Että mua ärsyttää nämä raskaana olevat, jotka eivät voi pukeutua juhliin kuten kuuluu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkaus

Vieras
Vaikka eihän se mikään ihme ole, kun valtaosa ainakin täällä ajattelee ettei sillämuutenkaan ole väliä. "Eikö tärkeintä ole, että osallistuu juhlaan" on se kestoselitys minkä täällä kuulee aina.

Minusta raskaana olevan kuuluu yhtä lailla pukeutua juhliin kuten juhlaan kuuluu. Kyllä niitä juhlavaatteita muutenkin usein vaihdellaan eikä käytetä seitsemää vuotta samoja, joten selitys siitä että sitten niillä ei ole enää mitään tekoa, kun on synnyttänyt niin on ihan turha ja typerä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Oletko kuullut sellaisesta, ettei kaikilla ole aina varaa hankkia kaikkea??

En ole itsekään mikään kroisos, mutta käytettynäkin saa huutonetistä ja kirpparilta vaikka mitä. Ei tarvi olla kroisos.

Mutta nyt tällä nimenomaisella avauksellani viittaan eritoten erääseen ihmiseen, jolla olisi kyllä varaakin.

Minua ihmetyttää yleensäkin nämä (siis oli raskaana tai ei), jotka eivät juhlia varten viitsi pukeutua ja laittautua yhtään siistimmin, vaan siellä ylioppilasjuhlissa ja vastaavissa vedellään joku saamarin trikootoppi ja legginsit päällä.

sun ajatukset on turhia ja typeriä. mä ainakin oon käyttänyt jo viis vuotta samaa paitaa. en nyt ihan joka juhlissa, mut ainakin joka toinen kerta laitan päälleni.

kaikilla ei ole varaa laittaa vaatteisiin niin paljon rahaa kuin sinulla.

mulle löytyi tooooosi huonosti (olen väärän kokoinen ihminen vaatemyyjille) raskaana ollessani juhla vaatteita (normi vaatteitakin löytyi huonosti).

mutta onneksi sinulla ei ole suurempia ärsytyksen aiheita :) *hali*

Alkuperäinen kirjoittaja hihi:
sun ajatukset on turhia ja typeriä. mä ainakin oon käyttänyt jo viis vuotta samaa paitaa. en nyt ihan joka juhlissa, mut ainakin joka toinen kerta laitan päälleni.

Kuin minulla? Aijaa. Kuule viimeksi ostin juhlamekon huutonetistä 7 eurolla eli enpä ole syytänyt ihan kauheita rahoja. Mutta vaivaa piti toki vähän nähdä, kun etsin sitä sieltä eli jos se on liikaa vaadittu niin ehkei se onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua ihmetyttää yleensäkin nämä (siis oli raskaana tai ei), jotka eivät juhlia varten viitsi pukeutua ja laittautua yhtään siistimmin, vaan siellä ylioppilasjuhlissa ja vastaavissa vedellään joku saamarin trikootoppi ja legginsit päällä.

Mitä helvetin väilä sillä on, MITÄ ihmisillä on päällä? Eikö se ole tärkeintä, että sankarille tärkeät ihmiset ovat läsnä, ei se MITÄ niillä on päällä. (Pääasia, että JOTAIN ).

En ole ikinä ymmärtänyt tätä helvetin pukukoodia jossain Meikäläisen Maijan rippijuhlissa.

Minä kutsun juhliini minulle tärkeät henkilöt. Pääasia, että tulevat juhlistamaan päivääni, vaikka pukeutuisivat juuttisäkkiin.

Mietin, että pitäiskö tehdä "vastaisku" piruuttaan eräälle läheiselle, joka ei kauheasti kunnioita toisten juhlia pukeutumalla juhlavasti. Heillä on esikoisen ristiäiset niin jos soittaisin pari päivää ennen, että "ei siellä kai mitään pukupakkoo ole, taidan tulla farkuissa, kai se on ok". Olisi kiva kuulla, että mitä sanovat vai onko jo juhla tärkeämpi, kun on oman lapsen ristiäiset kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja cantus mente:

Mitä helvetin väilä sillä on, MITÄ ihmisillä on päällä? Eikö se ole tärkeintä, että sankarille tärkeät ihmiset ovat läsnä, ei se MITÄ niillä on päällä. (Pääasia, että JOTAIN ).

En ole ikinä ymmärtänyt tätä helvetin pukukoodia jossain Meikäläisen Maijan rippijuhlissa.

Minä kutsun juhliini minulle tärkeät henkilöt. Pääasia, että tulevat juhlistamaan päivääni, vaikka pukeutuisivat juuttisäkkiin.

Jep jep. Juuri tuon selityksen mainitsinkin avauksessani.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kuin minulla? Aijaa. Kuule viimeksi ostin juhlamekon huutonetistä 7 eurolla eli enpä ole syytänyt ihan kauheita rahoja. Mutta vaivaa piti toki vähän nähdä, kun etsin sitä sieltä eli jos se on liikaa vaadittu niin ehkei se onnistu.

sit voi olla tosi ongelmallista löytää sopivankokoisia vaatteita. ne juhlavaatteet kun enimmäkseen on einiinjoustavaa materiaalia. muutenkin ne äitiysvaatteet on niin marginaaliryhmä, ettei joka vartalotyypille löydy sopivia edes arkikäyttöön.

sit voi olla tosi ongelmallista löytää sopivankokoisia vaatteita. ne juhlavaatteet kun enimmäkseen on einiinjoustavaa materiaalia. muutenkin ne äitiysvaatteet on niin marginaaliryhmä, ettei joka vartalotyypille löydy sopivia edes arkikäyttöön.

Pyh ja pah. Selityksiä selitysten perään. Ei olla edes yritetty löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja cantus mente:

No tuota mielipiteitähän on monenlaisia, mutta oletteko ajatelleet, että niiden juhlien järjestämiseen on nähty vaivaa ja rahaa? Ei ne kakut ja muut herkut ilmaisia ole. Lisäksi minusta se, että vieras jotenkin laittautuu "juhlakuntoon" (edes vähän) on kohtelista "juhlakalua" kohtaan :)

Kyllä mullakin on sama mekko ollut viisi vuotta. Eri häissä ja viimeiseksi jopa oman lapsen kastejuhlassa. Vähän katsoin, että en ole samoissa piireissä samassa koltussa jatkuvasti. Ja samaa vaatetta voi käyttää pitkään jos se on tilaisuuteen sopiva. Sitä voi mukata koruilla, kengillä, kampauksella yms

Kyllä mä hankin raskausaikana yhden juhlavan tunikan, joka oli napakymppi pikkujouluihin ja ihan ok ystävän talvihäihin prässättyjen mustien housujen kanssa. Maksoi KappAhlissa 30e. Ei mun mielestä mitenkään hirveesti, ja on itseasiassa sellainen joka menee edelleen.

Mutta pointti on, että esim. häihin ei pukeuduta snobbailun vuoksi vaan kunnoitetaan hääparia. En menis legginseissä ja trikoo tunikassa, ellei ole toooosi siisit ja kengät ja laukku aivan mieltsin juhlavat.

Ja täälläkin on suunnilleen päivittäin avauksia missä joku todella isokokoinen esittelee mitä karmeimpia arkitunikoita että onko tämä hyvä vaate lihavalle juhliin.

Ei, se kukallinen puuvillatunika ei todellakaan käy lihavalle edes arkivaatteeksi eikä normaalipainoisellekaan juhlavaatteeksi.

Niille on kuori tärkeää, jolla kuori ilmaisee syvintä olemusta.

Toisilla on sitä sisäistä ilmaisutaitoa. Ap. ei avauksen perusteella näihin kuulu.

Ja edelleen tyhjänpäiväiset selitykset jatkuu. Sitä joko kunnioittaa omalla laittautumisellaan toisen juhlaa tai ei. Turha selitellä mitään tuollaisia. Tietysti jotain pitää keksiä, jotta ei se omatunto soimaa.

Usein nämä asiat tulee kasvatuksessa. Meillä on lapsesta asti puettu juhlaan kuten kuuluu, vaikka rahaa ei todellakaan ole ollut jaettavaksi asti. Mutta sitten taas on näitä, joiden mielestä "kravatti ahdistaa" niin ei voida pukeutua kuten kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Pienet on murheet sinulla :hug: :hug: . Onneksi mua ei kiinnosta ihmisten pukeutumiset niin paljon, että jaksaisin pohtia asiaa...

Etkö ole koskaan nähnyt aikuista ihmistä sinisissä farkuissa häissä tai hautajaisissa? Minä olen ja se on oikeasti noloa.

Mikä kellekin on tärkeää. Minulle on juuri se, että minulle rakkaat ihmiset ovat tulleet paikalle ja haluavat juhlistaa päivääni.
Se ei muuta asiaa miksikään, vaikka heillä olisi päällä ne kammoksutut leggarit ja toppi. Mitä vitun väliä? OIKEESTI???

Pukeudu itse huntuun ja korkokenkiin. Ole sinä se kaunis ja oikein ja hyvin pukeutuva, jos se on sinulle niin pirun tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Voi muuten olla ihan h*lvetin vaikeaa löytää juhlavaatteet jotka sen jättimahan kanssa a)mahtuu ja b ) istuu edes jotenkin :whistle:

Itse ostin mustat suorat housut (äitiyshousut siis joita on kyllä tarjolla) ja niihin sopivan juhlavan kauluspaidan ja korun, kun kummipojan ristiäiset oli, vaikka olin viimeisilläni raskaana. Ei käynyt mielessäkään, että harkitsisin meneväni sinne jossain trikoopaidassa vaan näin todella vaivaa, jotta löysin jotain ristiäisiin sopivaa, vaikka en voinut edes tietää että pääsenkö paikanpäälle. Pääsin kuitenkin ja synnytin kahden päivän päästä.