Että mä en jaksa enää paimentaa toisten lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mrrr

Vieras
Mä oon AINA ainoa aikuinen taloyhtiön leikkialueella. Siellä on monta kakaraa, joiden ei todellakaa käytöksestä päätellen tarttis olla siellä vielä ilman valvontaa. Minä niitä sitte joudun paimentaa. Tosin tänään enää en jaksanu puuttua kaikkii asioihin, tänäänki aattelin että siinäkö kiipeette sinne katolle, varmana opitte ku tiputte. Siinäkö opetatte toisillenne kaikki maailman kirosanat (olisitte kuullu minkälaista kieltä alle 8 vuotiaat käytti ja selvittivät vielä toisilleen että mitä tarkoittaa sanat lesbo, homo ja pillupää...ja perään sit joku huikkas että sitte vanhempien kuullen ei tällaisia puhuta. Tekis mieli narauttaa ne ja käydä kertoos niiden vanhemmille).Yrittivät saada mun 5v:nkin toistamaan niitä sanoja.

Miksei vanhemmat voi vahtia kakaroitansa vai onko ne kakarat kotona niin fiksua ja filmaattista että vanhemmat ei aavista mitä kaikkea ne tekee ulkona ollessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä et ole kertonut lasten vanhemmille??

Mun pitäis ensin ottaa selvää että missä kukin asuu, tiedän lapsista vaan niiden etunimet ja talon jossa asuvat (tässä taloyhtiössä on 3 isoa kerrostaloa). Ajattelin huomenna alkaa selvittää missä ne asuu ja käyn tasan kertomassa. Pihassa ei voi vanhemmille kertoa kun ei niitä siinä ikinä näy! En ees tiedä minkänäköisiä niiden vanhemmat on...

Paljonko alle 8 v ne on?

Asiahan on meinaan niin, että en mä esim. ekaluokkalaisen tai eskarilaisen perässä ulkona enää kulje/kulkisi.

Mutta jos kielenkäyttö on tuollaista (kotona eivät puhu rumia mutta joukossa tyhmyys tiivistyy) niin toivon että siitä sanottaisiin mulle. Kauniisti; ei tyyliin "ruikruik mä oon ainoo aikuinen pihassa ja kitikiti millasii vanhempii te ootte kun ette vahdi valivali....".

Itse komennan kyllä sujuvasti sekä omia että vieraita, jos on kiusaamista tai rumien puhumista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Paljonko alle 8 v ne on?

Asiahan on meinaan niin, että en mä esim. ekaluokkalaisen tai eskarilaisen perässä ulkona enää kulje/kulkisi.

Mutta jos kielenkäyttö on tuollaista (kotona eivät puhu rumia mutta joukossa tyhmyys tiivistyy) niin toivon että siitä sanottaisiin mulle. Kauniisti; ei tyyliin "ruikruik mä oon ainoo aikuinen pihassa ja kitikiti millasii vanhempii te ootte kun ette vahdi valivali....".

Itse komennan kyllä sujuvasti sekä omia että vieraita, jos on kiusaamista tai rumien puhumista.

Suurin osa on 6-7vuotiaita ja kyllä ne tekee sellaisia asioita että jos mun sen ikäinen tekis (tai saisin tietää että tekis) niin en tasan antais olla ilman valvontaa pihassa. Ja en todellakaa nyt ala ruikuttaa niille vanhemmille ku oon yksin pihassa vaan kerron että tiedättekö te että teidän lapsella on tapana kiivetä talon katolle ja että sen sanavarastoon kuuluu sanoja joita sen ikäinen ei vielä tarvi. että kannattais ainaki katoille kiipeämiseen ja muuhun vastaavaan puuttua ennenku sieltä joku putoaa ja loukkaa itsensä vakavasti.

Ap: kirjoita kaikkien talojen rappukäytävän ilmoitustaululle (tai muulle näkyvälle paikalle) asiasta, jolloin vanhemmat voivat selvittää, tekeekö heidän lapsensa pahojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Ap: kirjoita kaikkien talojen rappukäytävän ilmoitustaululle (tai muulle näkyvälle paikalle) asiasta, jolloin vanhemmat voivat selvittää, tekeekö heidän lapsensa pahojaan.

Mutta jos ne kaikki vanhemmat on niitä jotka aattelee että eihän heidän pikku piltti tollasta tee...??? Sillon kukaan ei ota onkeensa. Tänään kävi jo mielessä että videoin niiden toilailuja ja näytän vanhemmille. Kun nyt eka saan selville kuka asuu missäki asunnossa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suurin osa on 6-7vuotiaita ja kyllä ne tekee sellaisia asioita että jos mun sen ikäinen tekis (tai saisin tietää että tekis) niin en tasan antais olla ilman valvontaa pihassa. Ja en todellakaa nyt ala ruikuttaa niille vanhemmille ku oon yksin pihassa vaan kerron että tiedättekö te että teidän lapsella on tapana kiivetä talon katolle ja että sen sanavarastoon kuuluu sanoja joita sen ikäinen ei vielä tarvi. että kannattais ainaki katoille kiipeämiseen ja muuhun vastaavaan puuttua ennenku sieltä joku putoaa ja loukkaa itsensä vakavasti.

Tuo kuulostaa asialliselta puuttumiselta, samoin tekisin itsekin.

Kerran puutuin katolle kiipeämiseen ja ajotiellä juoksenteluun ja sain kuulla olevani yksinhuoltajaäitejä halveksuva rasisti joka on ottanut lapsen silmätikukseen vain siksi että tämä on tummahipiäinen ja yh-äidin lapsi :D

Tasan kerran kävin sanomassa, että lapsi juoksee toistuvasti kadulla autojen eteen & kiipeää katolle ja mielestäni se näyttää vaaralliselta :xmas:

Tänään kävi jo mielessä että videoin niiden toilailuja ja näytän vanhemmille.

No tuosta mä suuttuisin, millä oikeudella kukaan kuvaisi lapsiani pihassa?

No sillä oikeudella että jos se vanhempi sitte sanoo että ei varmana hänen lapsi sellasta tee niin vois näyttää että tässäpä esimerkki. Ei sitä tietenkää julkisesti missään näytettäs mutta olispa todistusaineistoa kun tuntuu että on niin paljon niitä jotka ei voi uskoa että heidän Jukkapekkansa tekis muuta kuin keinuis nätisti keinussa.

Tuo kuulostaa asialliselta puuttumiselta, samoin tekisin itsekin.

Kerran puutuin katolle kiipeämiseen ja ajotiellä juoksenteluun ja sain kuulla olevani yksinhuoltajaäitejä halveksuva rasisti joka on ottanut lapsen silmätikukseen vain siksi että tämä on tummahipiäinen ja yh-äidin lapsi :D

Tasan kerran kävin sanomassa, että lapsi juoksee toistuvasti kadulla autojen eteen & kiipeää katolle ja mielestäni se näyttää vaaralliselta :xmas:

Juu no saman vastaanoton saatan saada mäkin. Asutaan väliaikaisesti kaupungin vuokra-asunnossa (yllätys yllätys kun huomioi lasten käytöksen pihassa) ja tässä suurin osa noista lapsista on yksinhuoltajien tai uusperheiden lapsia. Yksi pahimmista on maahanmuuttajaperheestä jossa isä työtön ja äitikin kotona.

Pitää huomenna kysyä naapurilta tietääkö se kenenkää lapsen sukunimeä, että osais mennä oikean oven taa. Kun ite en tiedän kuin etunimet ja onko lapsi a, b vai c- talosta kotoisin.

Ei muuta mutta en jaksa enää komentaa niitä koko ajan, saavat vanhempansa välillä tehdä asian eteen jotain. Kiipeilevät sellaisiin paikkoihin että oikeesti on kyllä pää halki ja jalat murskana jos sieltä joku putoaa.

Juu no saman vastaanoton saatan saada mäkin. Asutaan väliaikaisesti kaupungin vuokra-asunnossa (yllätys yllätys kun huomioi lasten käytöksen pihassa) ja tässä suurin osa noista lapsista on yksinhuoltajien tai uusperheiden lapsia. Yksi pahimmista on maahanmuuttajaperheestä jossa isä työtön ja äitikin kotona.

Pitää huomenna kysyä naapurilta tietääkö se kenenkää lapsen sukunimeä, että osais mennä oikean oven taa. Kun ite en tiedän kuin etunimet ja onko lapsi a, b vai c- talosta kotoisin.

Ei muuta mutta en jaksa enää komentaa niitä koko ajan, saavat vanhempansa välillä tehdä asian eteen jotain. Kiipeilevät sellaisiin paikkoihin että oikeesti on kyllä pää halki ja jalat murskana jos sieltä joku putoaa.

Mekin asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, ja 99% lapsista/99% ajastaan lapset on hyvin käyttäytyviä, ja vanhemmat tosi mukavia.

Tuo lapsi, jonka äidille kävin sanomassa, oli suomalaisen äidin tytär. Rasismisyytös huvitti ihan tosissaan, kun oma mieskin on ulkkis.

Älä komenna...ainoastaan jos huutelevat sun lapselle tms niin sitten, mutta anna rauhassa kiivetä katolle ja tippua. Olethan jo osuutesi tehnyt heitä valistamalla, muttei oo mennyt perille.

Mekin asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, ja 99% lapsista/99% ajastaan lapset on hyvin käyttäytyviä, ja vanhemmat tosi mukavia.

Tuo lapsi, jonka äidille kävin sanomassa, oli suomalaisen äidin tytär. Rasismisyytös huvitti ihan tosissaan, kun oma mieskin on ulkkis.

Älä komenna...ainoastaan jos huutelevat sun lapselle tms niin sitten, mutta anna rauhassa kiivetä katolle ja tippua. Olethan jo osuutesi tehnyt heitä valistamalla, muttei oo mennyt perille.

Tasan ei käy onnenlahjat, tässä talossa näyttää olevan just noita toisenlaisia lapsia... Luojan kiitos tää on meille vaan väliaikaisasunto eikä tarvii tässä vuosikausia kykkiä.

Juu niin mä oon nyt päättäny etten puutu niiden tekemisiin enää. NIin monta kertaa niihin puuttunu että en enää jaksa. Ainoastaan jos mun lapsen päälle käyvät nii sitte sanon. Tänään piti kerran ärähtää kun yks alakoululainen alkoi töniä mun 5vuotiasta. Sen verran fiksuja ovat että sentään uskovat kun aikuinen sanoo, katoltaki tulevat pois ku käy sanoos, mutta heti ku selkänsä kääntää tai jos ketään aikuista ei oo pihalla nii ovat takaisin siellä.

Ilmeisesti jonkun pitää murtaa jalkansa tai katkaista kätensä ennenku ne uskoo ettei kannata kiipeillä.

Yhteistyössä