Eutanasia myös vaikeasti masentuneille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun mielestä eutanasia pitäisi sallia myös vaikeasti masentuneille sillä ehdolla, että ovat yrittäneet ensin kaikkensa parantumisen eteen.
Jos elämä on ollut riutumista jo pidemmän aikaa, olisi ihan hyvä, jos tällaisessa tilanteessa eutanasiaan olisi mahdollisuus.
Itse ottaisin ilomielin eutanasian, kun ei tahdo onnistua tuo itsenäinen päivien päättäminen. Toisekseen itsemurhissa on liian suuri riski epäonnistumiseen. Kun saisi hallitusti kuolla, ei hoitolaitoksissakaan olisi niin paljon eri tavoin vammautuneita ja halvaantuneita ihmisiä. Eutanasia vaikeasti masentuneiden kohdalla toisi näin myös säästöjä yhteiskunnalle!

Itse kannatan eutanasiaa myös syrjäytyneille. Koska se toisi valtavat säästöt sosiaalikuluissa koska apaattinen ja aloitekyvytön ihminen tuskin haluaa elää.

Itse kannatan eutanasiaa myös syrjäytyneille. Koska se toisi valtavat säästöt sosiaalikuluissa koska apaattinen ja aloitekyvytön ihminen tuskin haluaa elää.
Näin. Eikä syrjäytynyt itse pysty edes päättämään haluaako elää, joten parempi antaa muiden päättää eutanasiasta. Sitä paitsi sen voi tehdä halvalla esimerkiksi antamalla pistoksena jotain myrkkyä. Muitakin tapoja toki on, ja luovuus ei ole kiellettyä. Siinäkin säästää kun ei tarvitse tuhlata tällaisiin laitapuolen kulkijoihin mitään kalliita nukutus- yms. aineita.

Masentunut ei ole kykenevä tekemään tuota ratkaisua.
Höpö höpö. Tästä tulee kehäpäätelmä. Ensin väitetään, että kaikki itsemurhaa hautovat ovat henkisesti sairaita, ja sen jälkeen sanotaan, että henkisesti sairaiden ei tule saada eutanasiaa. Tällä päättelyllä kukaan ei koskaan kykene tekemään tuota ratkaisua.

Kyllä vain masentuneiden tulisi saada oikeus eutanasiaan. Ei ole mitään takuita siitä, että heidän elämänsä parantuisi piiruakaan vaikka he kitkuttaisivat hengissä vanhuuteen asti kokeillen kaikki mahdolliset hoidot.

Yhteistyössä