että voi vituttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tttttt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tttttt

Vieras
mentiin viikonlopuksi mummolaan lasten kanssa junalla. minulle iski mahatauti eilen. ei päästy lähtemään takaisin kotiin. tänään parempi olo ja vois jo lähteä kotia päin. Alunperin mummo lupas antaa meille sunnuntaina kyydin takas mutta kun sairastuin ei voinut lähteä. Nyt mummo on töissä myöhään ja kun pääse on jo pimeä eikä mummo uskalla pimeällä ajaa pitkää matkaa, näkökään ei parhaimmasta päästä. itselläni ei ole ajokorttia. kysyin mieheltä voiko se tulla hakemaan meitä töiden jälkeen kun pääsis jo 14 jälkeen. ei kuulemma voinut tulla kun on tekemistä. ja ne sen tekemiset ei ole mitään niin tärkeää etteikö niitä vois huomiseen siirtää. matkaa on noin 100km yhteen suuntaan.

en tiedä mikä oli pointti tässä jutussa muuta kuin että ottaa niin päähän että miksi ihmeessä ei voi hakea meitä pois... tekis mieli antaa sille takas jotenkin mutta ei tiedä miten...

ei ole rahaa toiseen junalippuun. ja toinen on se että mulla on kaksi suurta laatikkoa täynnä tavaraa jotka mun on saatava mukaani. junalla se ei onnistu kun on matkatavarat sekä lapsi joista kaksi pieniä. ei ole mulla tarpeeksi käsi jotta homma onnistuisi.

Jos on rahaa edestakaisiin automatkoihin, niin pitäisi olla rahaa myös yhteen junalippuun. Mutta toivottavasti miehesi tajuaisi, että olisi helpompi tänään hakea teidät ja laatikot, kuin käydä joku toinen päivä hakemassa pelkät laatikot.

Siis sun miehes ei tuu teitä hakemaan? ja siis mahdollisesti myös lastesi isä? Mä en tajua näitä juttuja.. ihan kun vieraita oltais keskenään. Mun mieheni ainakin hakis mut ja lapset mistä tahansa millä keinoin tahansa. Ja jos ei itse pääsisi niin varmasti jotain järjestäisi.

Jos on rahaa edestakaisiin automatkoihin, niin pitäisi olla rahaa myös yhteen junalippuun. Mutta toivottavasti miehesi tajuaisi, että olisi helpompi tänään hakea teidät ja laatikot, kuin käydä joku toinen päivä hakemassa pelkät laatikot.

mulla on rahat tiukilla kun oon kotihoidontuella. Miellä on omat rahat kun ei olla naimisissa. Ehdotin miehelle kyllä että jättäisimme laatikot ja tulisimme junalla jos hän lainaisi rahaa lippuun mutta eipä sekään sopinut miehelle.

No jopas.. Yhteiset lapset ja omat rahat, omat menot, omat kulut, näinkö?

Mekään ei olla naimisissa, yhteiset rahat vaikka kodinhoitotuella olenkin ja mies palkkatyössä.
Jos olisin lasten kanssa jossain, josta en kotiin pääsisi, niin mies hakisi kyllä. Vaikka sitten keskellä yötä ennen työvuoronsa alkua :D
Ja sama pätee kyllä toisinkin päin, on sitä tullu joskus lasten kanssa haahuiltua pitkin kaupunkeja miestä hakien..

mulla on rahat tiukilla kun oon kotihoidontuella. Miellä on omat rahat kun ei olla naimisissa. Ehdotin miehelle kyllä että jättäisimme laatikot ja tulisimme junalla jos hän lainaisi rahaa lippuun mutta eipä sekään sopinut miehelle.
Siis ei oo totta... Omat rahat ei jotenkin yllätä kertomasi perusteella, mutta ei edes lainaa sulle rahaa? ja sä olet pelkällä kotihoidontuella ja siis hoidat hänen (?) lapsiaan!!

Oletko sä yksi ja sama ihminen, jonka elämä on aina näin helvetin vaikeeta, vai onko teitä oikeesti olemassa useempikin? Millaista on elää elämää, jossa tuntuu ettei mikään ole yksinkertaista ja helppoa? Kauheeta draamaa päivästä toiseen, mikään asia ei ole pieni ja merkityksetön vaan kaikki järisyttää elämää joka hetki. Eikö se ole raskasta?

Oikeasti.

Mä taidan olla melko onnellinen, kun elämäni on tasapainoista ja vakaata. Elämää suurempia draamoja on todella harvakseltaan. Ei mun elämä tietenkään täysin ongelmatonta ja helppoa ole, mutta vastoinkäymiset on vaan haasteita jotka mä haluan selvittää ja jotka ei tuhoa mun maailmaani päivittäin. Ehkä sittenkin kyseessä on asennoituminen?

Ja ihan vain vinkkinä. Sun elämä helpottuis HUOMATTAVASTI, jos muuttaisit lapsinesi omaan kotiin. Nythän sä olet pelkkä kotiorja etkä yhtään sen enempää. Ei pahalla.

Pärjäisit taloudellisesti paremmin ilman miestäsi. Hänen palkkansa takia todennäköisesti et saa hoitolisää, et myöskään yksinhuoltajakorotuksia, etkä asumistukea, etkä alennusta lasten hoitomaksuihin.

Onko mies lasten isä? Kai hän sentään maksaa sen osuuden sinulle, jonka säästät päivähoitomaksuissa, kun hoidat lapsia kotona. Vai eikö mies aio tulevaisuudessakaan osallistua lasten hoitomaksuihin?

Uskomattomalta kuulostaa tuollainen tilanne ja vielä uskomattomampaa on, että joku nainen alistuu elämään tuollaisen idiootin kanssa.

Ei ymmärrystä täältäkään kertakaikkiaan!!!! Miten dorkaa porukka on, kun ajautuu tollaisiin suhteisiin ja tilanteisiin? Jos lapset ovat miehen ja elätte yhteistä taloutta, niin kai lasten menoista osa kuuluu miehelle? (olettaen että olette yhteistuumin päättäneet että hoidat lapsia kotona kotihoidontuella) Jos taas olet yksipuolisesti päättänyt jäädä kotiin, tietäen että miehesi ei osallistu arkikuluihin ja sulla tuloina on pelkkä kotihoidontuki, on tilanne aika säälittävä. Miten ihmeessä voi edes kuvitella selviävänsä pelkällä n. 300e kotihoidontuella lapsiperheen kuluista, jos ei ole säästöjä??? Luulisi olevan monta isompaa asiaa pohdittavana kuin junamatka takaisin kotiin? Jonne ei mieskään ilmeisesti teitä halua. Tai sit haluaa näyttää sulle, että sun itse pitää ottaa vastuu elämästäsi, kun eihän teidän tilannetta täällä kukaan muu voi tietää. Voihan olla, että oot loisinut jo pidempään miehen tuloilla, ilman yritystä tehdä oma osuus arjen kuluista selviämiseen, ehkä hällä alkaa olla mitta täysi.

Mutta alkuperäiseen ongelmaan... miten joku voi edes lähteä reissuun tietäen, ettei ole rahaa edes palata kotiin, jos jotain yllättävää sattuu?

No nyt en kyllä ymmärrä. Luulis että mies olisi tyytyväinen kun on saanut olla viikonlopun ihan itsekseen. Ja haluaisi jo teidät kotiin!
Enkä mä kyllä tajua tuota rahajuttuakaan, jos on yhteiset lapset, koti, auto ym. niin kyllä kai sitä suunnilleen samasta kukkarosta eletään.

Vai lähditkö lasten kanssa karkuun miestä riidan tai muun vastaavan seurauksena? Onko tässä takana jotain sellaista?

Minä en kyllä ymmärrä tällaista ollenkaan... oletteko te edes yhdessä vai mikä teidän juttu on? Siis mies ei hae...salli mun nauraa, mutta tällaiset "suhteet" lähinnä naurattaa vain.

Siis lainaisi että te pääsette kotiin?? ei helvata. Mekin elettiin pitkään avoliitossa ennen naimisiin menoa ja en ole koskaan mieheltäni viellä raahaa lainannut vaan kyllä hän minun junalippuni maksaisi ja myös toistte päin.