Etelään ensi keväänä, millaiset rattaat otan mukaan kahdelle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Toinen lapsista on silloin 2,5v ja toinen reilu 3kk. Vaihtoehtoina peräkkäin istuttavat tuplat, merkistä en tiedä, mutta sellaiset olisi saatavilla tai sitten vauvalle vaunut ja isommalle ihan omat matkarattaat.
Mietin vaan sitä, että ostanko nuo peräkkäin istuttavat tuplat vai en. Sitä en osaa sanoa, onko niillä käyttöä Suomessa, ei ainakaan kauheasti, etenkin kun nyt kun ajokortin saan, niin kauppareissut tulee tehtyä pääosin autolla.

Meillä esikoinen oli 2,5v kun kakkonen syntyi. Ei ostettu tuplarattaita, hyvin pärjättiin ilmankin. Ulkomailla oltiin kuukausi kun esikoinen oli 3v, kakkonen 6kk. Mukana oli isompaa varten kantorinkka, pienemmällä rattaat. Loisto yhdistelmä!:)

entäs vaunut+ seisontalauta yhdistelmä

Me kävellään paljon ja ei tuo isompi jaksa seisoa montaa tuntia putkeen. Toisekseen Kanarialla ei seisomalaudalla kyllä tee mitään, siellä on sen verran korkeita kadunreunoja, että olisi aika hankala seisomalaudan kanssa liikkua.
Luulen myös että tuo esikoinen nukkuu vielä päiväuniakin silloin ja usein varmaan kun ollaan liikenteessä.

Me kävellään paljon ja ei tuo isompi jaksa seisoa montaa tuntia putkeen. Toisekseen Kanarialla ei seisomalaudalla kyllä tee mitään, siellä on sen verran korkeita kadunreunoja, että olisi aika hankala seisomalaudan kanssa liikkua.
Luulen myös että tuo esikoinen nukkuu vielä päiväuniakin silloin ja usein varmaan kun ollaan liikenteessä.

Meillä isompi nukahti rinkkaan, kun nukutti..:)

[QUOTE="hankey";21968645]Jos olet sukulaisten kanssa reissussa ja liikutte porukalla, kahdet rattaat ovat käytännöllisemmät kuin yhdet isot.[/QUOTE]

Meitä on 4 aikuista ja nämä 2 lasta siellä. Joka päivä liikutaan siis paljon ja epäilen vähän etteivät nuo muut ole valmiita mitään kantoreppua selkäänsä laittamaan ja itse en jaksa tuota esikoista aina kantaa.

Me oltiin talvella etelässä 3-vuotiaan ja 4kk ikäisen kanssa, mukana oli ihan perusmatkikset (jotka sai makuuasentoon) ja kantopussi.
Isompi lapsi käveli itse tai istui rattaissa kun pienempi oli kantopussissa. Muutenkin suosittelen että otat liinan/rintarepun tms mukaan, on äärettömän kätevä lentokentillä.
Noista tuplista kannattaa varmistaa että ottavatko koneeseen ilman eri maksua... Tavalliset rattaathan tulee infantin (alle 2v) tavaroissa ilmaiseksi mutta tuplien mitat saattaa olla isommat ja voi tulla yllättävä lisämaksu joillain lentoyhtiöillä. Sama homma jos otat kahdet rattaat mukaan, riippuu tietenkin painosta.
Peräkkäin istuttavia tupliakaan ei ole kaikista mukavin työntää kovin "haastavassa" maastossa jos on paljon kynnyksiä...

mitä järkeä lähteä etelään noin pienen kanssa?

Miksi ei? Se tuo vaihtelua talveen ja siellä on kuitenkin porukkaa. Mun vanhemmat lähtevät sinne jo parin viikon päästä ja tulevat joulukuussa kuukaudeksi Suomeen ja lähtevät takaisin. Me ei siis asuta siellä missään hotellissa, vaan sieltä on vuokrattu talo koko talveksi.
Esikoinen oli 6kk kun oli ensimmäisen kerran matkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21968787:
Ootsie varma että matkakohteessa pääsee niillä etenemään?

Oltiin siellä viime vuonna jo ja varsin hyvin siellä pääsee kulkemaan, vierekkäin olevat tuplat ei käy, kun ne ei mahdu talon portista sisään peräkkäin istuttavat menee.
Mukana kuitenkin pitää olla koppa nuoremmalle, kun jossain senkin täytyy yönsä nukkua, siksi vähän mietin, että otanko ihan vaunut kuitenkin. Minä en ole oikein ihastunut noihin kantoliinoihin sun muihin, ne vaan hiostaa pitemmän päälle tai niin ainakin kuvittelen.

[QUOTE="vieras";21969122]Mä ottaisin kahdet rattaat ja liinan/kantorepun. Jos on tarvis kulkea yksin, vauva kantoon ja isompi rattaisiin.[/QUOTE]

Näin mäkin tekisin. Kait ne muut aikuiset voivat työntää rattaita myös?

Se voi olla että mä päädyn niihin kahtiin rattaisiin tai siis vauvalle vaunut ja pojalle rattaat. Kun meitä kuitenkin on useampi aikuinen, niin työntäjiä on ja sitten jos mun vanhemmat haluaa esim. lähteä pojan kanssa käppäilemään, niin ei tarvitse ottaa tuplia mukaan.

Rintareppu mulla on tuolla lentokentällä oloa varten, sain sen kaverilta.

Se voi olla että mä päädyn niihin kahtiin rattaisiin tai siis vauvalle vaunut ja pojalle rattaat. Kun meitä kuitenkin on useampi aikuinen, niin työntäjiä on ja sitten jos mun vanhemmat haluaa esim. lähteä pojan kanssa käppäilemään, niin ei tarvitse ottaa tuplia mukaan.

Rintareppu mulla on tuolla lentokentällä oloa varten, sain sen kaverilta.

Noin minäkin tekisin. Mukavaa matkaa teille! =)

Mä taas ostaisin ne peräkkäiset tuplat, enkä usko että niistä menee mitään ylimääräisiä maksuja. Ollaan reissattu lasten kanssa monta kertaa etelässä peräkkäisillä tai vierekkäisillä tuplilla...ja ihan parhaimmaksi koettu.

Mukavaa matkaa eniwei!

Hei! Me ollaan matkustettu paljon kahden lapsen kanssa. (myös ihan vauvana) Suosittelen ehdottomasti kaksien matkarattaiden ottamista. Vauvalle pitää vain olla sellaiset matkarattaat, että ne saa makuuasentoon! Matkarattaat ovat kevyet ja vauvakin viihtyy paremmin, kun näkee vähän ympärilleen. Oikein mukavaa matkaa!:heart:

Yhteistyössä