että tämmöstä tapausta todistin tänään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja oikeinko?:
teki oikein jos ajoi läppärin tuusan nuuskas?haloo?

No teki rajat kerralla selväksi, että kun hän kerran sanoi, niin takoiti sitä myös. Olihan se radikaalia, mutta samalla näytti tytölle, että hankalassa tilanteessa voi toimia yhtäaikaa johdonmukaisesti ja soittaa tunteensa, siis suuttua ja kuohahtaa.
Tyttö hankkikoot uuden koneen itse säästämällä, niin menee oppi paemin perille.

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Mä olisin varmaan viskannu partsilta alas ja jos uuden haluu saa ihan itse ostaa omilla rahoilla (tarkoittaen työntekoa, oletettu viikkoraha olisi komeasti pannassa niin kauan ku käytös on tuollaista, eli koko murkkuikä).
Eli lussat isille. :kieh:
Juurikin näin.

Mulla oli vaikea murrosikä, huusin ja itkin ja kiroilin vanhemmilleni. Olisin toivonut, että kieltäisivät minua ja veisivät vaikka jonnekin ammattiauttajalle, mutta eivät osanneet oikein tehdä mitään. Karkailin kotoa yms. Jos meidän lapselle tulee näitä ongelmia tulevaisuudessa, niin viikkoraha, kännykkä ja tietokone pois ! Tiukemmat rajat siis ja kontrolli missä liikkuu ja kenen kanssa, itse liftailin yms. Vanhemmat eivät tätäkään kieltäneet, vaikka kerroinkin. Lapsen on opittava kunnioittamaan vanhempiaan eikä hänen saa antaa tehdä mitä huvittaa, hakee rajoja siis. Tietokoneen voi myös takavarikoida ja viedä kaappiin tai kellariin piiloon tai voi vain ottaa pois koneen johdon, ei sitä koko konetta tartte sen takia rikkoa !

Keneltäköhän saanut mallin tuollaiselle kielenkäytölle? Vanhemmiltaan? kavereiltaan? Ei niitä luuloja tuossa iässä enää oteta pois ne olisi pitänyt ottaa jo aikaa sitten. Suomi on tuollaisia nuoria täynnä ja se harmittaa

Mulla kyllä ois alkanut hymyilyttämään tuo autolla kannettavan yliajo.

Ja 13v. + ylikierroksella hormonit, vittu taas sanana on sellainen, ettei sitä voi välttää kuulemasta. Eihän tuo nyt mikään maailmanlopun alku kuitenkaan ollut.

No joo en ehkä ihan autolla yli olisi ajanut vaan muutoin ottanut koneen pois ja laittanut lukkojen taa :/ Mutta kyllä teinit on joskus hankalia, eikä se ihan vallan siitä kasvatuksesta johdu aina.

Toisaalta, pistää varmasti tytön miettimään mitä teki jos isä kerran RIKKOI tietokoneen eikä VAIN ottanut sitä pois. Luulisi että edes vähän hätkähdytti. Tai toivottavasti :/

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:

Ja 13v. + ylikierroksella hormonit, vittu taas sanana on sellainen, ettei sitä voi välttää kuulemasta. Eihän tuo nyt mikään maailmanlopun alku kuitenkaan ollut.

meilä ei tuota sanaa saa käyttää akuisetkaan nii ei teiniltäkäään sitä sallita

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Ööö.. Mun olis hyvin vaikea olla tossa tilanteessa hiljaa...

Ja jos joskus noi mun riiviöt alkavat mua haistattelee, niin ovea näytän ja kassin annan.

No minä en sen kummemmin tunne tyttöö enkä tuota sen isää, katoin viisaimmaks olla hiljaa ja lähtee pois sopivassa välissä. Odottelin siinä tän tytön äitiä eli en siellä istunu ihan huvikseni kuuntelemassa.

Juu siis mulla ajatus virhe päässä. Jotenkin heti aattelin että olet perhetuttu/äitipuoli/sukulainen kun istut siellä ja tuollee tappelevat sinun läsnäollessa, :ashamed:

Pakko myöntää että olisin saattanut samanlailla tehdä..Vähitäänkin ottanut kannettavan ittelleni ja jos olis viä tullu mulle mäkättään niin olisin sen rikkonu ja käskeny likan ostaa omilla ansaitsemillaan rahoillaan uuden. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:

No täytyy myöntää etä ei olis pitäny munkaan pokka :snotty: Eli olis tavinu mennä johonkin nurkan taa nauramaan :D
Mun mielestä vitun haistatelu ei oo sen pahempaa kun muuten vaan haukkuminen, siis ihan samaa huutaako haista vittu vai saatanan idiootti. Meilä nyt kiroillaan paljon, muta siis esim. "kyllä vitutti" on ihan jokapäiväisessä käytössä meillä, ni en kuvitele, etteikö noita lapsiakin isoina "vitutais"

Joo, kyllä mäkin oisin varmaan samalla tavalla tehny. Jos en ois rikkonu niin takavarikkoon ois kyllä lähteny. Kyllä sitä täytyy sitten vaikka järeämmillä konsteillä toimia jos ei muu auta. Jos väittää olevansa kipeä, niin sitten pysytään kotona. Jos leipää ei osaa itse tehdä, niin sitten sitä pyydetään eikä vittuilla. Ja sitten kun on vielä syytänyt kaikki haukkumasanat suustaan niin kehtaapa vielä ruinata rahaa!!!! Haloo!!! Ja teidänkö mielestä isä toimi väärin???

Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Joo, kyllä mäkin oisin varmaan samalla tavalla tehny. Jos en ois rikkonu niin takavarikkoon ois kyllä lähteny. Kyllä sitä täytyy sitten vaikka järeämmillä konsteillä toimia jos ei muu auta. Jos väittää olevansa kipeä, niin sitten pysytään kotona. Jos leipää ei osaa itse tehdä, niin sitten sitä pyydetään eikä vittuilla. Ja sitten kun on vielä syytänyt kaikki haukkumasanat suustaan niin kehtaapa vielä ruinata rahaa!!!! Haloo!!! Ja teidänkö mielestä isä toimi väärin???

meillä olis ite sanut sen leivän tehdä.
tänäaamunki lapset heräsivät vasta 6.17 ja meinas tulla kiire. En ollutkaan tehnyt aamupalaa valmiiksi, ite saivat tehdä puuron joten tuli vähän hoppu. :D

Ihan oikein,siinäpähän miettii mistä saisi uuden koneen :)
Tuo on ihan normaalia murrosikää, minulla ainakin oli.
Ihan kunnollinen olen nykyään vaikka kaljuksi leikkasinkin nuorena ja haistattelin.

Mutta silti, vaikka koko perhe on sitä käyttämättä, niin sen jostain kuulee, jos nyt säännöllisesti ulkoilmassa liikkuu. Vihassa sitä sitten saattaa laukoa, vaikka ei saisikaan kotona kiroilla, tai kotona ei ollenkaan kiroilisi.

Olen jo kaksi poikaa ja yhden tyttären aikuiseksi kasvattanut eikä vielä yksikään ole tuollaista kieltä kanssani käyttänyt ja aivan ilman ruumiillista väkivaltaa, puhumalla, neuvomalla, omalla esimerkillä.
Viimeinen odottaa vuoroaan, on jo esimurkku ja hyvin herttainen vielä.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan:)

Olen jo kaksi poikaa ja yhden tyttären kasvattanut aikuiseksi eikä kukaan ole koskaan tuollaista kieltä käyttänyt, ainakaan ääneen. Ja ihan puhumalla, neuvomalla, omalla esimerkillä.
Niin metsä vastaa kun sinne huutaa:)
Toivottavasti tämän viimeisenkin kanssa yhtä hyvin menee.

ihan oikein kakaralle jos luuli pääsevänsä tollasella käytöksellä pitkälle..ite olisin laittanu vaikka lähikauppaan ilmotuksen että läppäri 50 euroo lapsen huonon käytöksen takia myydään....tyyliin!!
mut mulla ei ookkaan ylimääräsiä rahoja.

niin ja jos muksu sen jälkeen olis tietsikkaa halunnu niin ommilla rahoilla olis sen kaupasta saanu hakea!

Mutta silti, vaikka koko perhe on sitä käyttämättä, niin sen jostain kuulee, jos nyt säännöllisesti ulkoilmassa liikkuu. Vihassa sitä sitten saattaa laukoa, vaikka ei saisikaan kotona kiroilla, tai kotona ei ollenkaan kiroilisi.

vaikka kuulisi nii ei sallita, jos vahingossa tulee siuusta niin rangaistus tulee silti. kaikkea ei tarvitse laukoa suustaan.

Meillä ei tuollaista kielenkäyttöä sallita. Kasvatus ei ole oikin jos VANHEMMILLE haistatellaan. meillä tulee kllä tosi iso rangaistus jos haistattelua kuuluu mla on kohta 1v täyttävä tyttö ja noin pahaa tekstiä eioel koskaan tullut. Mielummin otaisin selvää miksi käyttäyty noin, jos vaikka kiusataan koulussa.
No johan se hirveää oliskin jos alta yksi vuotias tuollaista tekstiä suustaan päästelis! :o :whistle:

Mun mielestä kans isä teki oikein (no ei ehkä ois kuiteskaan koneen päältä tarvinu ajaa, vaan ois ottanut sen takavarikkoon... ) kun toteutti uhkauksensa! Vanhemmille ei kuulu haistattaa! |O

Yhteistyössä