Etsitään satukirja

vierailija
Niin kuin otsikko kertoo, etsitään satukirja, mut ei mikä tahansa. Haluaisin löytyää yhden tietyn satukirjan, sitä luettiin paljon omassa lapsuudessani ja kohta sille olisi meilläkin käyttöä kun pieni nassikka syntyy.

Tuntemerkit ovat erittäin huonot, omassa lapsuudessani en muista koskaan nähneeni kirjalle kanssia. Joten kirja on jo omassa lapsuudessani huonossa kunnossa ja mahdollisesti on ollut isompien sisarusten kirja alunperin. Itse olen syntynyt vuonna -92, joten sitä on lueskeltu paljon 2000 luvun molemmin puolin.

Sen voin sanoa varmaksi et kirja on A4 kokoinen, eli suhteellisen kookas ja värilliset kuvat. Varmaksi voin sanoa et koostuu useammasta sadusta. Varma muistikuva on Lumivalkoinen ja Ruusunpuna, Prinsessa ja herne (todellinen prinsessa). Muistelisin et siinä olisi myös Keisarin uudet vaatteet sekä Tittelintuure.

Voisiko kyseessä olla joku satukirjojen kokoelma, osa voisi olla Grimmin veljesten ja osa H.c. Anderssonin. En valitettavasti muista enempää. Toivonkin vilpittömästi et jollain olisi tietoa kirjasta. Luulen et antikvaari olisi paikka mistä sen voisi löytää. Kirjastot päivittävät kirja kokoelmiaansa, joten sieltä tuskin löytyy. Ehkäpä joku tarhatäti tai perhepäivä hoitaja voisi tietää mistä on kyse. Olisin niin iki onnellinen jos kirjan jostain löytäisin. Olen useasti yrittänyt googletella, mutta ei ole onnistanut.

vierailija

Yhteistyössä