Etunimiä jotka suomessa ovat ihan tavallisia nimiä mutta ulkomailla tarkoittaa jotain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vähän aiheesta poiketen mutta lähtisittekö RaPe:n (eräs urheilu seura) edustajina matkaamaan ulkomaille? Muutamia omituisia katseita ja vihaisia ilmeitä saa kun miesjoukkue seuran takit päällä matkustaa. Ei jää yhtään epäselväksi mitä kannattavat mutta ulkopuolisille englannin kielen taitoisille voi matkan tarkoitus olla hiukan hämärä...

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ..........:
fanny on jännä ku kuitenkin esim. jane austin joka on kait engl.kirjailija on kirjoittanut tytöstä nimeltä fanny...onko sitten jotain slangia?koska tota nimeähän esiintyy englannissa?

Niin minunki mielestä se on Enkussa ihan tavis tytön nimi??

OLen asunut enkuissa toistakymmentä vuotta, ja ainoa Fanny jonka olen tavannut on ranskalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaana ja Jukka tarkoittavat norjan kielessä naimista tms.

Jaa-a, mahtaako tarkoittaa... Mulla asuu tuttu Norjassa, etunimeltään Jukka, eikä moisesta ole ollut puhetta koskaan...

tosta jukasta mäkin kuulin ku norjassa asuin mut tosta jaanasta en ikinä. pohjois norjassa oli jokin murre sana joka lausuttiin jukka ja se tarkoitti just sitä naimista. ja norjas janne on naisen nimi joten aiheutti joissain hilpeyttä kun oli mies työkaveri nimeltä janne

Alkuperäinen kirjoittaja cisse:
Jaana ja Jukka tarkoittavat norjan kielessä naimista tms.

Jaa-a, mahtaako tarkoittaa... Mulla asuu tuttu Norjassa, etunimeltään Jukka, eikä moisesta ole ollut puhetta koskaan...

tosta jukasta mäkin kuulin ku norjassa asuin mut tosta jaanasta en ikinä. pohjois norjassa oli jokin murre sana joka lausuttiin jukka ja se tarkoitti just sitä naimista. ja norjas janne on naisen nimi joten aiheutti joissain hilpeyttä kun oli mies työkaveri nimeltä janne

Jannesta minäkin olen kuullut. Toi mun tuttu muuten asui just pohjois Norjassa, nyt tosin etelässä. Pitääkin kysyä kun tulee käymään. Aika hassua, sopii meinaan kun nappi silmään sille sitten nimi, aika moinen, nooo jätän sanomatta;)

Yhteistyössä