Ex-anoppi, onko oikein häneltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
Eli ex-anoppi soittelee ekaluokkalaiselle suoraan ja sopii hänen kanssaan viikonloppuyökyläilyjä. Sitten vain sanoo lapselle, että kerro äidillesi.

Onko tämä oikein? Muuten emme juuri ex-anopin kanssa ole tekemisissä. Ex-anoppi ei tosin kunnioita sanomisiani muutenkaan.

Lapsen isä ei ole mukana kuvioissa.

ainahan ne voi keskenään sopia, mutta jos mulla on silloin jotain muuta suunnitteilla, niin lapsi ei kylään pääsis. inhottavana ihmisenä voisin perua kaikki kyläilyt ja sanoa, että oltiinkin jo sovittu kirjastossa käyntiä, luistelua, uintia, kaupassa käyntiä, leffa iltaa jne.

Kyllä se mummo sit älyis ensin kysyä mun mielipidettä. mutta eikö se ole sustakin kiva, että mummo sentään on yhteydessä, jos ei isää kiinnosta.

On ihan ok, että anoppi pitää lapseen yhteyksiä, mutta hän ohittaa minut täysin. Eli seuraavan kerran sanon, että voi soittaa minulle suoraan.

Samaten, kun sanon jotain ettei saa tehdä sitä tai tätä, niin eikös juuri niin tehdä. Alkanut vain tuntua, että taitaa anoppi tehdä tahallaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On ihan ok, että anoppi pitää lapseen yhteyksiä, mutta hän ohittaa minut täysin. Eli seuraavan kerran sanon, että voi soittaa minulle suoraan.

Samaten, kun sanon jotain ettei saa tehdä sitä tai tätä, niin eikös juuri niin tehdä. Alkanut vain tuntua, että taitaa anoppi tehdä tahallaan :(

Sanot suoraan ja tiukasti että tollasista asioista sovitaan sun kanssa. Ja sit tosta että jos kiellät jotain tekemästä niin tee selväks että kans myös on niin kuten sanot. Sä olet lapsen äiti ja sä oot päävastuussa lapsestas, ei sun ex-anoppis. Näytä sille missä raja menee, muuten tekee tota jo ihan tahallaankin.

Yhteistyössä