J
joulu oli ja meni
Vieras
aaton vastaisena yönä juoksutti minua yöllä kinkun vahtiminen ja vanhan äitini. aattona nuorisolla oli niin kiire että laatikoita ei kunnolla ehtinyt läämitää, ruokapöytään rynnättiin ja posituttiin yhtä nopeasti. lahjat otettii yhtä nopeasti vastaan, huis hai aatto nopeasti ohi. kissa keksi kusta isoon kukka purkkii ja lensikin kaaressa pihalle. joulupäivänä astianpesuone sanoi sopimuksensa irti ja illalla tuli yllätys vieraita... sakkia oli muutenkin paljon. tämä aamu on alkanut vielä toistaiseksi rauhallisesti mitä nyt tuota nuorisoa pitää lähtee viemään linja-autolle... kun saan tämän porukan ulos huokaisen helpotuksesta. kaikki setyö mitä joulun eteen tein tuntuu ihan turhalta. mukavaa toki on kun kaikki ovat yhdessä mutta kun ei mene putkeen niin ei mene. perinteitä yritän vaalia ja niitä opettaa jälkipolville mutta eipä tämä nykyajan nuoriso sitä arvosta. maanantaina töihin, mies ja nuorimmet kaksi lasta ovat koktona ja lupasivat kyllä hoitaa kaiken ettei minun tarvitse enää, ihana asia ! Olen poikki! on teksisin kaiken uudelleen, mitäpä ei lastensa eteen tekisi ja perheensä!