että tämmöstä tänään, nimiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta nimetönkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta nimetönkö

Vieras
meille syntyy keväällä tyttö ja nimikin oli jo valmiina. Viime yönä sitten hoksasin että kysynpäs kaverilta, joko niiden vauva on saanut nimen. Jotenkin iski semmoinen hytinä, että ne on antaneet juuri sen nimen ja niin oli. Harmittaa kun kaikki parhaat nimet ehtii mennä kun on molemmilla isot suvut.

Mulla on kaverit, jotka myös keskenään hyvin tuntevat toisensa ja ovat tavallaan kavereitakin. Heillä on molemmilla Oskari -nimiset pojat. Pojilla ikäeroa vain kolme viikkoa. Ei kukaan ole ihmetellyt moista, vaan tottakain nimet annetaan omien mieltymysten mukaan. Tiedän myös serkut, joilla sama etunimi, tosin ikäeroa heillä 15 vuotta.

Ei nimiä voi mitenkään varata eikä siitä voi loukkaantua, jos saman nimen antaa kuin joku läheinen.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Alkuperäinen kirjoittaja kohta nimetönkö;25288963:
meille syntyy keväällä tyttö ja nimikin oli jo valmiina. Viime yönä sitten hoksasin että kysynpäs kaverilta, joko niiden vauva on saanut nimen. Jotenkin iski semmoinen hytinä, että ne on antaneet juuri sen nimen ja niin oli. Harmittaa kun kaikki parhaat nimet ehtii mennä kun on molemmilla isot suvut.

Kaveri ei ilmeisesti kovin hyvä kaveri, kun ei sulle nimeäkään ole ilmoitettu. Tottakai voit saman nimen antaa.

[QUOTE="vieras";25288983]Mulla on kaverit, jotka myös keskenään hyvin tuntevat toisensa ja ovat tavallaan kavereitakin. Heillä on molemmilla Oskari -nimiset pojat. Pojilla ikäeroa vain kolme viikkoa. Ei kukaan ole ihmetellyt moista, vaan tottakain nimet annetaan omien mieltymysten mukaan. Tiedän myös serkut, joilla sama etunimi, tosin ikäeroa heillä 15 vuotta.

Ei nimiä voi mitenkään varata eikä siitä voi loukkaantua, jos saman nimen antaa kuin joku läheinen.[/QUOTE]

Meillä on sama sukunimikin ja ollaan kuitenkin suht paljon tekemisissä niin ei viitsi samaa laittaa.

Antakaa haluamanne nimi, vaikka se kaverin lapsella olisikin jo.

Mun nimimakuni on vaativa, ihan liiankin vaativa, ja jos olen löytänyt juuri sen oikean nimen vauvalleni niin sen olen myös antanut. Viis siitä, jos se on jo jollain toisella. Näinollen tyttäremme on samanniminen kuin serkkunsa :), ikäeroa heillä on vuoden päivät.

niin ja meillä on yhdellä lapsella kaksi kaimaserkkua ja toisella yksi, alkaa jo tökkiä, että on samannimisiä. Pitäis siis saada sellainen nimi lapselle ettei olisi lähipiirissä. Ja kun tosiaan tuo sukunimikin on sama niin kyllä vaan se nyt on kokonaan poissuljettu vaihtoehto.