Että voi jonkun tapa hoitaa asioita ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oli kaverin kanssa puhe yhdestä tavarasta n kuukausi sitten että voin lainata. No jäi kuitenkin epäselväksi että haluaako lainata vai ei. Ja ajattelin sit että kait ottaa yhteyttä jos haluaa. Isompi/kalliimpi juttu kyseessä.
Äsken sit tuli viesti et voiko hakea sen illalla. Argh. Ei siinä mitään mut ois itelläkin käyttöä ja ois ollu kiva tietää vähän etukäteen millon lainaan annan.
Laitoin kyllä sit et tarvitaan itekkin mut kerran oon luvannu niin voi hakea. Nyt ei kuulu mitään eli luultavasti suuttu asiasta. HUOH.

Ja ei ollu eka kerta. Edellisen kerran nähtiin viikonloppuna. Ja oli puhetta et vois loppuviikosta tulla käymään. No sattumalta näin hänen miestään ke iltana ja ohimennen mainitti et xxx sit tulee heti aamusta. Ite taas että ai niinkö?

Oonko ite vaan liian nipo ja tarkka asioista vai miksi mua ottaa päähän tollanen. ite kyllä sovin kunnolla päivät ja kellon ajatkin. Ja jos sanon et tuun ens viikolla niin kyllä sit ilmottelen ennen tuloa ja varmistan et toisellekin käy edelleen.

Et ole nipo vaan tapasi toimia on erilainen kuin kaverillasi. Mullakin on tuttuja, joiden aikataulut voi muuttua viisikin kertaa saman päivän aikana. Joskus muinoin muuttelin heidän mukaansa omia aikataulujani, mutta en enää.

no mitäs nipotat. eikö kaveris just kysynyt, että voiko lainata. Olisit sanonut ei nyt, jos ei kerran sulle sovi. Pitääkö tosiaan tunnin tarkkuudella tietää päiväohjelma, että saa olla sun kanssa tekemisissä?

[QUOTE="huh";24077582]no mitäs nipotat. eikö kaveris just kysynyt, että voiko lainata. Olisit sanonut ei nyt, jos ei kerran sulle sovi. Pitääkö tosiaan tunnin tarkkuudella tietää päiväohjelma, että saa olla sun kanssa tekemisissä?[/QUOTE]

Ja sä taidat sitten olla itse tämmönen hälläväliä tyyppi?

Se vasta ärsyttävää onkin, oma napa. Muilla ei niin väliä sitten olekkaan, niinkö?

Mä olen hällä väliä tyyppi ja samalla nipo. Riippuu päivästä, mutta keskustelu puhelimessa on aina paras vaihtoehto, viestit saa kaikki suuttumaan, usein. Minusta teillä olisi keskustelun paikka ja voit kysyä suoraan, sopiihan se, että me käytetään nyt, kun tarvetta just on. Mutta tosi töykeesti sanoit mielestäni, että olis meillä itelläkin tarvetta, mutta lainaat kerran lupasit. Mitä paskaa..mieti kuinka sanot..samaa opettelen mä. Asian voi paljon rakentavammin keskustella niin, ettei kumpikaan suutu :D

[QUOTE="noh";24077652]Mä olen hällä väliä tyyppi ja samalla nipo. Riippuu päivästä, mutta keskustelu puhelimessa on aina paras vaihtoehto, viestit saa kaikki suuttumaan, usein. Minusta teillä olisi keskustelun paikka ja voit kysyä suoraan, sopiihan se, että me käytetään nyt, kun tarvetta just on. Mutta tosi töykeesti sanoit mielestäni, että olis meillä itelläkin tarvetta, mutta lainaat kerran lupasit. Mitä paskaa..mieti kuinka sanot..samaa opettelen mä. Asian voi paljon rakentavammin keskustella niin, ettei kumpikaan suutu :D[/QUOTE]

Ööö..

Töykeää?? Miten ihmeessä? Totuushan se oli, eikä todellakaan ollut töykeää.

[QUOTE="vieras";24077660]Ööö..

Töykeää?? Miten ihmeessä? Totuushan se oli, eikä todellakaan ollut töykeää.[/QUOTE]

Ei siinä mitään mut ois itelläkin käyttöä ja ois ollu kiva tietää vähän etukäteen millon lainaan annan.
Laitoin kyllä sit et tarvitaan itekkin mut kerran oon luvannu niin voi hakea.

[QUOTE="noh";24077679]Ei siinä mitään mut ois itelläkin käyttöä ja ois ollu kiva tietää vähän etukäteen millon lainaan annan.
Laitoin kyllä sit et tarvitaan itekkin mut kerran oon luvannu niin voi hakea.[/QUOTE]

Niin?
Jos sulta poru tosta pääsis niin voivoi.
Töykeää tosta ei saa tekemälläkään.

Ratkaisu jatkossa: Jos kaverisi sanoo että on tulossa loppuviikosta käymään, kysyt HETI että minä paivänä ja mihin aikaan. Jos ei osaa sanoa, et varaudu olemaan kotona, jos olet kotona ok, jos et niin sitten ei käy. sanot tämän hänellekin.
Jos pyytää jotain lainaan, ja se sulle käy, sanot et viot lainata esim. huomisesta alaken viikksi tai sitten eio käy.
Yksinkertaista.
Ymmärrän ärsytyksesi, mulla kans muutama kaveri, jotka sopii ja sit ei tulekaan eikä ilmoita ajoissa aikataulujen muutoksista ym. Ylläoleva suhtautumistapa säästää omia hermoja ja estää riidat:)

minä olen tämän keskustelun perusteella omaan napaan tuijottaja hällä väliä tyyppi. en mä mielestäni ole, mutta tarkka aikataulu saa vaan näkemään punaista. miksei voi vaan mennä ja tulla miten sopii ja kiinnostaa ja tyyliin katsotaan sit. esim mun elämässä tää tavaran lainaaminen menis siten että kerta vihaan sopia liian tarkasti asioita ni olisin ihan fine sen kanssa ettei sit just sovikaan lainata.
töissä saa ihan tarpeeks tuijottaa minuutteja. mä en vaan halua tehdä sitä silloin kun ei ole pakko.
junaan ja leffaan voin sentään yrittää osua oikealle minuutille :)

[QUOTE="noh";24077652]Mä olen hällä väliä tyyppi ja samalla nipo. Riippuu päivästä, mutta keskustelu puhelimessa on aina paras vaihtoehto, viestit saa kaikki suuttumaan, usein. Minusta teillä olisi keskustelun paikka ja voit kysyä suoraan, sopiihan se, että me käytetään nyt, kun tarvetta just on. Mutta tosi töykeesti sanoit mielestäni, että olis meillä itelläkin tarvetta, mutta lainaat kerran lupasit. Mitä paskaa..mieti kuinka sanot..samaa opettelen mä. Asian voi paljon rakentavammin keskustella niin, ettei kumpikaan suutu :D[/QUOTE]

No samaa mieltä. Tulee hieman sellainen olo, että ap kiillottelee omaa sädekehäänsä ja alkaa martyyriksi. Eihän siltä uskalla kysyä mitään lainaan tai ehdottaa sit sitä lainaus päivääkään, kun heti tulee kommenttia, että "no hae nyt sit, kun kerta kerkisin lainaan, mutta itsekin olisin tarvinnut. " ja aloittaja vetää siitä herneet nenäänsä.. :p Eikö olisi fiksumpaa sanoa, että "ei nyt sovi, kun itsellä on käyttöä, mutta haetko sen huomenna lainaan, kun en enää tarvi?" ja ei tarvi palkokasveja pitää kitusissaan... :)

töissä saa ihan tarpeeks tuijottaa minuutteja. mä en vaan halua tehdä sitä silloin kun ei ole pakko.
junaan ja leffaan voin sentään yrittää osua oikealle minuutille :)

Kuten myös. Mulla ja meidän perheellä muuttuu aikataulut moneen kertaan, mutta ei me odoteta muiden joustavan sen mukaan. Joko asiat sopii tai ei, jos ei ehditä mukaan jonnekin niin sit ei ja se siitä.

joo en siis laittanu noilla sanoilla et tarvittas itekkin jne. Eli laitoin vain et en muistanu koko juttua.
Tavallaan lupasin jo lainaan niin aika tyly sit kieltäytyä. Ja siis on vaan tästä yhdestä kerrasta kyse.

Tuosta kylään tulosta. Ei varmaan ihan kohtuutonta et ilmottaa esim edellisenä iltana et tuun sit huomenna kun kerran jo ite tietää olevansa tulossa. Ja käy meillä monesti vieraita niin et joku laittaa viestin et ois tunnin päästä ja se ihan ok. Mut tuo et kaverin mies ties edellisenä iltana et kaveri tulossa meille ja minä en tienny asiasta mitään. Ois aamulla vaan ollu sit yllätys.

Yhteistyössä