että mua sieppaa yksi pentu.. miks ihmeessä vanhemmat ei opeta ainoalle lapselleen tiettyjä juttuja? Vai luuleeko ne että se pikku

• Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
vieraana
meillä joskus sunnuntaina saattaa soida ovikello 7.30 tai hieman jälkeen, että pääseekö teille, no ei pääse ja piste. Kyseinen lapsi vielä metelöi kuin hullu. Ja jos komennan omaa lastani, tulee heti näsäviisaalla äänellä "kyllä meillä vaaaaan saa...." no vitut kiinnostaa, mitä teillä saa!
Joskus pyörii tuolla pihoilla, koska kotiin ei voi mennä kun " äiti ja iskä kattoo aikuisten leffaa"

voi vittu... no, eihän se tietenkään lapsien vika ole, että aikuiset ei osaa kasvattaa!!!!

:/
Alkuperäinen kirjoittaja Frost in the ground:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Äläpä yleistä. Minun ainoa lapseni on hyväkäytöksinen, ja meillä kotona ollaan tiukempia kuin monella kaverilla, jotka tulevat monilapsisesta perheestä.
eihän ap yleistänytkään, vaan kertoi siitä yhdestä perheestä vain jossa on yksi lapsi :whistle:
Ymmärsin sitten väärin.

Olen ollut itse perheeni ainut lapsi, mutta en todellakaan ole saanut kaikkea mitä olen halunnut ja meillä on aina ollut kova kuri, kiitos siitä vanhemmilleni. Nykyaikana olen tosin törmännyt ihan liian moneen perheeseen, joissa perheen ainut lapsi saa kaiken mitä ikinä osaakin pyytää! Ensin huudetaan ja kiljutaan aikansa ja sitten vanhemmat eivät enää jaksa kieltää: pääsevät helpommalla kun antavat periksi. Ymmärrän kyllä hermojasi, itse vihaan samanlaisia kakaroita.

Jos lapsi tulee teille, hän tottelee teillä käytössä olevia sääntöjä ja käyttäytyy niiden mukaan. Jos hänen vanhemmillaan on siihen sanottavaa, voit sanoa ettei pojan sitten tarvitse enää teille tulla.

:saint:

Mä tiedän aivan samanlaisen perheen. Ovikelloa rimputetaan joko niin kauan että avataan, ovea hakataan ja postiluukusta huudellaan. Kerran pyhänä kun olin yksin kotona, en avannut, niin 20min meni että lähti. Ja hetken päästä uudelleen.
Tää muksu on 5 vuotias, mun lapseni ei siinä vaiheessa saanut yksin mennä pihaa kauemmas, sielläkin vain hetken yksin. Saa kulkea yhtä pitkällä kuin mun ekaluokkalainen.
Lisäksi siellä ollessaan lapseni on pelannut k-18 pelejä, josta tulikin samantien leikkikielto kyseiseen perheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Loneliness:
Olen ollut itse perheeni ainut lapsi, mutta en todellakaan ole saanut kaikkea mitä olen halunnut ja meillä on aina ollut kova kuri, kiitos siitä vanhemmilleni. Nykyaikana olen tosin törmännyt ihan liian moneen perheeseen, joissa perheen ainut lapsi saa kaiken mitä ikinä osaakin pyytää! Ensin huudetaan ja kiljutaan aikansa ja sitten vanhemmat eivät enää jaksa kieltää: pääsevät helpommalla kun antavat periksi. Ymmärrän kyllä hermojasi, itse vihaan samanlaisia kakaroita.

Jos lapsi tulee teille, hän tottelee teillä käytössä olevia sääntöjä ja käyttäytyy niiden mukaan. Jos hänen vanhemmillaan on siihen sanottavaa, voit sanoa ettei pojan sitten tarvitse enää teille tulla.

:saint:
Niinpä. Minä en huoli meille huonokäytöksisiä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja chocoladedream:
Mä tiedän aivan samanlaisen perheen. Ovikelloa rimputetaan joko niin kauan että avataan, ovea hakataan ja postiluukusta huudellaan. Kerran pyhänä kun olin yksin kotona, en avannut, niin 20min meni että lähti. Ja hetken päästä uudelleen.
Tää muksu on 5 vuotias, mun lapseni ei siinä vaiheessa saanut yksin mennä pihaa kauemmas, sielläkin vain hetken yksin. Saa kulkea yhtä pitkällä kuin mun ekaluokkalainen.
Lisäksi siellä ollessaan lapseni on pelannut k-18 pelejä, josta tulikin samantien leikkikielto kyseiseen perheeseen.
Oletko sanonut lapselle tai vanhemmille, ettei tarvitse tulla häiriköimään?

Säännöt
Kai sitä voi sanoa, että meillä on tällaiset säännöt ja teillä voi olla toisenlaiset. Onhan ne joka maassakin omat lait.
Ei se kasvattaminen ole pelkästään omien vanhempien tehtävä, siihen osallistuvat kaikki aikuiset ja jopa nuoret ja kaveritkin. Vai tarkoitatko että vanhemmat kasvattaa, opettajat opettaa, valmentaja valmentaa ja psykiatri paikkaa vauriot? Heko heko, vanhemmat saa opettaa, opettaja kasvattaa, valmentaja kuunnella ja psykiatri vetää palkan, jos jokainen on yrittänyt pysyä omassa "roolissaan".

ap
Mä olen sanonut, että mun lapsella on eri säännöt ja silloin kun ollaan meillä on meidän säännöt. Siihenkin vänkää että "ku meillä saa"
Ja en ymmärrä vanhempiakaan, jos on vain yksi lapsi, miksi sitä "omaa aikaa" on otettava niin, että lapsi joutuu olemaan joko pihalla yksin tai rimputtelemaan kavereiden ovikelloja? Sehän on HÄNEN kotinsa myös!
kaiken huippu oli viimeksi kun lapsi oli meillä yökylässä, jälkeenpäin tuli noottia äidiltä kun annoin katsoa erään leffan joka oli k-11. Lapsi saa kyllä kotona katsoa ja pelata pelejä, mutta kun tää tapahtui meillä niin se ei kuulema sovi. Sanoin sitten siihen että eipä tarvi tulla meille ollenkaan jos meillä leffailta...

Yhteistyössä