Etelänlomailijat, mihin mennä lomalle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomasuunnittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomasuunnittelija

Vieras
Eli etelään jonnekkin olisi tarkoitus lähteä ensi vuoden loka-marraskuussa. Mikä olisi hyvä kohde 5-henkiselle 4-11 vuotiaat lapset omaavalle perheelle joka ei ole koskaan käynyt missään etelänlomilla? Thaimaa on liian kallis, hintaluokka saisi olla semmosta kanarianlomaluokkaa. Ja lämmintä ja kuivaa pitäisi olla...

mahdoton yhtälö???

Thaimaa ja Kanaria ovat aika samaa hintaluokkaa koska Thaimassa on sen verran halvempaa. Kanarialla ollaan jo lähellä Suomen hintoja. Mitään takeita säästä ei tietenkään ole koskaan, mutta monesti lokakuussa Välimerelläkin on vielä ihan rantakelit. Hinnat tosin Suomen luokkaa sielläkin.
Miten olisi Vietnam? Sinne on usein lentotarjouksia.

No loka- marraskuu luo omat haasteensa siinä että nämä lähellä olevat kohteet on rajalliset ja jos ei saa maksaa kovasti niin se on toinen. Lokakuussa on Turkissa vielä viimeiset loma-ajat, hyviä ilmoja voi olla, mutta myös huonoa jo lokakuussa. Kyproksellekin tehdään matkoja, ilmat ehkä hiukan varmempia. Egypti aina varma, en tiedä onko lapsikohteena sinun mieleesi. Mutta sit on mun omat suosikit, Israel, joka lapsikohteena minusta hieno, mutta joillekin aiheuttaa ahdistusta turvatarkastukset kyseisessä maassa, englannin kielellä tosin pärjää hyvin. Ja toinen upea kohde Dubai. Nämä tosin kalliimpia kohteita.

ajatus on että on jo suuri haaste saada lomakassaan kerättyä thaimaanmatkan verran, joten kärsin kyllä kalliimman elämisen siellä sitten :) onko 10 pv:n tai 2 vk:n lomat kuinka paljon kalliimpia yleisesti ottaen?

mä tota egyptiä katoin vähän, onko lasten kanssa sitten kuin ''ongelmallista''. Millaiset nää turvatarkastukset sitten siellä israelissa ja dubaissa on?

mä tota egyptiä katoin vähän, onko lasten kanssa sitten kuin ''ongelmallista''. Millaiset nää turvatarkastukset sitten siellä israelissa ja dubaissa on?

Dubaissa ei ole niin tiukkoja tarkastuksia, mutta Dubai on hyvin tiukka muslimimaa, jossa esim. hellyyttä ei saa julkisesti näyttää, vaikka olisit naimisissakin. Eli on tiukimpia muslimimaita. Olen esim. ollut Jordaniassa ja Egyptissä ja siellä riittää ihan normaali polvet ja olkapäät julkisilla paikoilla piiloon. Turvatarkastusjuttu kuuluu Israeliin joka on sitten juutalainen maa. Ihmiset ystävällisiä, mutta aseet näkyy katukuvassa, koska joka hotellin ja joka kauppakeskuksen ovella on turvatarkastus. Tosin jos olet jääkiekkopeleissä käynyt Suomessa niin eipä se paljon eroa, on miellyttävämpääkin kun tarkastaja on hyvin kohtelias ja apuvälineenä on läpivalaisulaitteet. Ja lentokentällä lähtiessä tarkastetaan tavaroiden lisäksi haastatteluilla ja muilla keinoin kaikki matkustajat. Nykyään tosin amerikkaan matkustavat kokee saman. Perheenä suosittelen Israelin matkaa, perheet otetaan huomioon turvatarkastuksissa ja israelilaiset rakastaa lapsia! Ja tekemistä on lapsille Israelin lomalla vaikka kuinka, ja ruoka on hyvää eikä mahataudin vaaraa ole sen enempää kuin Suomessa!

Yhteistyössä