Etinen istukka! Apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Serene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Serene

Vieras
Mulla todettiin jo aika alkuraskaudessa etinen istukka, mutta se kuitattiin melko merkityksettömänä havaintona. Todettiin että siirtyy varmaankin raskauden edetessä. Nyt on viimeinen kolmannes menossa ja alkoi vuotelu. Ruskeahkoa vuotoa, ei kipua. Soitin äitipolille ja aamulla menen kontrolliin.

Tietääkö joku asiasta? Mitä jos istukka ei ole siirtynyt, joudunko sektioon??!! Millä viikoilla näkee lopullisen istukan paikan? Ahistaa.

Mulla oli kans alussa, mut viikoilaa28 ultrattiin uudestaan ja oli noussu ylemmäs joten ei tarttee sektiota. Tuo vuoto on ehkä paha merkki, mut toivotaan et se on vaan ohimenevää, eikä vakavaa. :hug:

Niisku, oliko sulle sovittu etisen istukan takia tuo kontrolliultra?

Minulle ei annettu kontrolliultra-aikaa silloin alussa kun etinen istukka huomattiin. Tänään olin kontrollissa ja vuodon syy on etinen istukka. Ei aiheuta kummempaa vaaraa raskaudelle, mutta sektioon joudun.

Mulla on myös eteinenistukka ja kontrolli ultrassa pitää käydä viikolla 30. Veikkaan että tuo ruskehtava vuoto johtuu juuri siitä että se istukka on kohdunsuun päällä, ja näin ollen kuuluisi asiaan.
Näin mulle ainakin sanoi lääkäri kun kävin np-ultrassa missä siis asia huomattiin.
Omalla kohdalla veikkaan että istukka on jo noussu niin paljon että ei tarvitse leikata, mutta kohdun suulla voi olla vähän istukan reunaakin ja silti alateitse synnytys on mahdollinen.
Vaadi kontrolli ultraa itsellesi jos sulle ei sitä automaattisesti anneta kyllä tämmönen asia on kiva tietää ennen kun lähtee laitokselle "punnaamaan"!!!
Tsemppiä sulle =)

Yhteistyössä