ette ikinä arvaa mitä naapuri teki äsken!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aha:
=0 ei ihan terveeltä kuulosta..hah, soita nyt sille isännöitsijälle herranjestas ja heti!!!!!
kyllä täällä palstalla on lastensuojeluun soiteltu millon mistäkin, mun mielestä tämä on jotenkin sairasta...

Roskein laittamisestako teilläkin katsotaan miten lapset voi?
Oletko muistanut lajitella jätteet?

Ei voi oikeasti olla noin typeriä ihmisiä olemassa,jotka rinnastaa roskat ja lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Veikkaan että heittää ne pois kun ei tykkää haistella kakkavaipan hajua roskiksessa eikä viitsi lähteä viemään roskista. Onpa todella ajattelematon naapuri, mutta ei nyt välttämättä mikään mielenterveyspotilas, laiska vaan. Ilmoita isännöitsijälle...

peesi

Ajattelematon naapuri ei ole sama juttu kuin lastaan kaltoinkohteleva äiti.

en ihmettele yhtään, että mistä niihin sillä siisti yms ohjelmiin riittää väkeä.

Huoh... no en todellakaan tarkoittanut että itse tekisin noin tai että hyväksyisin teon. Yritin vain selittää että voi se ihminen olla täysissä sielun ja hengen voimissaan vaikka tekeekin jotain typerää laiskuuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja jos ja jos:
No mä kyllä epäilisin jos sun terveyttäs.

Ehkä tuo mude ei viisti lähteä viemään vaippoja ulkoroskikseen,niin nakkaa ne piuhalle,ja kuvittelee ettei ketään haittaa.tai ehkä hän vie ne sitten myös siitä roskiin?
Tai jos ei voi jättää lasta yksin siksi aikaa?Kaksplussalaiset lyttää,ja soittaa sossuun?
Ei halua että ne haisee omalla partsilla..?
Kuka tietää.

Ihmisen terveyttä ei voi kyllä tuosta päätellä.

No epäile ihan vapaasti, mutta jos on päässä kaikki kunnossa ja elämänhallinta jotenkin edes hallussa, niin kyllä sitä tajuaa ettei paskaisia vaippoja tai muuta jätettä heitetä takapihalle. Eikä ne sitä paitsi pakkaskeleillä siellä omalla parvekkeellakaan haise :kieh:

Mutta jos SUN mielestä on ihan normaalia heittää jätteet ja jätökset takapihalle kerrostalon parvekkeelta, niin mikäs siinä...

Ei ole normaalia,ajattelematonta ja tyhmää.
Mutta ei tuosta nyt helkkari sentään voi päätellä mitään lasten hyvinvoinnista.
Aika huonot perusteet soittaa sossuille.Oikeesti.
Näinkö te jotku teette,soitatte sossuille tällaisissa tapauksissa?Se vasta järkevää on.

Alkuperäinen kirjoittaja järki päähän:
=0 ei ihan terveeltä kuulosta..hah, soita nyt sille isännöitsijälle herranjestas ja heti!!!!!
kyllä täällä palstalla on lastensuojeluun soiteltu millon mistäkin, mun mielestä tämä on jotenkin sairasta...

Ei voi oikeasti olla noin typeriä ihmisiä olemassa,jotka rinnastaa roskat ja lapset.

Anteeksi, unohdin ihan että tällä palstalla pitää puhua rautalangan kanssa.

Mieleltään kohtalaisesti voiva ihminen osaa pitää perusasioista huolen, ja kykenee elämänhallintaan. Siihen kuuluu mm henkilökohtainen hygienia, kodin kohtalainen siisteys, ruokahuolto, lastenhoito jne.

Siinä vaiheessa, kun jätteitä ja jätöksiä aletaan heittää takapihalle kerrostalon parvekkeelta, on aika selvää että hlöllä on joko välipitämättömyys (usein seurausta miel.terv.ongelmista ja uupumuksesta), paha uupumus, elämänhallinta hukassa tai sitten vaan yksinkertaisesti täysin alkeellistakin huonommat kyvyt kodinhoitoon.

Eihän tuo eroa mitenkään siitä, että kaataisi paskat potasta takapihalle, ja onko se teidän mielestännne ihan tervettä touhua?

Ei pyhä sylvi sentään mikä taistelu!! :laugh:
Joku kertoo oman naapurinsa tekemisistä ni sit täällä mammat tappelee keskenään!!! :laugh:
Mutta juu, heitänpä oman mielipiteeni kehiin, eli ilmoitusta eteenpäin! Kokemuksella nimittäin voin kertoa, että varsinkaan ulkomaalaistaustaisille ei mene jakeluun jos naapuri käy valittamassa. Ja sinuna ottaisin kuvan niistä jätteistä, ettei naapuri ehdi käydä korjaamassa jälkiään ennenkuin "viranomainen" ehtii paikalle. Ollanhan mekin naurettu että heitellään roskapussit tonne katoksille päin ni ei tarttes kantaa niin pitkästi, mutta ei sentään olla alettu toimimaan vitsiemme mukaisesti! :D

Edelleen, kyseessä on siis mamu. Minä ihmettelen tätä vierauden pelkoa ja kyvyttömyyttä toimia kun kyseessä on maahanmuuttaja.

Pelätäänkö tosiaan niin paljon rasistileimaa, että ei uskalleta edes syystä kommentoida ja opastaa maahanmuuttajaa ja sanoa suoraan, että näin ei Suomessa saa toimia?

Nyt soittamaan ovikelloa, taluttamaan se mamma sinne alas ja käsket sen siivota sotkut.

Näinkö te jotku teette,soitatte sossuille tällaisissa tapauksissa?Se vasta järkevää on.

No apua sellainen ihminen tarvitsee, sinä et ilmeisesti ymmärrä sitä ettei lastensuojelun tarkoituksena ole vielä lapsia huostaan vanhemmiltaan, vaan auttaa vanhempia selviämään elämässä niin, että lapsilla on tasapainoinen koti.

Ja edelleen, kyllä kertoisin vähintään neuvolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja dantheman:
Edelleen, kyseessä on siis mamu. Minä ihmettelen tätä vierauden pelkoa ja kyvyttömyyttä toimia kun kyseessä on maahanmuuttaja.

Pelätäänkö tosiaan niin paljon rasistileimaa, että ei uskalleta edes syystä kommentoida ja opastaa maahanmuuttajaa ja sanoa suoraan, että näin ei Suomessa saa toimia?

Nyt soittamaan ovikelloa, taluttamaan se mamma sinne alas ja käsket sen siivota sotkut.

Ilmeisesti pelätään. Se on jo todella vääristynyttä, kun ensin vaaditaan tasa-arvoista kohtelua maahanmuuttajille, mutta sitten ei voidakaan kohdella kuin normaaleja ihmisiä, joille todellakin pitää huomauttaa tuollaisista asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja järki päähän:

Anteeksi, unohdin ihan että tällä palstalla pitää puhua rautalangan kanssa.

Mieleltään kohtalaisesti voiva ihminen osaa pitää perusasioista huolen, ja kykenee elämänhallintaan. Siihen kuuluu mm henkilökohtainen hygienia, kodin kohtalainen siisteys, ruokahuolto, lastenhoito jne.

Siinä vaiheessa, kun jätteitä ja jätöksiä aletaan heittää takapihalle kerrostalon parvekkeelta, on aika selvää että hlöllä on joko välipitämättömyys (usein seurausta miel.terv.ongelmista ja uupumuksesta), paha uupumus, elämänhallinta hukassa tai sitten vaan yksinkertaisesti täysin alkeellistakin huonommat kyvyt kodinhoitoon.

Eihän tuo eroa mitenkään siitä, että kaataisi paskat potasta takapihalle, ja onko se teidän mielestännne ihan tervettä touhua?

Ei taida olla nyt ne kaikki inkkarit sullakaan kanootis.
Jos tuollaisesta voit olla tekemässä ilmoitusta lastensuojeluun.Ihan naurettavaa.

Kaikilta roskakuskeilta lapset pois?Ne kun käyvät kippaamassa roskat luontoon,ihan surutta vain.Jotain täytyy olla vialla.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Mä soittaisin kyllä isännöitsijän lisäksi lastensuojeluun tms, koska ei terve ihminen tee noin :(

ootkos toissasi???????

Yksikään mieleltään TERVE ihminen ei heitä paskavaippoja vaan parvekkeelta alas pihalle. Kyllä mä epäilisin, että on joko aika vaikeasti masentunut tai sitten elämänhallinta muuten aika pahasti hakusessa. Soittaisin neuvolaan tai jonnekin, jossa tarkistettaisiin sekä äidin vointi että lapset olot.

Ehkä tuo mude ei viisti lähteä viemään vaippoja ulkoroskikseen,niin nakkaa ne piuhalle,ja kuvittelee ettei ketään haittaa.tai ehkä hän vie ne sitten myös siitä roskiin?

taidat itse olla vähän päästäsi vialla kun et nää tuossa mitään outoa
Tai jos ei voi jättää lasta yksin siksi aikaa?Kaksplussalaiset lyttää,ja soittaa sossuun?
Kuka tietää.

olet itse vähän banaani

:headwall:

ei kai tässä kukaan ole mistään lasten huostaanotosta tyyliin puhunut, mutta toi touhu kuulostaa niin kummalliselta että mun mielestä kannattas varmuudeksi tarkistaa ne kotiolot, mitä siinä menettää?? mistä tiedät mitä niiden kotoa löytää? vaikka ne asus paskavaippavuoren keskellä ja heittää ne ulos ku ei enää mahdu asuntoon.. :D en keksi yhtään järkevää syytä miks joku heittää paskavaipat tollain ehkä se joku kuvittelee että ne maatuu :whistle: juu varmaan ajan saatossa mut ei ihan tän kevään aikana :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Mä soittaisin kyllä isännöitsijän lisäksi lastensuojeluun tms, koska ei terve ihminen tee noin :(

ootkos toissasi???????

Yksikään mieleltään TERVE ihminen ei heitä paskavaippoja vaan parvekkeelta alas pihalle. Kyllä mä epäilisin, että on joko aika vaikeasti masentunut tai sitten elämänhallinta muuten aika pahasti hakusessa. Soittaisin neuvolaan tai jonnekin, jossa tarkistettaisiin sekä äidin vointi että lapset olot.

taidat itse olla vähän päästäsi vialla kun et nää tuossa mitään outoa
Kuka tietää.

olet itse vähän banaani

:headwall:

ei kai tässä kukaan ole mistään lasten huostaanotosta tyyliin puhunut, mutta toi touhu kuulostaa niin kummalliselta että mun mielestä kannattas varmuudeksi tarkistaa ne kotiolot, mitä siinä menettää?? mistä tiedät mitä niiden kotoa löytää? vaikka ne asus paskavaippavuoren keskellä ja heittää ne ulos ku ei enää mahdu asuntoon.. :D en keksi yhtään järkevää syytä miks joku heittää paskavaipat tollain ehkä se joku kuvittelee että ne maatuu :whistle: juu varmaan ajan saatossa mut ei ihan tän kevään aikana :headwall:

Ja tässä oli nyt edelleen kyse maahanmuuttajista, ei todennäkösesti mistään syrjäytyneistä ja mielenvikasista suomalaisista. Vaan mamuäiti luulee, että näin voi Suomessa tehdä. Joka tapauksessa asiaan täytyy tulla muutos, oli syy mikä tahansa.

:O täällä jotkut puolustelevat vaippojen ja roskien pihaan heittoa...käsittämätöntä! onneksi emme asu kaupungin vuokrakerrostalossa, jos osan mielestä siellä on ihan normaalia ja kohtalaisen ok toimia noin!! ihan oikeasti elämässä on muutakin pielessä, jos noin toimitaan - ei normaali itsestään ja perheestään huolehtimaan pystyvä ihminen tuollaista harrasta. enkä voi mitenkään käsittää miten elävät ne, jotka tuollaisen näkevät ihan normaalina.

No apua sellainen ihminen tarvitsee, sinä et ilmeisesti ymmärrä sitä ettei lastensuojelun tarkoituksena ole vielä lapsia huostaan vanhemmiltaan, vaan auttaa vanhempia selviämään elämässä niin, että lapsilla on tasapainoinen koti.

Ja edelleen, kyllä kertoisin vähintään neuvolaan.

En yhtään enää ihmettele että miksi ystävälläni kävi sossut.Kun on tuollaisia ihmisiä kuten sinä,niin mitäpä muutakaan sitä voi odottaa.

Minun mielestäni kun tuosta ei voi päätellä mitään perheen elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
:O täällä jotkut puolustelevat vaippojen ja roskien pihaan heittoa...käsittämätöntä! onneksi emme asu kaupungin vuokrakerrostalossa, jos osan mielestä siellä on ihan normaalia ja kohtalaisen ok toimia noin!! ihan oikeasti elämässä on muutakin pielessä, jos noin toimitaan - ei normaali itsestään ja perheestään huolehtimaan pystyvä ihminen tuollaista harrasta. enkä voi mitenkään käsittää miten elävät ne, jotka tuollaisen näkevät ihan normaalina.

Mun nähdäkseni kukaan täällä ei ole nähnyt tuota tekoa ihan normaalina. Osa ihmisistä, kuten minä, on vaan sitä mieltä ettei se välttämättä tarkoita että äiti olisi mieleltään järkkynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Uskomatonta meininkià siellà Suomessa, mutta toisaalta positiivista ettà ongelmat on noin pienià ;)

Se on kun tänne suomeen pitää ulkomaalaisten tulla omien tapojensa kanssa...

juu ja mammat soittelee sossuun ihan harrastuksen vuoksi, olpa kyse suomalaisisat tai sitten ulkomaalaisista naapureista. naapurikyràily on suomessa kansallisurheilu. ei vaippojen viskominen kivaa ole, mutta joku tolkku asioihin siellàkin

Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:

Kukaan normaalina vaippojen heittelyä parvekkeelta.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Uskomatonta meininkià siellà Suomessa, mutta toisaalta positiivista ettà ongelmat on noin pienià ;)

Se on kun tänne suomeen pitää ulkomaalaisten tulla omien tapojensa kanssa...

juu ja mammat soittelee sossuun ihan harrastuksen vuoksi, olpa kyse suomalaisisat tai sitten ulkomaalaisista naapureista. naapurikyràily on suomessa kansallisurheilu. ei vaippojen viskominen kivaa ole, mutta joku tolkku asioihin siellàkin

Niin, itse pidän sitä pienempänä pahana kuin kävellä jätevuoren ylitse, mistä kukaan ei välitä tippaakaan.. Onhan omalla nurkallakin samanlainen jätevuori..

Mutta on se kumma ku ulkomaalaiset ei tajua, että maassa maan tavalla. Menköön omaan maahansa heitteleen vaippoja, jos väkisin niin haluaa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
Monessa maassa voi heittää roska ulos ja siivoja siivo pois, ettekö tiedä?!
Huoltoyyhtiö kieltää jos tekee ilmoitus, ihan helppo
B) ei ongelma.

Niinkuin missä?

samaa haluaisin tietàà

yksi esimerkki on Intia, afrikka, bangladesh , sri lanka.....

Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
Monessa maassa voi heittää roska ulos ja siivoja siivo pois, ettekö tiedä?!
Huoltoyyhtiö kieltää jos tekee ilmoitus, ihan helppo
B) ei ongelma.

En ole sellaisesta maasta kuullutkaan.
Ihmiset vain heittelevät ja pakkohan ne on siivota.