Ex hakee yksinhuoltajuutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Minulla ja ex_älläni on yhteishuoltajuus ja tulemme erinomaisesti toimeen ja kaikki asiat ovat sovittavissa. Olemme molemmat todella hyviä vanhempia ja rakastamme lapsiamme. Nyt olin jutellut fb:ssa erään vanhan kouluaikaisen kollin "tuttuni
kanssa" ja kerroin tästä ex-älleni niin hän sanoin hakevansa yksinhuoltajuutta jos alkaisin pyöriä jossain porukoissa ja näkisin siis tätä vanhaa tuttuani. Onko se mahdollista että ex saisi yksinhuoltajuuden jos näkisin jonkun ihmisen kenestä hän ei pidä? en polta, en ole juonutkaan vuoteen alkoholia, pidän lapsistamme hvää huolta ja kaikki on muutenkin hyvin. Saako ex päättää ketä tapailen tai ketä näen?

Meillä on niin hyvät välit ex:äni kanssa että puhumme melkein kaikesta :/ tämä "kolli" on tavallaa yhteinen tuttumme nuorista vuosista jolla ei ole mikään kovin hyvä maine. en olisi missään tapauksessa tuomassa häntä kotiini eikä todellakaan lasten aikana näkisi, mutta jos joskus sitten liikjkuisin yö elämässä niin vois käydä vaikka tuopeilla tai jotain, muten taida enää uskaltaa etten menetä huoltajuutta.

et ole juonut vuoteen? :O Onko sinulla alko ongelma? onko tämä porukka johon haluat mukaan juoppoja tai narkkeja, sitten en yhtään ihmettelisi jos saisikin tuo ex huoltajuuden

Tiedä tämän kolin niin hyvin että ymmärrän ex:äni huolestumisen lastemme suhteen, mutta sanoin etten koskaan toisi tätä tyyppiä koskaan kotiini enkä lähellekkään lapiani mutta voisin nähdä jos yksin jossain menisin. enkä takuulla tätä koskaan tapailisi, mutta alko vaan hampaankolossa tuntumaan ikävältä kun toinen sanoo hakevansa yksinhuoltajuutta jos näen tätä kollia tai pyörin hänen porukassaan. On se jännä että ei "omalla" vapaa ajallaan saa nähä ketä haluaa jos yksin liikkuu ilman lapsia. Koskaan en ole mitään huumeita ottanut eikä kävisi edes mielessä. tahdon olla lapsilleni hyvä äiti, mutta minkäs teet jos "pahat pojat " kiehtoo jos yksin olis viihteellä kamujen kanssa"

[QUOTE="äiti";25512385]Minulla ja ex_älläni on yhteishuoltajuus ja tulemme erinomaisesti toimeen ja kaikki asiat ovat sovittavissa. Olemme molemmat todella hyviä vanhempia ja rakastamme lapsiamme. Nyt olin jutellut fb:ssa erään vanhan kouluaikaisen kollin "tuttuni
kanssa" ja kerroin tästä ex-älleni niin hän sanoin hakevansa yksinhuoltajuutta jos alkaisin pyöriä jossain porukoissa ja näkisin siis tätä vanhaa tuttuani. Onko se mahdollista että ex saisi yksinhuoltajuuden jos näkisin jonkun ihmisen kenestä hän ei pidä? en polta, en ole juonutkaan vuoteen alkoholia, pidän lapsistamme hvää huolta ja kaikki on muutenkin hyvin. Saako ex päättää ketä tapailen tai ketä näen?[/QUOTE]

Ei saa...tuo on just tommosta sairasta ja omistushaluista käytöstä exältä...et se ei tajua, et teille on tullut jo ero :( Kannattaa ohjata se jonkun psykologin juttusille...

Olin raskaana :D ja nykyään imetän. en ole polttanut enkä juonut vuoteen :D ja ajatus olikin että kun seuraavan kerran lähden imetyksen lopetetuani viihteelle niin olisiin vanhoja tuttua nähnyt.

Ymmärrän exääsi. Ei tuolla perusteella kyllä ihan helposti yksihuoltajuutta saa.
Mutta ei-niin-hyvissä piireissä aikanaan pyörineenä sanoisin, et on HYVIN vaikeaa pitää erillään lapsia ja perhettä ja kotia noista porukoista, vaikka et näkis lasten aikana niin jos alat kaveerata ja sitten näätte kaupungilla sattumalta kun lapset on mukana niin hyvin äkkiä ne maailmat sekoittuu.
Ja isompien lasten kohdalla on aika huolestuttavaa jos huomaa et äiti on kaveri vaikkahuumejengiläisten tai rikollissten kanssa, kynnys niihin porukoihin hakeutumiseen laskee heti (tämäkin nähty ikävällä tavalla).

Mä itse tein aikanaan valinnan etten ole missään tekemisissä entisten porukoiden kanssa. Jos tulee joskus entisessä kotikaupungissa käydessä vastaan, tervehdin toki, mutta en sen enemmälti juttele tai pidä muuten yhteyttä. Musta tää on lasten kannalta ainoa oikea tapa.

Miks pitää puhua "kollista", en tajua...

Miks sun kannattais pienen vauvan äitinä olla missään tekemissä mitenkään epämääräisten tyyppien kanssa? Eikö jotain muitakin fiksumpia kavereita ole, kenen kanssa voisi silloin tällöin käydä siellä tuulettumassa?

Ei mies tietenkään voi määrätä ketä tapaat, eikä sillä perusteella sulta huoltajuutta pois saa. Mutta kyllä sun silti kannattaa järkeä käyttää.

En aio sinne porukkaan mennä mitenkään liikkumaan enkä edes tiedä missä porukassa hän liikkuu, mutta jos joskus näkisin hänet yksinään vaikka kahvikupin tai tupin ääressä. Mutta en aio hänen kanssa alkaa kaveeraamaan ihan lastenikin takia. pointti tässä nyt lähinnä oli että voiko ex kieltää minua näkemästä tai tapaamasta jotain ihmistä josta hän ei pidä vetoamalla yksinhuoltajuuteen. lapseni ovat kaikkeni enkä halua riskeerata heidän hyvinvointiaan mitenkään.pysyn tästä "kollista" :D kaukana mutta jos joskus sattuisin tapaamaan jonkun mukavan josta ex ei kuitenkaan tykkää, voiko hän hakea yksinhuoltajuutta? kuulosta akylä todella järjettömältä. O.o

Yhteistyössä