Evra-ehkäisylaastarin haittavaikutukset?

  • Viestiketjun aloittaja oireileva
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla laastarit toiminu tosi hyvin, kohta 6 kk käyttänyt, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia koko aikana. Menkat vähentynyt entisestään, vuoto aikakin lyhentynyt ja todella kovat kuukautiskivut vähentyneet niin paljon ettei särkylääkettä ole tarvinnut ottaa ! Laastaria olen pitänyt alavatsassa pikkareiden rajan alapuolella, hyväksi paikaksi koettu: ei näy, ei irtoa seksinkään aikana eikä iho punoita ! Hieman irtoaa reunoilta silloin tällöin, mutta se ei ilmeisesti mitään haittaa, mikäli oikein olen ymmärtänyt. Suosittelen !:)
 
piiukka
Minullakin vuoden kokemus laastarista, ainoa haittavaikutus oli ruma jälki liimapinnasta laastarin reunoilla. Saa tosiaan piiloonkin jos bikinit päälleen haluaa, mutta yleensä käytin talvella vatsassa tai takapuolessa, joskus käsivarressa. En ymmärrä miksi hormoonilaastarista saadaan melkein näkymätön, miksi ehkäilylaastarista ei saa:/
 
[QUOTE="rölli";26669590]"Tiesitkö, että renkaan saa ottaa pois päivittäin 3 tunnin ajaksi? Olisit voinut ottaa renkaan seksin ajaksi pois, ja laittaa sen jälkeen takaisin. "

EI NÄIN! Laastari voi olla pois max 3 tuntia kolmen viikon aikana, ei 3 tuntia /vrk.[/QUOTE]
Ehkäisyrenkaan kohdalla edellä mainittu pitää kyllä paikkansa, laastarin ei.
 
"Tytsykka"
sanompa silti jos joku tätä lukee! Itse oon käyttäny nyt 3v putkeen evraa eikä oo ikinä ollu minkäänlaisia oireita! :) Päinvastoin, heti kun pidän taukoa pidemmän aikaa jne. niin kaikki tunnetilat herkistyy ja mielialat alkaa vaihdella. :D Tuntuu että mun keho tarvii tota laastaria toimiakseen. Ja menkkoja ei oo tullu siitä lähtien kun ne alotin, ja ihan normaalisti kaikki on. :) Suosittelen, tosin yksilöllistä, mutta jos toimii niin anna mennä! <3
 

Yhteistyössä