että itkettää en varmaan koskaan pääse eroon tästä ongelmasta :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aurora

Vieras
no..ongelmani on se, etten uskalla/kehtaa olla alasti mieheni edessä ja tästä syystä emme ole harrastaneet seksiä. minä en vain kerta kaikkiaan pysty. hävettää niin paljon. sen voin kertoa että olemme olleet kauan yhdessä ja minä olen vielä neitsyt ja täysin kokematon seksiasioissa. rakastamme toisiamme, mutta miten pääsisin eroon tästä ongelmasta?

Miehet yleensä rakastavat kaikenlaisia naisvartaloita, joten mitään oikeaa hävettävää sinulla tuskin on. Miehesä rakastaa juuri sinun vartaloasi, koska se olet sinä. Etkö voi yrittää ensin ihan hämärässä jos se tuntuis helpommalta? Tai meet peiton alle alasti ja siitä sitten jatkatte eteenpäin. Vähitellen totut siihen, että miehesi katselee vartaloasi eikä se yhtäkkiä enää tunnukaan hävettävältä ollenkaan, päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ehdottomasti kannattaa selvitellä, mistä tuo noin voimakas häpeä johtuu. Onko lapsuudessa sanottu/tehty jotain, mikä on aiheuttanut itseinhon?

en muista ainakaan, että joku olisis sanonut jotakin, mutta en lapsenakaan uskaltanu pukeutua sortseihin tai toppiin, jos isäni oli lähistöllä. nykyään kyllä uskallan, mutta vaikeaa se on vieläkin. esim. pari vuotta sitten olimme mieheni ja minun vanhenpieni kanssa rannalla ja voi sitä tuskaa kun joudun olemaan bikinit päällä vanhempieni edessä! :o :'(

Alkuperäinen kirjoittaja aurora:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mikset kehtaa? :o

minua hävettää ja pelottaa olla alasti mieheni edessä. tuntuu aivan kuin olisin tehnyt jotakin väärin, vaikka en ole. :(

Onkos sulla ollut lapsena semmoinen kasvatus, että seksuaalisuus olisi väärin? Saiko teillä olla alasti vai oliko vaatteet aina visusti päällä?

Kyllä ehdottomasti kannattaa selvitellä, mistä tuo noin voimakas häpeä johtuu. Onko lapsuudessa sanottu/tehty jotain, mikä on aiheuttanut itseinhon?

en muista ainakaan, että joku olisis sanonut jotakin, mutta en lapsenakaan uskaltanu pukeutua sortseihin tai toppiin, jos isäni oli lähistöllä. nykyään kyllä uskallan, mutta vaikeaa se on vieläkin. esim. pari vuotta sitten olimme mieheni ja minun vanhenpieni kanssa rannalla ja voi sitä tuskaa kun joudun olemaan bikinit päällä vanhempieni edessä! :o :'(

Varmasti on riittänyt, että isäsi on katsonut sinua edes "sillä" tavalla. Ei se sinun syysi ole. :hug:

Ei kai sua ole hyväksikäytetty, mutta et vaan muista sitä? Jos tuo tunne liittyy noin vahvasti sun isääs?
Mä suosittelisin kans jotain terapiaa!

Mikset kehtaa? :o

minua hävettää ja pelottaa olla alasti mieheni edessä. tuntuu aivan kuin olisin tehnyt jotakin väärin, vaikka en ole. :(

Onkos sulla ollut lapsena semmoinen kasvatus, että seksuaalisuus olisi väärin? Saiko teillä olla alasti vai oliko vaatteet aina visusti päällä?

meillä ei koskaan kotona asuessani puhuttu seksistä eivätkä vanhempani keskustelleet kanssani murrosiästä ja sen tuomista uusista asioista. ei meillä koskaan oltu alasti, vaan vaatteet olivat aina päällä.

Sulla on varmaan semmonen olo, että se on väärin olla seksuaalinen ja sua ehkä pelottaakin se juttu. Koita nyt miettiä, mitkä on semmosia asioita, joilla sulle ois viestitetty tuolla tavoin, niin saat selvyyttä ajatuksiisi.

Onko sulla esimerksiksi ollut uskonnollinen kasvatus?

Yhteistyössä