Etelän lämpöön lasten kanssa

Mitäs kaikkea pitäis ottaa huomioon/mukaan, ku ipanoitten kaa matkustaa rantalomalle ? Aina ennen ollaa kahestaa matkustettu, nii eihän siinä oo tarttennu miettiä muuta ku missä parhaimmat menomestat sijaitsee... :snotty: Nyt suunnitellaa josko talvilomalla tai sitte myöhemmin keväällä/kesällä lähtis reissuu lasten kanssa....Nii antakaas kaikki parhaimmat vinkit mitä ainakin tarttee huomioida, ku ipanat mukana. :)
 
vieras
Riippuu vähän lasten ikä haarukasta, me ollaan reissattu aina vähintään kerran vuoteen lasten kanssa. Ja silloinkun olivat pienempiä niin valittiin laadukas mielellään apartementos hotelli. Apartementos siksi että pienten ruuat on helpompi lämmittää aina tarvittaessa ja aamupuurot kokata itse.
Alle 2 v:lle voi varata sellaisen makuupaikan koneessa, mutta ajoissa ne on tosi kysyttyjä ja kaikille ei välttämättä riitä. Jos huonoja syömään niin omaa evästä mukaan, etelästä saa kyllä esim vauvan ruokia mutta ei välttämättä saman makuisia / samoista raaka-aineista kuin täällä.

Rokotukset - jos on ohjeita, osa pitää ottaa jonkin verrankin ennen matkaa.

Meillä noin on nyt 6 ja 8 vuotiaita niin enää ei tartte ottaa mitään huomioon, paitsi raahata vähän pelejä tai muuta tekemistä lentomatkalle
 
Malttia ja hyvät hermot ainakin! ;)
Useimpien perinteisten lomakohteiden supermarketit on niin hyvin varustettuja, että sieltä saa vaipat ja purkkiruoat, tosin hinnat usein korkeammat kuin Suomessa ja esim. lihapurkkiruoissa paikalliset eksoottisemmat maut. Itse otin viimeksi 11 päivän reissulle Teneriffalle mukaan vuoden vanhalle jonkin verran suomalaisia purkkiruokia. Oli imetyksellä, joten korvikeasiaa ei tarvinnut miettiä.
Tehokkaat ja hyvät aurinkovoiteet on tietty hyvä olla koko perheelle.
 
vieras
Riippuu siitäkin, miten pieniä lapset ovat. Me ollaan oltu pari kertaa etelässä niin, että tyttö on ollut alle 2-vuotias, ja lähinnä on katottu sitä, että hotellihuoneeseen saa muksulle sängyn ja ettei ole hirveästi portaita, kun rattaitten kanssa kuljetaan. Vaipat on viety mukana rattaitten alla ja pariksi päiväksi otettu ruokaa varmuuden vuoksi. Kaikkea yleensä on saanut kohteistakin. Muuten ei olla huomioitu mitään ihmeempiä, ja kivaa on ollut.
 
Mä tulin just 1,5viikkoa sitten Rodokselta missä olin äitini ja 1,5v pojan kanssa. Mukana pojalle oli nuppipalapeli, puhallettava pallo ja joitain kirjoja. Sapuskat ja maidot oli Suomesta mukana (vasta hetki sit ruvennu hyla-maito käymään ja olin kuullu et tuol ei hirveest oo purkkiruokia) sekä vaipat oli kans täältä. Reissu meni mukavasti ja polskittiin kovasti altaassa. Mul on yleensä reissuilla ollu aina oma pussilakana tms mukana et on kodin tuttu tuoksu niin tulee uni vieraassa sängyssä paremmin. Mut toi mitä ottaa mukaan, riippuu tosiaan ihan lapsen iästä ja kohteessat mihin on menossa.
 

Yhteistyössä