eteneminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elina

Vieras
Hei eronneet ja uusioperheestä haaveilevat!

Olemme molemmat eronneet tahoillamme ja seurustelleet nyt joitakin kuukausia, tunteneet olemme vuosia. Etenemme varovaisesti, mutta minä olen niin rakkauden huuman pauloissa, että haluaisin muuttaa yhteen jne. Mies ottaa varovaisemmin, ymmärrän hänen järkiperusteensa. Emme ole edes tapailleet lasten kanssa yhdessä tms. Miten muut olette edenneet? Tuntuu jotenkin kummalliselta esitellä mies lapsille, että tässä olisi äidin poikaystävä... Siis yhteiseen kotiin on vielä pitkä matka, mutta sitä ajatusta kohti haluamme kulkea. Miehen lapset ovat jo murkkuja, minulla pienempiä. Tässä lienee odotettavissa kaikenlaista mutkaa. Antakaa apuja!

Joitakin kuukausia seurustelleet ja nyt jo yhteen olisit muuttamassa?!!!?
Onneksi mies on vielä järjissään. Toivottavasti pysyykin. Laita sinäkin sangollinen jäitä hattuun!

Ollaan pidetty yhtä mieheni kanssa kohta 2,5 vuotta ja minun tekisi mieli muuttaa yhteen. Meillä on kuitenkin yhteensä neljä poikaa 9-18 vuoden väliltä joten ei ole ihan simppeli asia kun kaikki vielä tulevat asumaan meillä. Tehdään muuten paljon yhdessä, milloin minkäkinlaisella kokonnpanolla.

Malta mielesi. Tutustukaa kaikki toisiinne, yhdessä ja erikseen, etsikään teille sopivia yhteisiä puuhia joissa löydätte kaikille sopivat rajat ja säännöt ym. asiat.

Jutelkaa kaikesta maan ja taivaan välillä jotta sitten yhteisessä kodissa ei tulisi liikaa yllätyksiä siitä mitä lopulta toivotte yhteiseltä elämältä.

Ennen kaikkea panostakaa lapsiin, ettei tulisi mustasukkaisuuksia ja riitoja lasten kesken, oppivat hyväksymään ja kunnioittamaan tosiaan.

Sinulla on viisas mies, kunnioita hänen asennettaan ja luokaa vahva pohja ennen yhteen muuttamista.

Mikäli mahdollista olisi hyvä muuttaa sitten joskus ihan uuteen asuntoon yhdessä. Ei tule mitään reviirikiistoja heti kättelyssä, kun paikka on kaikille uusi. Lasten välisiin kähinöihin ei kuulemma myöskään kannata mennä väliin, ellei välitöntä ruumiinvammanvaaraa ole.

Toiset lapset hyväksyvät äidin poikakaverin toiset eivät. Jos mahdollista kannattaa yrittää sopia lasten isän kanssa, ettei dissaa uutta miestä lapsilleen.

Yhteistyössä