Että mua korpeaa vanhemmat, jotka pysähtyvät autoineen suojatielle tuodessaan lasta kouluun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rockyroad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rockyroad

Aktiivinen jäsen
15.11.2011
2 759
0
36
pääkaupunkiseutu
Niin pistää vihaksi! |O Kunhan se oma lapsi saadaan mahdollisimman lähelle koulun pihaa, niin muista ja muiden turvallisuudesta viis. Suojatien kohdalla on nyt isot vallit molemmin puolin, joten pienten koululaisten turvallisuus on muutenkin niin ja näin.

Asutaan ihan koulua vastapäätä ja näen noita pässejä jos en päivittäin niin ainakin viikoittain. Sanon aina asiasta noille sankareille, jos satun olemaan itse ulkona. Tänään yhden äidin perustelut oli, että ei hän pahuuttaan, mutta poika myöhästyy, jos hän jättää tuonne kääntöpaikalle, kun sinne häneltä jäi viimeksi auto jumiin. Kannattaisko lähteä ajoissa?! :kieh: Ja mitä se auton jumittuminen siihen lapseen vaikuttaa? Se voi kyllä lähteä kouluun jumittumisesta huolimatta.

Onhan siellä kääntöpaikalla nyt lunta tosi paljon, mutta siinä olis bussipysäkki ja esim. meidän autopaikallekin vois pysähtyä ja jättää lapsen kyydistä. Mutta sitten se piltti joutuis kävelemään ihan 50 metriä ja ylittää suojatien. Kerran yks isä melkein haistatteli, kun huomautin asiasta. :headwall:

Siinä on kyllä itsekkyys ja tyhmyys huipuissaan. Samoin näemmä esim. päiväkotiin voi ajaa melkein sisään. Ei haittaa vaikka ajaisi toisten pihaan (siis kerrostalon), jossa lapset leikkii.
Kerran kesällä yksi isä kurvasi pyörätielle, niin että mun (olin pyöräilijä) olisi pitänyt väistää kävelytielle, jossa oli lapsia. Ärähdin sille kuljetetulle teinitytölle, että alapas väistää mua, tai ajan päällesi..kun kerran siihen pyörätielle isäsi sut jätti.

Yhteistyössä