Ette arvaa mitä mä aion teiltä kysyä. =D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
No joo: me käytiin eilen vähän ilta-ajelulla, nukutettiin lapset törkeästi autoon ja kierreltiin katselemassa tontteja. :D :D

Ihan vakavissaan mietitään sitä rakentamista. (mutt siis vasta todellakin mietitään, ei olla vielä ostamassa mitään ).
Mutt miten käytännössä juttu etenisi: jos me jossain vaiheessa aletaan sitä tonttia metsästämään ihan tosissamme ja aktiivisesti, pitäisikö muuttaa vuokralle siksi aikaa sitten että oikea löytyy ja talo saadaan aikaiseksi, vai miten? Millaisia kokemuksia teillä on? Onko kukaan asunut omassaan niin kauan että uusi talo on ollut muuttovalmis? Maksanut kahta lainaa? Kuulostaa pelottavalta... :ashamed:

Pankki tuskin myöntää teille kahta lainaa. Itse en uskaltaisi jättäytyä kahden asunnon loukkuun ja muutenkin nyt kun hinnat ovat laskussa, asunnosta saa sitä paremman hinnan mitä nopeammin sen nyt myy. Ja tämä taantuma tulee kestämään pitkään, koska Suomi elää viennistä ja globaani taloustilanne on huono.

mä myisin entisen ensin poissa....... hyvällä lykyllä siittä sais viel voittookin ..... kesässä talo valmiiksi..... jos oikein hyvin kävis niin voittorahoilla pystyisitte maksaa kesän ajan vuokran poijes ..... kaikki pitäs suunnitella vaan tarkoin....

Ehdottomasti ensin vanha pois ja vuokralle, ettei käy hassusti, kun asuntojen myynti on laskussa. Kyllä sen vuokra-ajan kestää, kun omaa uutta odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
mä myisin entisen ensin poissa....... hyvällä lykyllä siittä sais viel voittookin ..... kesässä talo valmiiksi..... jos oikein hyvin kävis niin voittorahoilla pystyisitte maksaa kesän ajan vuokran poijes ..... kaikki pitäs suunnitella vaan tarkoin....

Joo, meillä on nyt viitisen vuotta aikaa suunnitella. Päätin aloittaa tänään, vaikka ajatuskin syntyi vasta toissapäivänä (kiitti turkilmas ), mutta eikös se oo niin ett hyvin suunniteltu on puoliksi tehty... :saint: :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Joo, meillä on nyt viitisen vuotta aikaa suunnitella. Päätin aloittaa tänään, vaikka ajatuskin syntyi vasta toissapäivänä (kiitti turkilmas ), mutta eikös se oo niin ett hyvin suunniteltu on puoliksi tehty... :saint: :D

=) sitten teil ei ole huolen häivää ja sitten ollaan lamakin lusittu ja asuntojen hinnat ylös haalittu et nou paniikki =)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

=) sitten teil ei ole huolen häivää ja sitten ollaan lamakin lusittu ja asuntojen hinnat ylös haalittu et nou paniikki =)

Joo ja toi mun mieheni aloitti just sen koulunkin, vaihtaa alaa nyt tässä vaiheessa. Niin ett sitt vasta, kun pääsee kiinni työelämään uudella alalla. Kartoitetaan vaan että mihin suuntaan haluttas talo pystyttää, tänne vai muualle. Ja sekin, että me tehdään tässä nyt pikkuhiljaa tälle talolle remonttia niin että saadaan tästä paras mahdollinen hinta sitt myydessä: ei haluta myydä keskeneräistä. Eikä mulla ois energiaakaan nyt mihinkään talon rakennukseen, kun noi babyt on noin pieniä vielä. Eli rauhassa, rauhassa. =)

Yhteistyössä