Etsinnässä rotukissa. mutta mitä ihmettä tää ilmoitus on?? (mielipiteitä) Ragdoll

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OHO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aikas julmetun halpoja tuoksi roduksi. me ollaan varattu kyseistä rotua oleva pentu ruottista, hintaa on 700e

ikuiseen koirataloon tullee kissa, kevää,kesän tai syksyn aikana... :heart:

[QUOTE="vieras";23049928]700 euroa, ootko tosissasi? No, kyllähän tuo ilmoitus on muutenkin outo "olemme kasvattajia maassa.."[/QUOTE]

rotukissat maksaa 700-1000 euroa.

Tämän saman ilmoittelijan on pitkin keltaistapörssiä yms samaa hoonoo sooomee kirjoitettuna.Hintana aina 140-180€.
Itsellä oli ilmoitus ja kyseli multa että ostanko hältä,hällä olis yksi uros hinta 140€.
On jotenki outoja ilmoituksia sekä kissojen kuvien kannalta kun smat pyörii ilmosta toiseen .
En tie olenko vain vainoharhainen.
Tuohon hitnaa ei kunnon ragdollia saa. hinta on yleensä 500-900€ eli kumman halvalle myy.

Joo, joku todella mättää ja pahasti. Tuskin ovat rekisteröityjä, sirutettuja yms. Ostettiin pari kuukautta sitten kaksi ragdoll kisun pentua. Lemmikki maksoi 750 ja näyttelykastraatti 900. Älä ihmeessä haksahda moiseen.

Siis mitä te vielä spekuloitte, onko oikeasti vielä olemassa ihmisiä jotka ei oo kuullut näistä afrikkalais- (nigerialais, camerunilais- jne.) huijareista. Pyytävät sitten seuraavaksi lähettämään rahaa jotta pentu saadaan suomeen, mutta kun mitään kissoja tai koiria ei ole olemassakaan. Googlettakaa kuvahaulla saman rotuisia otuksia, ne kuvat löytyy lähes poikkeuksetta aina ekalta sivulta, joten nekin on netistä kopsattuja. Näistähän on koko ajan juttua joka puolella, mä en tajua miten joku ei oo koskaan kuullut.

sepä se. ihmetyttää itsekkin tuo. olen itse pohjois-karjalasta. tekis kyllä ihan hupina käydä katsomassa... ja nähdä ne kissojen paperit :) Ei kai kukaan noin antelias voi olla.

Juu nää on näitä hoono soomi -ilmoituksia. Netti pullollaan mm. kääpiökoiria, joita myydään huonolla suomellä pilkkahintaan. Rahat pitää pitää tilittää ensin ja koiraa ei näy koskaan.

Siis mitä te vielä spekuloitte, onko oikeasti vielä olemassa ihmisiä jotka ei oo kuullut näistä afrikkalais- (nigerialais, camerunilais- jne.) huijareista. Pyytävät sitten seuraavaksi lähettämään rahaa jotta pentu saadaan suomeen, mutta kun mitään kissoja tai koiria ei ole olemassakaan. Googlettakaa kuvahaulla saman rotuisia otuksia, ne kuvat löytyy lähes poikkeuksetta aina ekalta sivulta, joten nekin on netistä kopsattuja. Näistähän on koko ajan juttua joka puolella, mä en tajua miten joku ei oo koskaan kuullut.

miksi tossa sitten lukee pohjois-karjala? itse ainakin olettaisin että pennut ovat siellä. jos ei olisi niin en kyllä odottaisi niitä ulkomailtakaan tänne.

[QUOTE="vieras";23050015]Juu nää on näitä hoono soomi -ilmoituksia. Netti pullollaan mm. kääpiökoiria, joita myydään huonolla suomellä pilkkahintaan. Rahat pitää pitää tilittää ensin ja koiraa ei näy koskaan.[/QUOTE]

Täällä pohjois-karjalassa on PALJON venäläisiä. ja niillä on hoono soomi :) mutta tuo hinta on niin slmiin pistävä. rekistöröimättömistäkin pyydetään enemmän normaalisti.

Mitenkään alkuperäiseen ilmoitukseen (joka selkeästi vaikuttaa huijaukselta) puuttumatta, täytyy kertoa, ettei kaikki hoonosoomi-ilmoitukset ole huijauksia.
Etsimme aikanaan itse tiettyä rotua tietyllä aika harvinaisella värillä ja sopiva löytyi tallinnasta. Ilmoitus oli google translatorin käsialaa ja muutenkin kommunikoimme englanniksi, jota myyjä ei tosin osannut vaan kommunikoi vain translatorin kautta.
Noh, kuitenkin, kissa on nyt ollut meillä vuosia, on terve ja sirutettu, rokotettu ja rekattu kuten myyjä lupasikin. Ilmoituksen laatu ja kissan selkeästi suomen hintoja halvempi hinta meinasi kyllä säikäyttää ensin minutkin, mutta nyt on maailman paras kissa talossa.
Ohjeeksi kaikille, ei maksua ennenkuin kissa ja kissan kotiolot on nähty. Silloin välttyy isoimmilta huijauksilta.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä mikä;23050020:
miksi tossa sitten lukee pohjois-karjala? itse ainakin olettaisin että pennut ovat siellä. jos ei olisi niin en kyllä odottaisi niitä ulkomailtakaan tänne.

Mä olen jossain vaiheessa läpällä vastaillut noihin ilmoituksiin, ja aina niissä on ollut joku paikkakunta suomesta. Jos et usko niin kokeile huvikses vastata, saat paluupostissa sepustuksen siitä kuinka ne kissat on jossain muussa maassa (yleensä briteissä tai jossain päin afrikkaa) ja he tarvitsee etukäteen kissan matkustuskulut tililleen jne.

Tää ei liity näihin huijauksiin oikeastaan, mutta meillä on toinen koira joltain pentutehtailijalta virosta. Mun isäni on ostanut tuon koiran mulle, eikä hän ymmärtänyt kysellä koiran papereista tai alkuperästä mitään, vaan osti mulle koiran synttärilahjaksi tietämättä siitä oikein mitään. Kyseisen koiran myynti-ilmoituksessa luki paikkakuntana Helsinki, mutta koiran kerrottiin kuitenkin tulevan Latviasta kun isä siitä kauppoja hieroi. Kun sai koiran ja menimme hakemaan sille rokotuksia, selvisi että sillä on virolainen siru, joten en oikeastaan vieläkään tiedä mistä maasta tuo koira oikeasti on kotoisin.

Mitenkään alkuperäiseen ilmoitukseen (joka selkeästi vaikuttaa huijaukselta) puuttumatta, täytyy kertoa, ettei kaikki hoonosoomi-ilmoitukset ole huijauksia.
Etsimme aikanaan itse tiettyä rotua tietyllä aika harvinaisella värillä ja sopiva löytyi tallinnasta. Ilmoitus oli google translatorin käsialaa ja muutenkin kommunikoimme englanniksi, jota myyjä ei tosin osannut vaan kommunikoi vain translatorin kautta.
Noh, kuitenkin, kissa on nyt ollut meillä vuosia, on terve ja sirutettu, rokotettu ja rekattu kuten myyjä lupasikin. Ilmoituksen laatu ja kissan selkeästi suomen hintoja halvempi hinta meinasi kyllä säikäyttää ensin minutkin, mutta nyt on maailman paras kissa talossa.
Ohjeeksi kaikille, ei maksua ennenkuin kissa ja kissan kotiolot on nähty. Silloin välttyy isoimmilta huijauksilta.

Meidänkin toinen, rekattu ja ihan rehelliseltä kasvattajalta ostettu koira on peräisin ihmiseltä joka kirjoitti englantia vain translatorin kautta. Tosin meidän tapauksissa erona on se, että otin itse yhteyttä kasvattajaan löydettyäni hänen kennelinsä kotisivut netistä. Tein tietenkin ensin valtavasti taustatutkimsta kyseisestä kasvattajasta, ja kun olin saanut tarpeeksi pelkkiä hyviä kokemuksia, pystyin luottamaan hänen ihan täysin vaikka välillä menikin ne sähköpostit ihan yli hilseen.

Vaikuttaa samalta tyypiltä, jolta kyselin bullin ja ranskiksen pentuja..osa puh.numeroista ei ollut käytössä tai sitten ei vastattu ja kaikissa ilmoituksissa oli sijainti Tampereella tai sen lähistöllä. Ainoastaan s-postilla sain yhteyden, jolloin olisin voinut valita rodun ja bullin/ranskiksen värin (joita on siis useita), jolloin sain tietty vaikutelman pentutehtailusta/huijarista :kieh: ja siis hinta oli siis 500e, kun pennut maksaa n. 1500e

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä