että mua ottaa päähän noi isovanhemmat

RouvaHeinonen

Jäsen
14.08.2006
553
0
16
Niin ihanaa ja upeeta kun se onkin, että osallistuvat... MUTTA hermo menee kun eivät lähde kulumallakaan ja aina kun selkänsä kääntää on rätti kädessä tai roskien vienti tms... eikä täällä tosiaankaan ole sekaista tai likaista että siksi pitäisi. Olen moneen otteeseen sanonut, että lapsia saa tulla hoitamaan, mutta muut kotityöt hoidetaan mielellään itse. On ollut kaapeissa pyyhkeet järjestettynä, tiskit tiskattuna, kalsarit viikattuna yms... Nyt kiristää jo ihan tosissaan kun tossa vaan jaksavat kökkiä!!!!!!!

Mun äitee on ihan samanlainen. Vaikka kuinka on sanottu, ettei siivota tartte, niin väkisin siiovaa, ja sitten kerjää kehuja hommistaan. Ei siinä mitään jos omasta vapaasta halustaan siivoaa, mutta kun siitä pitää sitten kiitellä polvillaan seuraavat 7 vuotta....

Mulla myös jostin syystä nousee niskakarvat pystyyn, kun anoppi tulee kylään. On mitä kultaisin ja ihanin ihminen muuten, ja kaikissa meissä kai on ne huonotkin puolensa, mutta olen kurkkuani myöten täynnä niitä vihjailevia katseita pesemättömistä ikkunoista, pölykoirista (joiat väkisinkin löytyy, kun on eläimiä, vaikka itse kulkisin koko ajan rätti kädessä!!!! )ja huomauttelemista siitä miten hän on TAAS siivonnut koko kämpän (omasna siis), tyyliin, että kyllä minunkin pitäisi.
En voi sietää, että tiskaa meillä tmv.
Omat vanhempanai saavat kyllä meillä siivota, jos haluavat, muttei anoppi!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mulla myös jostin syystä nousee niskakarvat pystyyn, kun anoppi tulee kylään. On mitä kultaisin ja ihanin ihminen muuten, ja kaikissa meissä kai on ne huonotkin puolensa, mutta olen kurkkuani myöten täynnä niitä vihjailevia katseita pesemättömistä ikkunoista, pölykoirista (joiat väkisinkin löytyy, kun on eläimiä, vaikka itse kulkisin koko ajan rätti kädessä!!!! )ja huomauttelemista siitä miten hän on TAAS siivonnut koko kämpän (omasna siis), tyyliin, että kyllä minunkin pitäisi.

peesaan täysin

:wave:

Mä en tykkää yhtään että vieraat penkoo meillä kaappeja ilman lupaa tai saati sitten järjestelis mun alusvaatteita, jotain yksityisyyttä kuitenkin täytyy olla joten ymmärrän täysin että raivostuttaa.

Mut anoppihan on mieheis äitee ja teijän koti on mieheiskin koti? Eli miten siun vanhemmat suapi siivota, mutta mieheis vanhemmat ei, jos näin haluaisivat tehhä?

Kuka siivoo vappaaehtoisesti toisten koteja? Mie en millään jaksais ommaakaan puunata :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:

peesaan täysin

:wave:

mun omalla äidillä on joskus myös tapana harrastaa tätä vihjailua "oispa hyvä ilma tuolla ulkona nyt tuulettaa mattoja..." hyvä puoli on se että sille voin sanoa suoraan että mä tuuletan mattoni just sillon kun huvittaa.

hyvä että joku sentään ymmärtää ärsytykseni... ja te jotka ette ymmärrä, miettikääpä jotakuta teidän kotonanne kaappeja järjestelemässä, kun olette itse pois... tai alusvaatteita viikkaamassa siisteihin pinoihin. ja kielletty on ja sanottu, että porttikielto tulee, jos meno jatkuu ja avain otetaan pois... :D

olkaa nyt hyvät ihmiset joskus jostain kiitollisia. ei ne anopit(tai jotkut muut) ilkeyttään teillä siivoa vaan ainoastaan hyvää hyvyyttään ja kehtaatte valittaa aikuiset ihmiset. jotain rotia sentään. sehän on pois teidän hommistanne mitä anoppi tekee. ja aikaa itsellenne ja lapsillenne enemmän.

no meillä ei mun vanhemmat kyllä enää meille tulis siivoomaan ei edes pyynnöstä! sanoisivat että palkkaa siivooja tekeen!! ja mieluummin niin kyl tekisinki!!
anoppi nyt ei jaksaisikaan enkä oikein usko että menis ilman lupia edes mukia kaapista hakeen ...on siis sen tyyppinen ettei ala vihjaileen mitään...
ja jos joku tulis mulle sanoon että mää voisin vaikka imuroida niin....tuol on kaappi josta löytyy imuri ja rättejä..ole hyvä vaan!!! ; D
mut mun vaatekaapille ei ehkä olis kellään asiaa...

Mä kuulun kanssa siihen kategoriaan että herne menee nenään jos meille joku tulee siivoomaan ilman lupaa :kieh: hoitakoon oman kotinsa ja minä omani :D tosin ei meillä kukaan muu siivookkaan kun minä ja mies (toki lapset myös) onneks .... =)

Alkuperäinen kirjoittaja möhkispöhkis:
olkaa nyt hyvät ihmiset joskus jostain kiitollisia. ei ne anopit(tai jotkut muut) ilkeyttään teillä siivoa vaan ainoastaan hyvää hyvyyttään ja kehtaatte valittaa aikuiset ihmiset. jotain rotia sentään. sehän on pois teidän hommistanne mitä anoppi tekee. ja aikaa itsellenne ja lapsillenne enemmän.

olenkin kiitollinen lastenhoidosta... enemmän kun mistään ja sen myös sanon. kyseessä siis omat vanhemmat ja mielestäni kauniisti sanomalla pitäisi mennä perille, että siivoan mieluusti itse ja apu on tervetullutta lasten nukkumaanmenon ja leikkien kanssa! hyvää hyvyyttään joo, mutta jos pysyttäisiin sovituissa hommissa avun kanssa. toinen juttu on lasten "hemmottelu"... mummon ja papan kanssa kun kaikista asioista neuvotellaan ja sitten on arkeen palaaminen yhtä h...tiä. ja näistäkin asioista on keskusteltu. en oleta että kaikki asiat pitäisi tehdä aina samalla tavalla, mutta nyt tuo iltasatu on kestänyt 45min. ja poika sen kun juoksuttaa mummoaan.

Alkuperäinen kirjoittaja möhkispöhkis:

Kyllä mulle siivousapu kelpaa jos välttämättä joku haluaa tulla mutta voi tulla sitten silloin auttamaan kun meillä siivotaan, eikä järjestellä ja siivota niitä kaappeja "salaa". Kyllä minä haluan jonkinlaisen yksityisyyden säilyttää ja varmasti tulis myös sellanen olo että noinko sotkuista meillä on kun pitää meidän poissa ollessa käydä siivoamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en tykkää yhtään että vieraat penkoo meillä kaappeja ilman lupaa tai saati sitten järjestelis mun alusvaatteita, jotain yksityisyyttä kuitenkin täytyy olla joten ymmärrän täysin että raivostuttaa.

Kuin myös!
Auttaa saa esim. kahvittelun jälkeen voi laittaa omat kuppinsa suoraan koneeseen mutta mun kalsarikaapille ei oo asiaa!

mä oisin vaan onnellinen jos joku muukin siivois meillä, ku vaan mä.
tosin en mäkään tykkäis jos joku järjestelis mun alusvaatteita. niin ja jos joku huomauttelee meillä miten sotkuista on niin sanon et tos on imuri ole hyvä. kukaan ei oo vielä siihen tarttunu. harmi.

Yhteistyössä