etelän matkalla mukana n.6kk vauva- miten mennyt???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PulttiBois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PulttiBois

Aktiivinen jäsen
14.10.2005
2 620
1
36
eli miten teillä on mennyt n.6kk vauvan kanssa etelän matkat? entä lennot?
miten pieni on jaksanut olla lämpimässä?
entä haluaako jo liikkua paljon silloin.. :whistle:

hedelmäsoseitahan silloin jo voi antaa maidon/veden lisäksi joten sitä puolta en huolehdi tässä nyt.
lähinnä lento mietityttää B)

lento olisi thaimaahan eli n.13h :x ja lämmintä riittää varmasti :whistle: B)

nyt kokemuksia samanikäisen kanssa matkustamisesta :wave: :wave:

Olen juuri kommentoinut johonkin aikaisempaan ketjuun. Olimme vuosi sitten 6 kk vanhan pojan kanssa Egyptissä ja hienosti meni!

Lentomatka sinne on lyhyempi kuin Thaimaaseen, mutta tuo tuskin on noin pienen kanssa ongelma.

Meillä oli vaipat mukana ja muutamia sosepurkkeja plus vellijauhetta. Keittelin pojalle soseita paikallisista juureksista ja vihanneksista (aloitti kiinteiden syömisen 4 kk iässä ja söi tuolloin jo monipuolisesti), meillä oli huoneistohotelli ja otin sauvasekoittimen mukaan.

Poika nukkui päiväunet hotellihuoneessa tai altaalla varjossa. Meillä oli itkuhälytin mukana, matkaa huoneesta altaalle oli joku 50 m. Rattaissa oli hyttysuoja ja aurinkovarjo, lisäksi pojalla oli hyvät suojaavat vaatteet ja fysikaalista aurinkorasvaa.

Olin ottanut kotoa mukaan pussilakanan, jolla poika köllötteli ulkona varjossa maaterassimme vieressä nurmikolla (asuimme siis maan tasossa). Hän oli tosi tyytyväinen siinä, ja itse luin vieressä kirjaa. Hän ei tuolloin vielä kauhean paljon liikkunut, ryömi vähän.

Pyykkinaru ja pyykkipoikia plus pieni määrä pesujauhetta olivat tosi hyviä. Olimme reissussa 2 viikkoa ja tuona aikana tuli paljon pyykkiä, joita pesin ja ripustin terassille kuivumaan päivittäin.

Mitäpä muuta, niin poika tykkäsi tuolla polskutella altaassa. Ostimme hänelle sellaisen kelluntajutun, lautan, jossa oli katos ja kaikki. Oli hänestä tosi hauskaa.

Tuolla reissulla ja kaikilla muillakin sen jälkeen on Patapum-kantoreppu osoittautunut korvaamattomaksi sekä retkillä että lentokentillä. Ehdottomasti kannattava hankinta.
Mukavaa matkaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 12:00 Greippi kirjoitti:
Olen juuri kommentoinut johonkin aikaisempaan ketjuun. Olimme vuosi sitten 6 kk vanhan pojan kanssa Egyptissä ja hienosti meni!

Lentomatka sinne on lyhyempi kuin Thaimaaseen, mutta tuo tuskin on noin pienen kanssa ongelma.

Meillä oli vaipat mukana ja muutamia sosepurkkeja plus vellijauhetta. Keittelin pojalle soseita paikallisista juureksista ja vihanneksista (aloitti kiinteiden syömisen 4 kk iässä ja söi tuolloin jo monipuolisesti), meillä oli huoneistohotelli ja otin sauvasekoittimen mukaan.

Poika nukkui päiväunet hotellihuoneessa tai altaalla varjossa. Meillä oli itkuhälytin mukana, matkaa huoneesta altaalle oli joku 50 m. Rattaissa oli hyttysuoja ja aurinkovarjo, lisäksi pojalla oli hyvät suojaavat vaatteet ja fysikaalista aurinkorasvaa.

Olin ottanut kotoa mukaan pussilakanan, jolla poika köllötteli ulkona varjossa maaterassimme vieressä nurmikolla (asuimme siis maan tasossa). Hän oli tosi tyytyväinen siinä, ja itse luin vieressä kirjaa. Hän ei tuolloin vielä kauhean paljon liikkunut, ryömi vähän.

Pyykkinaru ja pyykkipoikia plus pieni määrä pesujauhetta olivat tosi hyviä. Olimme reissussa 2 viikkoa ja tuona aikana tuli paljon pyykkiä, joita pesin ja ripustin terassille kuivumaan päivittäin.

Mitäpä muuta, niin poika tykkäsi tuolla polskutella altaassa. Ostimme hänelle sellaisen kelluntajutun, lautan, jossa oli katos ja kaikki. Oli hänestä tosi hauskaa.

Tuolla reissulla ja kaikilla muillakin sen jälkeen on Patapum-kantoreppu osoittautunut korvaamattomaksi sekä retkillä että lentokentillä. Ehdottomasti kannattava hankinta.
Mukavaa matkaa!

kiitos sinulle paljon tästä.
minkälainen tuo reppu on?
sellainen hankitaan ehdottomasti tämän kolmannen kanssa.. ja rattaat kanssa mukaan =)

Patapum-reppu vastaa Ergoa, mutta on halvempi.
Tässä yksi linkki: http://www.vauvabuumi.fi/patapum.php

Ovat kaikkialla suunnilleen samanhintaisia, myös huutonetistä voi löytää käytettynä Ergon tai Patapumin.

Meillä lapsi on aina tykännyt olla tuossa repussa. Nytkin viime reissulla oli korvaamaton apu 1,5-vuotiaan kanssa lähtöselvitysjonoissa ; )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 12:19 Greippi kirjoitti:
Patapum-reppu vastaa Ergoa, mutta on halvempi.
Tässä yksi linkki: http://www.vauvabuumi.fi/patapum.php

Ovat kaikkialla suunnilleen samanhintaisia, myös huutonetistä voi löytää käytettynä Ergon tai Patapumin.

Meillä lapsi on aina tykännyt olla tuossa repussa. Nytkin viime reissulla oli korvaamaton apu 1,5-vuotiaan kanssa lähtöselvitysjonoissa ; )

kiitos paljon :flower:
meillä oli toisen kanssa rintareppun.3-4kk vanhana, puolen tunnin kantamisen jälkeen niskat ja hartiat jumissa.
eli tää voisi olla hyvä ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 12:00 Greippi kirjoitti:

Thaimaahan ei kannata ottaa psujauheita, pesulapalvelut on todella halpoja. Kallis pesukeikka hotellissa maksoi 16 euroa, kun lähtiessä pesetin kaikki, eli kolme muovikassillista kamalan hajusia yli kaksiviikkoa auton takaluukussa pyörineitä vaatteita. Kun vie itse pesulaan, niin hinta on...öh, oiskohan 80 senttiä kilo, ja seuravana aamuna saa hakea hyvän hajuiset puhtaat silitetyt vaatteet takaisin. Mä en muista tuota hintaa, mutta halpaa se on.

Meidän vauva oli jo 10 kk, kun lähdettiin Thaimaahan , mutta nautti kyllä kesästä B) . Me oltiin sadekauden aikana, joten ei ollu niin kuuma ja kun ollaan tummia muutenkin, niin täytyy tunnustaa, että aurinkosuojan käyttö enimmäkseen jäi. Rantavdessä istuminen oli ihan ehdottomasti suosikki juttu. Illalla sitten kunnon suihku, että suolavesi tulee iholta kunnolla pois, ja rasvaus päälle.

Hyttysöljy kannattaa muistaa, myös ensiapu hyttysen pistoihin, koska joku pömppäsee kuitenkin. Myös antibioottivoide, jota saa ilman reseptiä paikallisista apteekeista kannattaa hankkia. Naarmuihin ja pistoksiin kannattaa varoiksi pistää sitä antibioottivoidetta. Mä käytin vauvan nilkoissa ja niskassa Johnsson´&Johnssonin vauva-hyttysöljyä (ei saa suomesta) ja vaattisiin ja rattaisiin jotain suihketta, mitä aikuiset käytti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 12:24 LisaMarie kirjoitti:
Thaimaahan ei kannata ottaa psujauheita, pesulapalvelut on todella halpoja. Kallis pesukeikka hotellissa maksoi 16 euroa, kun lähtiessä pesetin kaikki, eli kolme muovikassillista kamalan hajusia yli kaksiviikkoa auton takaluukussa pyörineitä vaatteita. Kun vie itse pesulaan, niin hinta on...öh, oiskohan 80 senttiä kilo, ja seuravana aamuna saa hakea hyvän hajuiset puhtaat silitetyt vaatteet takaisin. Mä en muista tuota hintaa, mutta halpaa se on.

Pesulapalvelut ovat halpoja monessakin maassa, mutta itse otin pesuainetta mukaan siksi, etten halunnut vauvani altistuvan pesuaineissa oleville hajusteille, pyykkien huuhteluaineille jne. Käytän hänellä edelleen LV-pesujauhetta, vaikka ikää onkin kohta 2 v. Tämä vaan siis yhtenä pointtina. Jauhe ei paina mitään enkä kokenut tuota pesujuttua edes rasittavana puuhana.

Yhteistyössä