Että kyllä osaan kadehtia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kateellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kateellinen

Vieras
Kyllä kateus on ikävä tunne...

Netissä kirjoittaa blogia yksi nainen, jolla on ihan kaikkea. On korkeasti koulutettu, on perhe, julkaisee tänä vuonna ensimmäisen kirjansa ja on vielä kaunis.

Pahinta lienee, että vaikuttaa vielä tosi mukavalta. ;)

Ärh!

Ärsyttääkö muita, jos jollakulla näyttää olevan kaikkea...?

Ei ärsytä. Kirjoittaja voi antaa blogissa kauniin ja kaunistellun kuvan, mutta hänen todellinen elämänsä voi olla aivan toista. Aina on ollut ihmisiä, joilla on kauniit kulissit, mutta kulissien takana kurja elämä. Myös täydelliseltä näyttävä elämä voi särkyä hetkessä. Tällä hetkellä emme tiedä, mitä seuraava hetki tuo tullessaan.

[QUOTE="vieras";25914155]Ei ärsytä. Kirjoittaja voi antaa blogissa kauniin ja kaunistellun kuvan, mutta hänen todellinen elämänsä voi olla aivan toista. Aina on ollut ihmisiä, joilla on kauniit kulissit, mutta kulissien takana kurja elämä. Myös täydelliseltä näyttävä elämä voi särkyä hetkessä. Tällä hetkellä emme tiedä, mitä seuraava hetki tuo tullessaan.[/QUOTE]

Tottahan se on, mutta ei se, että ihmisen elämä vaikuttaa täydelliseltä tarkoita, että pian romahtaa. Joiden elämä on täydellistä ihan oikeasti!

Ja siis minulla ei oikeasti ole mitään syytä valittaa (no, painoa voisin vähän pudottaa ja muutenkin tsempata), joten en oikeastaan käsitä, että MIKSI olen tälle niin kateellinen.

Siis on ihan typerää, että oma elämäni on kaikinpuolin onnellista, ja siltikin kateus pistää, kun vain näenkin tämän naisen kuvan...

[QUOTE="vieras";25914155]Ei ärsytä. Kirjoittaja voi antaa blogissa kauniin ja kaunistellun kuvan, mutta hänen todellinen elämänsä voi olla aivan toista. Aina on ollut ihmisiä, joilla on kauniit kulissit, mutta kulissien takana kurja elämä. Myös täydelliseltä näyttävä elämä voi särkyä hetkessä. Tällä hetkellä emme tiedä, mitä seuraava hetki tuo tullessaan.[/QUOTE]

Ei ne nallekarkit valitettavasti mene tasan. Joillakin ihmisillä on oikeasti elämässään helpompaa kuin toisilla. Eikä aina kauniissa kodissa asu onneton perhe ja sotkuisessa onnellinen.

Ei ärsytä. Nettiin on myös hyvä luoda ns. mielikuvituselämä eli kertoa sellaista mitä todellisuudessa ei elä. Jos itse ajattelen omaa elämää niin emme ole rikkaita mutta ei meiltä kyllä mitään elämästä puutu. On koti, laskut saadaan maksettua ja ruoka pöytään. Nytkin ulkona aurinko paistaa ja lähdemme koiran kanssa lenkille eikä maksa mitään. Itse ajattelisin että jos ihminen saa kaiken minkä haluaa niin ei osaa enää nauttia juurikaan mistään vaan täyttää sitä elämäänsä tavaroilla jne. Ei onnellisuus rahasta tule vaan itse elämästä. Ja kyllä minullakin on täydellinen perhe ja koti omasta mielestä, se on riittävä minulle, joku toinen vaatii vain omalta elämältä enemmän ja toteuttaa sen ja se elämä on hänen mielestään täydellistä. Minulla on ihana pienenä keskosena syntynyt nyt 11 vuotias poika ja mies joka kulkee pitkässä parrassa ja paskasissa työvaatteissa, itse hoitelen kotona eläimiä ja kotia, kesäisin viljelen kaikenlaista. Meillä on vanha talo ja kalusteetkin taitaa olla toisilta saatuja mutta ei se minun elämääni tee täydellisemmäksi jos istuisin tonnin nahkatuolissa. Keittiö on vanha mutta ei ne perunat sen kummemmalta uudessa keittiössä keitettynä maistu. Elämän täydellisyys tulee sieltä mitä itse pitää täydellisenä.

[QUOTE="vieras";25914225]Ei ne nallekarkit valitettavasti mene tasan. Joillakin ihmisillä on oikeasti elämässään helpompaa kuin toisilla. Eikä aina kauniissa kodissa asu onneton perhe ja sotkuisessa onnellinen.[/QUOTE]

Niinpä.

Ärh!

Mua ärsyttää eräs nuori nainen, jolla on onnellienn avioliitto, pieni poika, rahaa, hän on iloinen ja fiksu myös.
Blogi kyseessä. Ei voi mitään, ärsyttää ja olen kateellinen.

[QUOTE="vieras";25914247]Ei ärsytä. Nettiin on myös hyvä luoda ns. mielikuvituselämä eli kertoa sellaista mitä todellisuudessa ei elä.

Itse ajattelisin että jos ihminen saa kaiken minkä haluaa niin ei osaa enää nauttia juurikaan mistään vaan täyttää sitä elämäänsä tavaroilla jne. Ei onnellisuus rahasta tule vaan itse elämästä.

joku toinen vaatii vain omalta elämältä enemmän ja toteuttaa sen ja se elämä on hänen mielestään täydellistä. Elämän täydellisyys tulee sieltä mitä itse pitää täydellisenä.[/QUOTE]

Tuohan se varmaan onkin. Itse tunnen itseni niin saamattomaksi, kun taas tämä toinen on tehnyt sen, minkä on halunnut. Eikä tämä kadehtimani nainen mikään tavaroilla pröystäilijä ole. Päinvastoin, kirjoja rakastaa. En kadehtisikaan, jos olisi joku ulkokultaiselta vaikuttava materiaalinkerääjä. Vaan just se, että on älykäs (ei kirjailijat useinkaan tyhmiä ole), on tosi kaunis, ja on vielä ollut tarpeeksi onnekas saadakseen perheen.

Ja on niin mukavan oloinen, sellainen, josta kaikki tykkää. Aina jotain kivaa sanottavaa kommentoijile. Minäkin tykkään, kunhan vain kadehdin.

[QUOTE="eräs";25914267]Mua ärsyttää eräs nuori nainen, jolla on onnellienn avioliitto, pieni poika, rahaa, hän on iloinen ja fiksu myös.
Blogi kyseessä. Ei voi mitään, ärsyttää ja olen kateellinen.[/QUOTE]

IHANAA! Kivaa, etten ole yksin. :D

[QUOTE="eräs";25914267]Mua ärsyttää eräs nuori nainen, jolla on onnellienn avioliitto, pieni poika, rahaa, hän on iloinen ja fiksu myös.
Blogi kyseessä. Ei voi mitään, ärsyttää ja olen kateellinen.[/QUOTE]

Mikä blogi? Miekin haluun käydä kadehtimassa.

Yhteistyössä