päivä kutakin kuukautta elarit ovat tililläni. Ex väittää että on maksanut, mutta eri tililtä ja siinä kuulemma voi kestää..tuo selitys ei uppoa..ei missään tilisiirrossa näin montaa päivää pitäisi kestää, eihän? Kävin jo kelaan viemässä elatustuki hakemuksen, kun ei exä voinut sen vertaa tehdä että olisi soittanut omaan pankkiinsa ja kysynyt onko jotain viivästystä vai mistä on kyse, eikä enää vastaa minun soittoihinikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No ei kyllä pitääsi noin kauaa kestää. Vaikka olisi tiistaina illalla maksanut niin olis mun mielestä pitänyt tulla jo eilen.

aivan! ärsyttää kun valehtelee tuollalailla...en tiedä mitä kieroa sillä on oikein mielessä

Alkuperäinen kirjoittaja fanni:
On jättänyt maksamatta, vie hakemus kelaan iskä voi maksaa niille sitten.

kävin eilen jo viemässä..vaikka eihän se tähän hätään vielä auta, kun käsittelyssä kestää ainakin se pari viikkoa. Elellään nyt sitten vähän köyhemmin lapsilisäpäivään asti

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kävin eilen jo viemässä..vaikka eihän se tähän hätään vielä auta, kun käsittelyssä kestää ainakin se pari viikkoa. Elellään nyt sitten vähän köyhemmin lapsilisäpäivään asti

meinaatko että ei ole rahaa muuten? eli elelet ex-ukkos rahoilla??

Alkuperäinen kirjoittaja -:

tämä kuu on ollut vähän tiukempi, eli joo ex-ukon rahoille olisi ollut tarvetta jos suoraan sanotaan. Minulla kun on palkkapäivä vasta loppukuussa.

Pyydä ap siltä maksun arkistointitunnus (pitkä sarja numeroita ja kirjaimia) niin pääset kyselemään omasta pankistasi missä se on tulossa ja milloin. Jos sillä ei ole antaa sitä niin sit vois epäillä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyydä ap siltä maksun arkistointitunnus (pitkä sarja numeroita ja kirjaimia) niin pääset kyselemään omasta pankistasi missä se on tulossa ja milloin. Jos sillä ei ole antaa sitä niin sit vois epäillä...

ei se vastaa puhelimeen..olen koittanut jo parikin kertaa soittaa :(

mä laitoin maanantaina rahaa menemään mun äidille klo 15.03, näkyy nettipankissa laskun maksuaika. ei ollut vielä eilen mennyt äidin tilille. mulla on säästöpankki ja äidillä sampo. että voi se kyllä kestääkin...

Alkuperäinen kirjoittaja -:

No sehän juuri on elatusavun tarkoitus, että niillä kustannetaan lapsen eläminen. Tai lähinnä osuus siitä. :xmas:

minulla on säästöpankissa tili...oliskohan siellä sitten jotain häikkää?

Mulla on säästöpankki toiminut normaalisti kyllä. Tosin mulle ei mitään maksuosoituksia ole tullut. Mutta voithan sä pyytää exältä kuitin, siitähän se selviää milloin hän on maksanut sen. On mullakin kyllä joskus mennyt noissa maksuosoituksissa yli sen 3 pankkipäivää.

Kotimaan maksujenvälityksen yleisissä ehdoissa pankit ovat yhdessä sopineet maksun välittämisen aikataulusta. Ehtojen mukaan, kun maksajan ja saajan tilit ovat samassa pankissa, hyvitetään saajan tiliä viimeistään veloituspäivää seuraavan pankkipäivän kuluessa. Kun tilit ovat eri pankeissa tai pankkiryhmissä, varat maksetaan saajan pankille viimeistään veloituspäivää seuraavana pankkipäivänä. Saajan pankki maksaa varat maksajan toimeksiannossa ilmoittamalle tilille viimeistään sitä päivää seuraavana pankkipäivänä, jona varat maksettiin saajan pankin tilille.

Tilisiirtolaki ja pankkien kotimaan maksujärjestelmien ehdot eivät siten mahdollista sitä, että tilisiirto voisi viipyä maksajalta saajalle neljä pankkipäivää. Jos tilisiirto viipyy normaalia käytäntöä pidempään, eli pankista toiseen pitempään kuin maksua seuraavaan pankkipäivään tai pankkiryhmän tai pankin sisällä päivää kauemmin, on kyseessä todennäköisesti virhe tilinumerossa, eli maksu on ohjautunut väärälle tilille tai virhetilille tai ongelma on pankin maksujenvälitysjärjestelmässä.

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_737_2001_p.shtml

Mun mielestä tää on epäilyttävää. Josko olis oikeesti maksanut niin luulis itekin ihmettelevän, missä rahat viipyvät ja selvittelevän asiaa. Tai ainakin minä toimisin niin!

Miehellä tili op:ssa
Tiistaina piti tulla rahaa,mut ovat vasta tänään tilillä.Pankista joutu menee kysymään et missä rahat viipyy.Et kyllä se välillä kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Mun mielestä tää on epäilyttävää. Josko olis oikeesti maksanut niin luulis itekin ihmettelevän, missä rahat viipyvät ja selvittelevän asiaa. Tai ainakin minä toimisin niin!

selvä salaliitto jos ei puhelimeen vastaa!! eihän sillä voi olla mitään todellista syytä ettei pääse vastaamaan puheluihin!?! eihän!?!

tiedän mihin elarit on, mut jos ei muuten ole rahaa, niin huhhuh. ei siihen lapseen kuitenkaan kuussa mene monia satoja, joten tulee sellane fiilis aina ku ihmiset ruikuttaa ku exät ei maksa elareita, et eikö muuten muka ole varaa elää?!!!! vois vaikka luopua netistä niin siinä jo säästäis kymppejä!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

selvä salaliitto jos ei puhelimeen vastaa!! eihän sillä voi olla mitään todellista syytä ettei pääse vastaamaan puheluihin!?! eihän!?!

ei ole ei. tai vaikka oliskin niin varmasti näkee että olen yrittänyt soittaa. Mutta eipä tuo enää muutenkaan enää soittoyrityksiin/viesteihin vastaa..muuta kuin silloin kun lasta tulossa hakemaan luokseen. Mistään asioista kun emme voi keskustella

selvästi pankissa/pankeissa vika ettei raha liiku normaalia nopeutta ja silti mammat täällä löytää vain sen yhden ainoan joka asiaan syyllisen, miehen vikahan se on!

Mulla kesti viimeks 6 viikkoa saada Kelan päätös,joillakin kestänyt kauemminkin.

Yhteistyössä