Etelänreissulle vaunut vai matkarattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7-viikkoisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

7-viikkoisen äiti

Vieras
moi,

Ollaan lähdössä 7-viikkoisen kanssa etelänlomalle. Kannattaako ottaa mukaan omat uudenkarheat yhdistelmävaunut (pehmeällä kopalla) vai lainalle tarjotut matkarattaat, jotka saa makuuasentoon. Kokemuksia kaivataan molemmista vaihtoehdoista! Jos vauva olisi vaikka pari kuukautta vanhempi, valitsisin ehdottomasti matkarattaat, mutta noin pienen kanssa vaihtoehto arvelluttaa.

Kiitokset kommenteista!

Minä äänestäisin matkarattaiden JA pehmeän kopan puolesta, jos koppa vaan jotenkin mahtuu rattaisiin. Isoilla vaunuilla on hankala kulkea reissuteitä ja portaita, mutta matkarattaat on vähän suojattoman tuntuiset pienelle sellaisenaan.

Itse ottaisin ehdottomasti matkarattaat+kopan. En Suomessakaan liikkunut vaunuilla missään. MUTTA riippuu todella hieman kaikesta. Miten hotellissa pääsee liikkumaan, nukkuuko vauva vaunuissa/kovassa kopassa myös yöllä? Heilutatko vaunuja, että vauva nukahtaa päikkäreille? Millaiset tiet ovat kohdemaassa? Käytätkö muuten matkarattaita, tykkäätkö liikkua niiden kanssa.

Monet ystäväni ottivat vaunut mukaan kaikille reissuille. Itse en taasen olisi mennyt vaunuilla edes kotosuomessa kauppaan.

Me oltiin aikanaan 7kk ikäisen kanssa Egyptissä ja meillä oli Emmaljungan hyökkärit mukana :) Siinähän se loma meni, kun kannettiin vaunuja eestaas, mutta hyvät oli. Nuo Emmaljungat kun ei kuumennu sisältä auringon paisteessa samalla tavalla kun esim matkikset. Lisäksi kuomu antoi paljon paremman aurinkosuojan kun matkisten onneton pikkukuomu.
Mä liputan kunnon vaunujen ja vaikka kantoliinan puolesta!

meillä on ollut joka reissulla tavalliset rattaat mukana. isoilla renkailla varustetut ja jousitetut rattaat voittavat työntömukavuudessa matkarattaat ja matkustajankin on mukavampi niissä olla. eikä se rattaiden kantaminen off-road -olosuhteissakaan ole meille mikään ongelma ollut :). hauskaa matkaa!

Meillä ei kolmannen lapsen syntyessä ollut enää tavallisia vaunuja,vain matkarattaat ja pehmeä kantokoppa.Eli jokapäiväisessä käytössä oli tuo matkaratas+koppa yhdistelmä vauvalla.Vauva syntyi kesällä.
Ite en jaksaisi lähteä etelänreissuun raahaamaan painavia vaunuja.Matkarattaat on paljo kätevämmät kuljettaa.

Eli riippuu varmaan paikasta, minne menette ja mitä teette. Jos on mukulakivikatuja, niin ehdottomasti kunnon rattaat/vaunut, minun mielestäni. Myös jos kävelette paljon, kuten me tehdään yleensä, niin en alkaisi matkarattailla pitkiä matkoja työntelemään. Esim. hotellilta rannalle, kaupunkiin tai lähikylään. Mutta jos pyöritte pienellä alueella, niin matkarattaat ok. Itse en ole kokenut kunnon vaunujen/rattaiden kuljetusta lentokoneella sen vaikeammaksi kuin matkarattaidenkaan. Lisäksi vaunujen tavaratila on yleensä isompi ja sinne mahtuu tavaraa tarvittaessa.

Yhteistyössä