Että ärsyttää naapurin tytön lelliminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkeä lapsen isälle päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkeä lapsen isälle päähän

Vieras
Jos pihassa on tasan 1 vauvakeinu ja 3 rengaskeinua. Ja lapsia on ulkoilemassa 2 2-vuotiasta, 2 1-vuotiasta ja sitten tämä ko. 4,5-vuotias. Tämä 4v keinuu koko ajan tuossa yhdessä ja ainoassa vauvakeinussa. Pienimmät oottaa vuoroaan vauvakeinuun kun eivät osaa rengaskeinuissakaan vielä keinua.

Ei mitään tapoja tällä 4-vuotiaan isällä, ei tajua että muutkin lapset haluaisivat keinua ja 4v osaa hyvin jo "varailla" keinun itselleen. Koko ajan pitää olla keinumassa ja oikein virnuilee kun muut odottaa vieressä vuoroaan.

Vihjasin jo tuolle 4-vuotiaalle isän kuullen että "olet kyllä jo niin iso tyttö että osaisit varmaan rengaskeinussakin keinua" tai olisi jo korkea aika opetella.

Hiekkalaatikolla likka heittelee hiekkaa miten sattuu ja omii muidenkin hiekkalelut. Pienemmätkin lapset omaa paremmat käytöstavat, kun kerran pienestä pitäen on niitä opeteltu. Tuo 4v varmaan on niin turhautunutkin kun hänen ei anneta juosta ulkona, ei anneta mennä 4 metriä kauemmaks isästään, ei saa laskea liukumäkeä yksin (jota 2-vuotiaatkin laskee itsenäisesti) Siks varmaan on pikku ilkeä muita kohtaan.

Ei vaan enää jaksa etes ulkoilla heidän kanssaan samaan aikaan!

Pyydä sitä isää ilmoittamaan sulle vaikka tekstarilla milloin ovat menossa pois leikkikentältä, jotta tietäisit milloin muutkin saa siellä keinua ja olla hiekkalaatikolla ilman hiekkasuihkuja. Jos vaikka heräisi.

Säälittää lapsi parka. Ei toi mitään lellimistä ole vaan ylihuolehtimista. Just tuon takia nykyään on paljon myös kömpelöitä koululaisia, kun vanhemmat eivät anna lastensapienempänä leikkiä vapaasti, vaan hössöttävät ja pelkäävät yli kaiken "jos jotain sattuu". :headwall:

Mä kyl puuttuisin tollaseen ihan suoraan enkä enää vihjailisi. :ashamed:

No hiekkiksella ainakin komentaisin ite tyttöä, jos ei isukki ymmärrä. Voi olla että isukki vetäis siitä herneet nenään, mutta oisko sillä sit niin kauheesti väliä?
Hiekka EI heitellä ja muitten leluihin ei oo koskemista, jollei osaa nätisti leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Pyydä sitä isää ilmoittamaan sulle vaikka tekstarilla milloin ovat menossa pois leikkikentältä, jotta tietäisit milloin muutkin saa siellä keinua ja olla hiekkalaatikolla ilman hiekkasuihkuja. Jos vaikka heräisi.

Tää olis kyllä hyvä :D

Mut ihan oikeesti, aika monella lapsiperheellä on suunnilleen samat päivätrytmit ja siksi ajoittuu kaikkien ulkoilut samoihin aikoihin.

Jos nuo ulkoilee suunnilleen klo 10-12 ja toisen kerran klo 16-18 (hyvällä säällä parhaimmillaan klo 20 asti) . Niin öö.. ei sitten varmaan ulkoilla koskaan, päikkäriaika kun on klo 12-15.

No minä kyllä puuttuisin tuon tytön käytökseen sillai nätisti, siis "annatko välillä muidenkin keinua" tai "äläpä heitä hiekkaa toisten päälle".

Mulla on kaksoset enkä ehdi millään molempien perään joten sallin kyllä äitien puuttumisen jos itse olen jossain toisen perässä. Kumma kyllä eivät juuri puutu vaan katsovat vaan kieroon mua. :(

Voi voi, meidän pihassa siinä ainoassa vauvakeinussa keinuu jopa kouluikäiset. Tökeröä mielestäni, mutta minkäs teet kun ei ole kuin 2 keinua. 2-vuotiasta voi jo pienesti opettaa keinumaan isossa keinussa kiinni pitäen.

Toki voitte olettaa, että esim. vartin keinumisen jälkeen 4v. päästää pienemmätkin kiikkuun. Menette jonoon oottamaan ja sanot ääneen, että pian on kyllä meidän vuoro. Olen monesti isommilta kysynyt "Lasketko x:n siihen vähäksi aikaa, pääset pian takaisin? " On aina onnistunut.

Ei se vaan 4-vuotiaskaan ole niin hirveän iso ja fiksu kuitenkaan. Ja luultavasti on turhautunut, jos ei ole ikäistään leikkiseuraa. Ootteko yrittäneet ottaa mukaan leikkiin?

Minähän se ainoa olenkin joka tyttöä kieltää heittämästä hiekkaa, mutta ei ota kuuleviin korviinsa, ei etes katso minuun päin. Isi vilkaiseen lippalakkinsa alta ja jatkaa kännykkänsä räpläämistä *argh*

Ja en oo kehdannut korottaa ääntäkään, kuten tekisin oman lapsen kohdalla vastaavassa tilanteessa.

Mä taitaisin jo sanoa hyvin suoraan, että vauvakeinut on pienille, ei enää 4,5 vuotiaalle.
Samoin hiekan heittelystä sanoisin hyvin suoraan.
Suuttuuhan se isä varmaan, mutta suuttukoot.

Mun mielestä toikin on niin nykypäivää, ettei muka toisten lapsia saa komentaa. Kyllä hiekkalaatikolla säännöt on kaikille samat ihan käytännön syistä ja mä ainakin sanoisin lapselle joka hiekkaa heittää, että se ei sovi. Musta se olis jopa ihan luontevaa, tai sen vois tehdä sellaisella luontevalla tavalla, että ehkä toi isäkään ei hermostuis. Sama pätee keinuihin. Sanoo lapselle, että no niin, nyt on muiden vuoro!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minähän se ainoa olenkin joka tyttöä kieltää heittämästä hiekkaa, mutta ei ota kuuleviin korviinsa, ei etes katso minuun päin. Isi vilkaiseen lippalakkinsa alta ja jatkaa kännykkänsä räpläämistä *argh*

Ja en oo kehdannut korottaa ääntäkään, kuten tekisin oman lapsen kohdalla vastaavassa tilanteessa.

Seuraavan kerran sano ensin lapselle ja sitten suoraan sille isälle, siis "kuule, nyt XX taitaa olla vähän tuhmana". Ja jos ei tajua, niin vielä suoremmin.

Jos ei isä tajua, nostat sen lapsen pois hiekkalaatikosta.

Kylä kasvattaa...

Aivan, olet siis kieltänyt häntä. En huomannut tuota. Kyllä on välinpitämätön ja idiootti isä! Onko äiti koskaan pihalla lapsen kanssa, onko yhtään fiksumpi?

Alkuperäinen kirjoittaja oih:
Voi voi, meidän pihassa siinä ainoassa vauvakeinussa keinuu jopa kouluikäiset. Tökeröä mielestäni, mutta minkäs teet kun ei ole kuin 2 keinua. 2-vuotiasta voi jo pienesti opettaa keinumaan isossa keinussa kiinni pitäen.

Toki voitte olettaa, että esim. vartin keinumisen jälkeen 4v. päästää pienemmätkin kiikkuun. Menette jonoon oottamaan ja sanot ääneen, että pian on kyllä meidän vuoro. Olen monesti isommilta kysynyt "Lasketko x:n siihen vähäksi aikaa, pääset pian takaisin? " On aina onnistunut.

Ei se vaan 4-vuotiaskaan ole niin hirveän iso ja fiksu kuitenkaan. Ja luultavasti on turhautunut, jos ei ole ikäistään leikkiseuraa. Ootteko yrittäneet ottaa mukaan leikkiin?

No keinuu nuo meidänkin koululaiset, itseasiassa juuri parhaillaan, myös vauvakeinussa. Mutta jos on pieniä lapsia pihalla niin ymmärtävät kyllä siirtyä rengaskeinuihin. Meidän pihassahan kun keinuja riittää.

Nimenomaan meidän 2v ja muutkin pienet käyvät keinun luona jonottamassa vuoroaan ja samalla tavalla kaikki olemme puhelleet lapsillemme että "kohta on sinun vuoro, pääset kyllä kohta" jne jne. Tytön isä kyllä lapselleen puhelee "nämä on sitten viimeiset vauhdit" ym yrittää saada lapsensa muihin touhuihin, mutta kun lapsi sanoo kovasti takaisin niin isä antaa periksi.

Ja tuo tyttö ei tule muiden leikkeihin. Ei puhu, muuta kuin isälleen, muihin päin ei etes katsokaan ja muihin lapsiin ei ota oikeastaan ollenkaan kontaktia.

Kotihoidossa ollut koko ikänsä ja ei vain osaa olla sosiaalinen ts. muiden lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

Aivan, olet siis kieltänyt häntä. En huomannut tuota. Kyllä on välinpitämätön ja idiootti isä! Onko äiti koskaan pihalla lapsen kanssa, onko yhtään fiksumpi?

Ei ukoile äidin kanssa koskaan. Ollaan asuttu naapureina siitä asti kun tuo tyttö syntyi ja koskaan en ole äidin kanssa tyttöä nähnyt. Aina isin matkassa ja isi tosiaan koti-isänäkin.

Tossa parkkipaikalla jos sattuu olemaan kaikki yhtäaikaa, niin äiti kyllä komentaa kuuluvasti tyttöä.

No mä oon kyllä kehdannu tehdä tuonkin. Ja jos lapsi ei kuuntele, niin sanoisin suoraan isälle, että kuule tää ei nyt oikeen onnistu tää leikkiminen.

Kurjaa sinänsä, että ilmeisesti tolta lapselta kyllä puuttuu kaikki sosiaaliset taidot ja jos viel vanhemmat ei välitä ja antaa periksi koko ajan niin kauheen vaikea niit on oppia.

Oon minä muuten omaa 2vuotiastani opettanut rengaskeinussa keinumaan. Vauhtia kun ei vielä siinä voi paljon nimeksikään antaa, niin mielellään nämä pienet vauvakeinussakin keinuisivat. Ja tuo toinen 2v on ainakin keinunut välillä rengaskeinussa, mutta sama juttu kun omanikin kohdalla, paremmat vauhdit saisi vauvakeinussa.

Sitten noi päälle vuosikkaat nyt ei rengaskeinuissa pysyiskään.

Yhteistyössä