V
vierailija
Vieras
Seuratkaa ihan vaikka huvin vuoksi uutisointia tänään. Kroatia on siis sulkenut rajanylityspaikkansa - vuorokaudessa maahan tuli n. 11 000 laitonta maahantulijaa. Rajan sulkemisen syynä on "pakolaisten" suuri määrä. Unkari on tehnyt parhaansa samaisen ongelman kanssa jo keväästä lähtien ja sitten saa valtavasti kritiikkiä ja kaikenlaista uhkailua (mm. YK) osakseen, kun uskaltaa sulkea rajan ja estää paperittomat maahantulijat. Missään ei uutisoida, että ne, jotka haluavat rekisteröityä turvapaikanhakijoiksi (kuten EU:n omien sääntöjen mukaan pitäisi eli ensimmäisessä maassa) pääsevät edelleen maahan. Samoin maahan pääsevät ne, joilla on lailliset asiakirjat. Eli rajat on suljettu vain paperittomilta ja niiltä, jotka eivät suostu toimimaan EU:n sääntöjen mukaan. Kukaan ei kritisoi Itävaltaa ja Saksaa, kun ne yllättäen ottavat passintarkastukset käyttöön tai Kroatiaa joka n. vuorokauden jälkeen päättää sulkea rajansa (olikohan se vielä eilen aamulla, kun siellä toivotettiin lämpimästi tervetulleeksi kaikki ne ressukat jotka eivät ilkeän Unkarin rajalta päässeetkään eteenpäin).
No, nyt taitaa taas ketju lähteä - sori - mutta en ymmärrä miksi on väärin kirjoittaa ihan faktaa siitä mitä noilla rajoilla oikein tapahtuu... Se ei ole vihanlietsontaa vaan totisinta totta kaikille siellä asuville. Olen itse ollut Unkarissa koko heinäkuun ja nähnyt omin silmin mitä tämä menossa oleva vaellus tarkoittaa. Ja se ei valitettavasti tarkoita sitä, että hätää kärsivät ihmiset ovat matkalla turvaan vaan jotain ihan muuta... Kysymys on enää siitä tehdäänkö asialle mitään vai ei.
No, nyt taitaa taas ketju lähteä - sori - mutta en ymmärrä miksi on väärin kirjoittaa ihan faktaa siitä mitä noilla rajoilla oikein tapahtuu... Se ei ole vihanlietsontaa vaan totisinta totta kaikille siellä asuville. Olen itse ollut Unkarissa koko heinäkuun ja nähnyt omin silmin mitä tämä menossa oleva vaellus tarkoittaa. Ja se ei valitettavasti tarkoita sitä, että hätää kärsivät ihmiset ovat matkalla turvaan vaan jotain ihan muuta... Kysymys on enää siitä tehdäänkö asialle mitään vai ei.