Etupyllyttelijät, kysymys! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2v:n ja 1v:n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24736357]No kuinkahan moni käyttää naisen sukupuolielimestä nimeä emätin ja miehen sukupuolielimestä nimeä penis, sillä nehän ne niiden oikeat nimet ovat. Kaikki pimpit ja pippelit ovat samalla tavoin lempinimiä kuin paljon parjaamanne etupylly. Pimpit ja pippelit ovat myös yhtä vääriä nimikkeitä kuin alapääkin. Mielestäni väärempiäkin.[/QUOTE]

No niinhän se on pyllykin ihan väärä sana. Mutta nämä pyllyt, pimpit ja pippelit erottaa jo ihan käyttötarkoituksensakin puolesta. Tai ainakin että mitä tuotetta niistä mahtaa tulla. Vaikka minustakin "etupylly" on todella naurettava termi niin en sen käyttöä niinkään kritisoinut. Sitä kritisoin ettei lapselle millään tavalla edes kysyttäessä kerrota mitä siellä tytön ja pojan jalkovälissä on ja mistä erot johtuvat. Ne kuitenkin lapsia kiinnostavat vaikka joillakin aikuisilla ajatukset pyörivät näissäkin tapauksissa pelkästään seksissä.

[QUOTE="vieras";24736381]Mä muistutin eilen 9-vuotiasta saunassa pesemään pimpin ja pyllyn. "Äiti, älä sano pimppi, se on niin vauvamaista" sanoi tyttö. Kysyin että mitä mä sitten sanon. Pimppa, kuulemma. Mikä musta kuulostaa sopimattomalta. Sanoin, että mä sanon pimppi niin sano sä sitten pimppa jos haluat.

En tiedä mistä on sanan kuullut, kavereiltaan kai. Mutta eipä tuostakaan mitään suurempaa juttua tullut. Eikä meillä lapset ole ikinä hokeneet noita pippeli-ja pimppi -juttuja, ihan on vauvasta asti nimetty lasten alapäät näin eikä siitä ole tullut mitään ihmeellistä asiaa.[/QUOTE]

Niin ja ootas kun tyttö on 13 niin pitää sanoa pilde ja 15 vuotiaana pillu.

okei, ja sit pippeli ja pimppi on pahoja sanoja joita ei lapselleen voi opettaa. miksi ei sit voi pippelistäkin sanoo siitin, koska sama asiahan se on?

kukahan se on sanonut että ne olisivat pahoja sanoja? Ja pippelistä voi sanoa siitin, kukahan senkin kieltää?
Minusta kaikki sanat, jotka kuvaavat ihmisten ruumiinosia on hyviä sanoja. Pointti oli se, että kaikki ne on keksittyjä sanoja, joten MIKSI EI etupyllykin kävisi? käytän kyllä töissäni sanoja emätin, penis, sisäsynnyttimet, ulkosynnyttimet jne. Kotona puhutaan pippelistä ja pimpistä meilläkin, mutta en ymmärrä miksi jotkut eivät saisi ihan vapaasti käyttää etupyllyä tai jotain muuta sanaa.

[QUOTE="joku";24736721]Lapselle kannattaa puhua selkeästi ilman metaforioita.[/QUOTE]

Ilman metaforia, ei metaforioita. Sanan perusmuoto on metafora, ei metaforia.

no meidän perheen naispuolisilla henkilöillä on pylly (edessä) ja peppu (takana). Miehillä taas on kikki (no joo, tää on ton 1v oma sana joka jäi yleiseen käyttöön) ja peppu.

[QUOTE="puddighinu";24736791]no meidän perheen naispuolisilla henkilöillä on pylly (edessä) ja peppu (takana). Miehillä taas on kikki (no joo, tää on ton 1v oma sana joka jäi yleiseen käyttöön) ja peppu.[/QUOTE]

Emätin=Pylly, joka on yleinen nimitys takapuolelle. Missä järki? Tuon kikin vielä jotenkin ymmärrän, kun se ei tarkoita mitään. Jokin pippi olisi siis paljon parempi. Olen varma että tuosta pyllystä emättimestä puhuttaessa tulee pian pillu. Kuulostaahan se jo valmiiksi niin samalta.

kukahan se on sanonut että ne olisivat pahoja sanoja? Ja pippelistä voi sanoa siitin, kukahan senkin kieltää?
Minusta kaikki sanat, jotka kuvaavat ihmisten ruumiinosia on hyviä sanoja. Pointti oli se, että kaikki ne on keksittyjä sanoja, joten MIKSI EI etupyllykin kävisi? käytän kyllä töissäni sanoja emätin, penis, sisäsynnyttimet, ulkosynnyttimet jne. Kotona puhutaan pippelistä ja pimpistä meilläkin, mutta en ymmärrä miksi jotkut eivät saisi ihan vapaasti käyttää etupyllyä tai jotain muuta sanaa.
anteeksi ei ollut juuri siulle tarkotettu tuo. vaan niille jotka ei voi kertoo lapsilleen mitä niillä on jalkovälissä. miullehan on sikäli ihan sama mitä nimitystä käyttää, etupylly kuulostaa vaan tosi huvittavalle, mut miusta ainaki on tärkeetä ett jos lapsi kysyy niin se saa kyllä tietää sit ett mitä nimitystä voi käyttää. eihän sitä asiaa voi kuitata ett ei siellä mitään oo..

[QUOTE="vieras";24736838]Emätin=Pylly, joka on yleinen nimitys takapuolelle. Missä järki? Tuon kikin vielä jotenkin ymmärrän, kun se ei tarkoita mitään. Jokin pippi olisi siis paljon parempi. Olen varma että tuosta pyllystä emättimestä puhuttaessa tulee pian pillu. Kuulostaahan se jo valmiiksi niin samalta.[/QUOTE]

no paha sitä nyt on enään ruveta muuttamaan, en mä siinä enään muistanut että mikä mikin on kun ei ole vuosiin tarvinnut moisista puhua. Eikä täällä ole ketään meikäläisen suomenkieltä korjaamassa. Vasta äitikin huomautti että se mitä mä kutsun rekaksi onkin kuorma-auto...

Yhteistyössä