Etelä-Suomessa asuvat: ulkoiliko lapsenne päivähoidossa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
näin meillä
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä heivasin lapset ulos ja jäin itse sisälle :D Oli siis kolme hoitolasta tänään. Tosin pienintä en raaskinut viedä ulos ollenkaan.
Ohhoh, sähän oot rohkea. Uskallatko kertoa saman hoitolastesi vanhemmille?

Niin ja kysymykseen, ulkoilivat kyllä, mutta näin pakkasilla vähän lyhyempiä pätkiä, esim. 45min kerrallaan.
 
vieras
Olen pienten pk ryhmässä töissä, suurin osa yksivuotiaita. Ei ulkoiltu, pakkasta yli -10 ja se on meillä rajana. Ryhmässä oli muutama nuhanenä ja lisäksi yhden hoitajan vaje, sekin vaikutti asiaan.
 
niin kyllästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niin kyllästynyt:
hei vauhkoojat oletteko miettineet että jos on esim. 15astetta pakkasta ja ikäjakauma 1-5vuotiaita lapsia ja kaksi hoitajaa ulkona niin miten pystytään takaamaan ettei ne istua tönötä lumessa....koska silloin on jo kylmä!!!!!!!siten kun joku esim. vilustuu niin syytetään pk väkeä kun sitä jä tätä!!!Minä en henk.koht. lähde sinne pihalle lapsilauman kanssa jos en ole varma että kaikki liikkuu ulkona ollessa.......joten kovilla pakkasilla olemme olleet esim. peppumäessä tai kävelemässä, jos henkilökuntaa on riittävästi!
Ootko miettiny että täällä pohjosessa sitä pakkasta on -15 ja jopa -30 astetta useampi kuukausi vuodessa ja siltikin hoitolapset ulkoilee. Pitää osata pukeutua oikein!! Eihän me voida täällä pohjosessa lukkiutua sisätiloihin joulukuusta maaliskuuhun.
ootko miettinnyt että täällä etelä-suomessa lasten vanhemmat (osa) ei osaa tuoda lapselle tarpeeksi vaatteita, joten villa-asut, sukat puuttuvat monelta! päiväkodilla ei ole aina lainata varavaatteita! :)
Juu, ja siellä pohjoisessakin joudutaan miettimään hoitaja resursseja ulos mentäessä!

 

Yhteistyössä